Szukaj

Informacje o Renault Vel Satis

Lata produkcji: 2002 – 2009
Segment: Wyższa klasa średnia
Samochód należący do wyższej klasy średniej (segment E) i flagowy model francuskiej marki produkowany w latach 2002-2009. Vel Satis zastąpił model Safrane. Auto bazuje na prototypie z 2000 roku. Wersja produkcyjna dzieliła płytę podłogową z Renault Laguną i Espace IV. Vel Satis jest rzadkim przykładem limuzyny z nadwoziem typu hatchback. W 2005 roku auto zostało poddane modernizacji. W 2009 roku zostało wycofane z rynku, a dwa lata później zastąpił je model Latitude. Nazwa Vel Satis to akronim stworzony ze słów „velocity” (szybkość) i „satisfaction” (satysfakcja).
czytaj więcej
Powagosław
Niewątpliwie najodważniejsza próba zaistnienia w bardzo konserwatywnym segmencie E. Choćby dlatego Vel Satis jest godny uwagi. Ale stosunek ceny do niszowości i „inności” tego auta bynajmniej nie działa na jego korzyść. ~Powagosław
Luzacjusz
Mimo najszczerszych chęci i designerskiej brawury, szanse na to, że potencjalni odbiorcy luksusowych sedanów zmienią upodobania i nagle zapałają miłością do Van Satisa, są mniej więcej takie, jak szanse na to, że Angelina Jolie adoptuje cię jako kolejne dziecko. ~Luzacjusz

Oceny Renault Vel Satis

Liczba ocen: 119
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Wyciszenie

Wady

- Poważne usterki - Koszty utrzymania - Drobne usterki

Wybrane oceny

3,4
~comfort
Hatchback 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
Renault Vel Satis
Ktoś nie wie o czym pisze… Samochód posiada bardzo wysokie prawdopodobieństwo wystąpienia usterek, które nie są tanie w naprawie. Nawala głównie elektronika i jak to wszyscy pasjonaci nazywają „drobne pierdoły”. Usterki które wystąpiły w trakcie eksploatacji naszego samochodu na dystansie 10 000km: – zbiornik płynu chłodzącego (pęknięty) – termostat – wiązka wentylatorów chłodnicy – urywające się linki i plastiki podtrzymujące szyby na prowadnicy (3x) – gałka do sterowania lusterkami – pęknięty uchwyt schowka – pęknięte trzymanie kubków – szalejące lusterka elektryczne (samoprzestawianie się) – brak reakcji na składanie lusterek – palenie się bezpieczników w tempie wyścigu F1 – nie działające spryskiwacze xenonów (tak na zmianę, raz jeden raz drugi, z powrotem ten pierwszy) – przewody prowadzące płyn do wycieraczek – problemy z diagnostyką zawieszenia – tył (chrupanie) – 4 warsztaty i 3 stacje diagnostyczne, 1 ASO – nie wskazały przyczyny – rozrusznik, – alternator, – akumulator, – pękające wężyki podciśnień – karta raz reagująca raz nie (pewnie zależy od pogody…) – częste chwilowe komunikaty o usterkach których nie ma (walnięte czujniki) – łuszczący się materiał kokpitu – duże zakłócenia w odbiorze radia – zepsuty przycisk zamykania i otwierania drzwi (przód, tył) – czujniki parkowania – padają w tempie wystrzelonej serii z kałasznikowa – rozsypujące się w rękach wiązki elektryczne – uciążliwe światełka przy drzwiach i gdzie się da… Z plusów (abym nie był posądzony o złośliwość): + antykorozyjnie bardzo dobrze zabezpieczone podwozie + plastikowo/aluminiowa karoseria + układ kierowniczy + wygodne pokonywanie nierówności + spalanie (jak na ciężar) Zaznaczam, że samochód był serwisowany na bieżąco w ASO Renault, posiadał pełną dokumentację (elektroniczna zgadzała się z wpisami do książek) i potwierdzony przebieg 120 000 km, bezwypadkowy. W momencie kupna samochodu wszystko działało… do samochodu włożyłem dwukrotną wartość. Samochód dla osób posiadających dużo czasu, worek pieniędzy, ubezpieczenie astance i auto zastępcze. Równy konkurent Renault Laguny.
4,9
~zadowolony z Vel Satisa
Hatchback 2.0 T 163KM 120kW
Renault Vel Satis
Samochód duży w środku i z zewnątrz. Świetnie się go prowadzi, niedużo pali i wg mnie jest po prostu świetny mimo kilku drobnostek...szczegóły typu słaba widoczność w tylnej szycie (ale są czujniki cofania), mogłoby być lepsze audio. Ale wygoda podróżowania na tych fotelach...można śmiało zrobić 1000km bez przystanku i pochłaniac kolejne km :-) jest bardzo cicho w środku przy prędkościach autostradowych, a zawieszenie nie jest mega miękkie ale jest "relaksujące" i nie powoduje łamania kręgosługa jak w niemieckich wozach
4,6
~Emil
Hatchback 2.0 dCi 175KM 129kW
Renault Vel Satis
Vel to auto nie dla wszystkich. Trzeba się do niego przyzwyczaić. Jednakże nawet najwięksi sceptycy po przejażdżce nim stonują swoje wypowiedzi. Budzi zawsze zainteresowanie - każdy pyta co to jest ? Jak już wspomniałem - o kradzież się nie boję więc stawka auto casco zawsze jest parę groszy niższa. Auto jest praktycznie nie rdzewiejące - drzwi aluminiowe podobnie jak i maska, tylna klapa. błotniki przednie oraz zderzaki są plastikowe, nadwozie bardzo dobrze ocynkowane ( gwarancja producenta na perforację to 11 lat ! )

Raporty spalania Renault Vel Satis

Liczba raportów: 118
Średnie spalanie dla Renault Vel Satis
10,0 – 12,9
l/100 km
7,6 – 8,8
l/100 km
11,6 – 13,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
Hatchback 3.0 dCi 180KM 132kW
Renault Vel Satis
Swoje waży, automat, spory na polskie warunki diesel. Na dodatek wersja silnikowa px901 czyli wadliwa 177konna. Problemow z silnikiem brak, uzytkowany od ponad 4 lat. Spalanie potrafi zaskoczyc niskim poziomem, choc jak sie przycisnie spalic takze potrafi. Silnik bez problemu daje rade z tym przeszlo 2 tonowym klockiem. Jednostka mimo zlych opinii bardzo dopasowana do tego samochodu i zaufalem jej, brak obaw przed dluga trasa. Moze i to herezje ale polecam ten samochod luziom ktorzy potrafia cos zrobic a chca tanie, troszke nietypowe a wygodne i przestronne wozidlo :)
17,3
Hatchback 3.5 V6 245KM 180kW
Renault Vel Satis
Auto pod względem pozycji i foteli bardzo komfortowe, obszerna kabina i nawet pasażerowie z tyłu nie mają co narzekać. Przy instalacji gazowej problemem jest bagażnik, który jak na gabaryty pojazdu nie jest zbyt pakowny. Jeżeli chodzi o spalanie to u mnie wygląda nastepująco: krótkie odcinki po mieście w granicach 22l gazu / 100 km, w trasie przy prędkościach 180-200km/h równo 16.5l gazu / 100km. Być może moja instalacja nie jest najwyższych lotów ale wyregulowana jak najbardziej poprawnie także zazdroszczę tym, którym to auto pali średnio 15l... 3.5 litra i 6 cylindrów musi swoje łyknąć także nie narzekam, w końcu w przeliczeniu na złotówki to jak jazda 1.6 na samej benzynie...
15,3
Hatchback 2.0 T 163KM 120kW
Renault Vel Satis
pali nie mało, na bęzynie po W-wie lekko muskając pedał gazu 12 litrów. Na gaziw przy cenie gazu k0ło 1,80 na zbiorniku za około 50 zł 200 km. trasa zależy od nogi :), autostrada 170- 190 km/h koło 18l/100km, ale do 140 km/h spali około 13l. Za to komfort jazdy bezcenne przy 170 km/h można rozmawiać szeptem, fotele rewelacja, ztyłu trochę gożej wygodnie dwie osoby trzecia siedzi na podłokietniky -szału nie ma:). Silnik 2.0T udana i bezawaryjna jednostka napędowa, skrzynia automat jak to w renówce (nie jest to honda więc czuje się zmianę biegów) jeżdzę 3 lata i w pożądku ( po zakupie wymieniłem olej w Samco na Połczyńskiej), ceny części tragedii nie ma robiłem ostatnio całe zawieszenie przód łącznie z poduszkami silnika, wymianą rolek paska akcesori i jakieś inne drobne pierdoły zapłaciłem coś koło 1600 zł z częściami ale to pierwszy taki większy wydatek od trzech lat. ASO nie polecam bo puszczą z torbami np. półoś -2500 zł do samochodu wartego dyche moim zdaniem kpina. generalnie 2.0T polecam diesle odradzam 3.5 bęzyna nie mam zdania.
Renault Vel Satis