Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Twingo II Hatchback 3d

OstatniElement, 7 lat temu
Silnik 1.2 16v 75KM 55kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 78 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Twingo II Hatchback 3d 1.2 16v 75KM 55kW 2007-2012 - Oceń swoje auto
4,54
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Już seryjne hamulce są wyjątkowo dobre, a po założeniu usportowionych klocków hamulcowych auto wręcz staje w miejscu. abs działa płynnie. Duży plus za automatyczne włączanie świateł awaryjnych przy bardzo ostrym hamowaniu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Niestety lakier nie należy do najtrwalszych - po kilku latach pojawia się sporo odprysków na masce.
5,0
Całokształt
Auto odkupiłem rok temu od drugiego właściciela którym był mój ojciec - zostało przez niego sprawdzone i generalnie nie ma większych wad, samochód typowo miejski, i w założeniu tylko dla ludzi bez dzieci, lub jako drugie auto.
Wrażenia
4,0
Silnik
75 konny silnik zapewnia wystarczające osiągi w mieście i na drogach regionalnych - na autostradzie jest już głośny, brakuje mocy na dalsze wyjazdy z kompletem pasażerów i bagażem
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ma krótkie przełożenia, co w mieście wymaga częstego wachlowania lewarkiem, za to zapewnia przyzwoitą dynamikę jazdy, i żwawe zbieranie się spod świateł.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie dosyć sztywne, trwałe. Układ kierowniczy precyzyjny - promień skrętu mógłby być nieco mniejszy. ABS + ESP traktuję jako standard.
Komfort
5,0
Widoczność
Świetna widoczność w każdą stronę, zderzak niewiele wystaje za tylną szybę także parkowanie w ciasnych miejscach jest bardzo wygodne.
5,0
Ergonomia
Większość przełączników umieszczona bardzo wygodnie - szczególnie pilot sterowania radiem pod kierownicąi przyciski od tempomatu na niej. Niewygodne jedynie włączenie tempomatu/ogranicznika prędkości - przłącznik umieszczony pod kolumną kierowniczą i obok regulacji świateł.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja działa bez zarzutów - auto grzeje się bardzo szybko, i już po ok. 500m-1km zaczyna grzać środek.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wbrew pozorom olbrzymia ilość miejsca w środku, z tyłu dwa oddzielne przesuwane fotele. Bagażnik mały, ale nie ma co oczekiwać więcej. Za to po złożeniu oparć tylnych foteli miejsca jest bardzo dużo.
3,0
Wyciszenie
Tu niestety duży minus - wyciszenie słabe, brak tylnych nadkoli i pojedyncze fotele z tyłu powodują że do kabiny dociera spory hałas od tylnych kół - zwłaszcza podczaj jazdy w deszczu. Silnik również mógłby być lepiej wyciszony.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie ma tragedii aczkolwiek to zależy od zasobności porfela właściciela - po zamontowaniu instalacji gazowej koszty utrzymania w normie. Aczkolwiek nie należę do grona osób które tylko leją i jeżdżą. Spalanie na benzynie trochę duże jak na pojemność silnika, ale wciąż do przeżycia.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za całkiem przyzwoite pieniądze udało mi się dorwać limitowaną wersje wyposażenia - Night & Day - żadny konkurencyjny model nie oferował aż tyle za podobną cenę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie stwierdzono uciążliwych drobnych usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie stwierdzono od 3 lat

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.2 16v 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Twingo II Hatchback 3d