Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Vel Satis

misioCG, 14 lat temu
Silnik 2.2 dCi 150KM 110kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 233 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Vel Satis 2.2 dCi 150KM 110kW 2002-2006 - Oceń swoje auto
4,69
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Spalanie może być na bardzo niskim poziomie jak na wielkość, mase i cena za jaką można kupić ten samochód. Ilość dodatków, chronomatyczne lusterko wstecze, gadający komputer, sensory deszczu świateł, doskonałe xenonowe światła są bardzo wydatne. Fotele przednie i ich regulacja, są bardzo duże i wygodne. Mam materiałowe i jestem bardzo zadowolony, skóra jest zimna zima i gorącaatem co jest bardzo kiepskie. Skórzane fotela wyglądają bardzo ładnie ale w użytkowaniu są bardzo niemiłe poza wytrzyymałością.
5,0
Całokształt
BEZPIECZNY, ekonomiczny, duży, nietuzinkowy, dobrze wyposażony. Doskonały samochód za nieduże pieniądze. spokojnie można polecić ludziom nietuzinkowym, bez uzależnionych od snobizmu dla których najważniejsze jest bezpieczeństwo i stosunek ceny do jakości.
Wrażenia
5,0
Silnik
Najsłabszy silnik w tym modelu, jednak daje sobie doskonale rade, nic więcej nie potrzeba do normalnej czy dynamicznej jazdy, a jak się chcesz ścigać z pod świateł to nie ten samochód powinieneś wybrać. Kultura pracy na poziomie BMW (jest dla mnie wyznacznikiem kultury) bardzo ładnie chodzi jak na disla, w porównaniu do TDI jest o niebo cichszy i ma dużo większą kulturę jazdy, co do elastyczności to ciągnie od 1400 bardo dobrze nawet na 6 biegu. Z pod świateł możemy odjechać pierwsi ale nie o to chodzi. Silnik jest najmocniejszym atutem tego auta. Jest najlepszym kompromisem jakości - kultury i ekonomiczności, pali trochę więcej niż TDI ma troszkę gorszą kulturę od BMW (nieznacznie) co do trwałości to mam model z 2004 z przebiegiem 230 000 turbo bierze trochę olej jakiś litr na 25 000 km (tyle jest od wymiany do wymiany oleju) turbo to nadal to samo co wyjechało z fabryki
5,0
Skrzynia biegów
tutaj dodam duży plus, precyzyjnie i cicho wchodzą, a tak lekko działającej skrzyni nie spotkałem jeszcze, można położyć jeden palec na gałce i zmieniać biegi REWELACJA NA 6+ Co do awaryjności nic nie mogę powiedzieć, nic się nie zepsuło, oby tak dalej jakbym chciał się mocno ale to mocno czepiać to skok mógłby być mniejszy ale to już czepianie się
4,0
Układ jezdny
Jest bardzo dobrze, jednak BMW (mój wyznacznik) radzi sobie lepiej dlatego tylko 4+, poza tym bije konkurentów, można śmiało porównywać do BMW, mercedesa czy audi. Precyzyjny i wygodny, wystarczająco trzyma się jezdni, to jest limuzyna i zawsze będzie się wyginać na zakrętach i tak powinno być. duży plus za wspomaganie które jest delikatne jak w małym samochodziku na oponach rowerowych a jednocześnie daje kontrole nad autem i pewność nawet przy szybkim wchodzeniu w zakręty
Komfort
5,0
Widoczność
to nie jest multipla, widoczność jest bardzo dobra, przeszkadzają słupki jak w każdym samochodzie poza tym jest super. Bardzo pozytywnie zaskoczyło mnie lusterko wsteczne nie jest za duże ale jakimś cudem wszystko w nim widać. Cofanie bez czujników parkowania jest utrudnione i trzeba mieć minimalne doświadczenie żeby czegoś nie przestawić. Same czujniki są super, reagują na każdy krawężnik.
5,0
Ergonomia
Tu mogą mieć problem mali ludzie, wszędzie jest daleko, to bardzo duży samochód w środku, poza tym wszystko jest łatwe i logiczne w dostępnych odległościach, sterowanie radiem z pod kierownicy jest super, tempomat na kierownicy też, ludzie którzy mają problem z zapamiętaniem położenia 4 guzików będą mieli problem z tempomatem w nocy, guziki nie są podświetlane (ale to jakbym miał się czepiać) Brak uchwytu kubka dla kierowcy (wiem że kierowca nie powinien pić podczas jazdy) ale i tak by sie przydał, jest ten na przeciwko siedzenia pasażera ale jest za daleko nawet dla mnie a mam 190 i bardzo długie ręce
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rewelacja, ustawienie auto jest super, o reszcie ciężko coś napisać bo nie sprawia żadnych kłopotów i działa tak jak powinna, wydajna i cicha do 4 biegu (jest 7 czy 8) klimatyzacja jak wyżej. Nic bym w niej nie poprawił.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu jest więcej niż bardzo dobrze, więcej miejsca niż w serii 7 BMW, wygodniej się wsiada i wysiada, lepsza widoczność, nie rażą tak z przeciwka, wyżej siedzisz. Przy max do tyłu przednich siedzeń osoba 190 może bez problemu siedzieć i mieć złączone kolana co nie jest takie oczywiste nawet w niby dużych samochodach. jak się przesunie na max do przodu to można wyprostować nogi z tyłu, bardzo wygodna pozycja siedzenia, siedzi się mniej leżąco.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze ale mogło by być lepiej, BMW seria 5 E39 jest cichsza, seria 7 jest dużo cichsza, e-clase mercedesa jest cichsza a s-clase mercedesa jest dużo cichsza, pod względem hałasów klasuje się za czołówką najwyższego segmentu luksusowych marek.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dużo zależy od stylu jazdy i trasy jaka pokonujesz, można zejść do 5,5l/100km i to nie jest teoretyczne gadanie tylko fakt. Średnio po dużym mieście powinno być około 9l, średnio na polskich drogach ok 7l. Oczywiście można zrobić 9-10 bez problemów, tak mi wyszło na niemieckich autostradach gdzie jechałem z prędkościami max dla samochodu, przestrzegając ograniczeń,dodam że jechałem w niedziele wieczorem i w nocy więc kompletne pustki na autostradzie. Przypuszczam że w dużych korkach i z katowaniem można zrobić i 12l po mieście. Ogólnie bardzo ekonomicznie. ceny serwisu nie znam. Wszystko robię sam - takie hobby. Wymiana oleju po 25 000km. wszystkie ceny sa jak do innych renówek poza nielicznymi jak np. tylne tarcze po 500 zł za sztukę i to nie jest cena z serwisu, tarcz jest zespolona z łożyskiem stąd ta cena. Cena używanej sprężyny zawieszenia przedniego McPerson ok 200 zł/szt. Olej Elf syntetyk nie jest specjalnie drogi. Klocki tył to 120 zł, przód podobnie. Nic więcej nie wymieniałem więc nie znam cen częśc. http://www.autocentrum.pl/awc/misiocg/ Tu znajduje się spalanie z ostatnich 3 tankowań http://www.autocentrum.pl/awc/misiocg/ jazda przy prędkościach 90, 100 i 80 km/h z tempomatem po autostradzie
5,0
Stosunek jakość/cena
stosunek jakości + ekonomi (szczególnie wydatków paliwowych) do ceny zakupu jest na najwyższym poziomie. Dostajesz bardzo wysoką półkę za rozsądne pieniądze. Jak już ktoś napisał wcześniej to nie jest smutna niemiecka trumna.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest dobrze ale auto jest napakowane różnego rodzaju dodatkowym wyposażeniem które się psuje (nic nie jest wieczne) wysiadł automatyczny hamulec, i jakoś nie odczuwam jego braku ale 95% samochodów nie posiada takiego hamulca więc strata nie jest czymś znacznym ale szkoda coś tracić, ja osobiście nie lubię, wypaliły się uszczelki pod wtryskiwaczami nie wiem z jakiego powodu bo tak kupiłem samochód, naprawa to 2 godziny zabawy z kluczem i 40 zł uszczelki, pękła sprężyna zawieszenia z przodu, tak jak wyżej nie mam pojęcia dlaczego bo tak kupiłem, wymiana na używkę to 200 zł i zabawa z kluczem przez 2-3 godziny. Poza tymi usterkami tylko wymiany części eksploatacyjnych.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych uszczelek

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 dCi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Vel Satis