Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 200 III

Łukasz :), 15 lat temu
Silnik 1.4 Si 103KM 76kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 140 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Rover 200 III 1.4 Si 103KM 76kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Pomimo, że autko ma już prawie 12 lat, brak w nim ognisk korozji. Brak śladu rdzy. PEwnei dlatego, że w 90% to ocynk.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Pęknięta uszczelka pod głowica to częsta uszczelka. Po założeniu od Land Rovera bedzie już spokój :)
Układ elektryczny : Wiązka z przewodami do tylnej klapy lubi się przecierać... Radzę oblkeić ją taśmą izolacujną, nawet jak nic sie nie dzieje ;) Zapobiegnie to nerwom w przyszłości :)
Karoseria : Do bagażnika po obfitych opadach lubi dostawać się woda
4,0
Całokształt
Piękna sylwetka, dość dobry silnik, poprostu autko z charakterem :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest dość elastyczny, ładnie przyśpiesza, ładnie pracuje :) No jak na autko w tej klasie i w tym wieku, to bardzo dobrze się spisuje:)
4,0
Skrzynia biegów
Niewielkie problemy z 1 i wstecznym, czasami zgrzytnie, ale ponoć ten typ tak ma ... Poza tym biegi ładnie wchodzą :)
5,0
Układ jezdny
Nic dodać, nic ująć :) Według mnie zawieszenie jest stworzone do polskich dróg :P Autko ładnie trzyma się drogi :)
Komfort
5,0
Widoczność
Troszke małe lusterka, poza tym to wszystko ładnie widać : ) Z wszystkich stron :P
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na miejscu, pod ręką :) Wszystko można znaleźdź intuicyjnie :)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobre ogrzewanie :) Jak na mój gust, to troszke słaba wentylacja, zimą lubią szyby parowac, przy większej ilości pasażerów... zwłaszcza z tyłu. W moim wypadku niestety brak klimy :(
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dwie osoby wygodnie podrużują. Mam 185 cm zrostu, pozycja za kierownica wprost fantastyczna:) No z tyły jak już sie tam wejdzie (wersja 3-drzwiowa) to tez nie jest źle, ale u mnie z tyłu rzadko ktokolwiek jeździ :) głównie podrużuje tam mój plecak :P
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie mogłoby być ciut lepsze. Aczkolwiek nie jest źle :) ja lubie taki lekki pomruk silniczka :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik nie jest zbyt paliwożerny, pali średnio 6,5 -7 l / 100km. Jeżdże zwykle w cyklu mieszanym. Części oryginalne są dość drogie, ale na rynku jest multum zamienników o wiele tańszych, a przy tym dobrej jakości.
3,0
Stosunek jakość/cena
Ogólnie autko godne uwagi. Niska cena zakupu i przeciętne koszty utrzymania no niewątpliwie plus :) Jak w każdym autku w tym wieku zdarzają się usterki, ale każdy mechanik sobie poradzi z nimi :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wiązka tylnej klapy (problem z ogrzewaniem i oświetleniem tablicy). Taśma izolacyjna i ibklejenie pomogło :) Siłowniki klapy padły, koszt wymiany obydwu to 80 zł. Kopułka, palec (50zł) przewody WN (100zł) świece (55zł) Tarcza sprzęgła (100zł) i linka sprzęgła (79zł) No i nic nie przypominam sobie więcej :)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uszczelka pod głowicą przy 115000km, koszt wymiany z częściami to 500zł

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Si 103KM 76kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Rover 200 III 1.4 Si 103KM 76kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,50 zł
8,0
l/100km
11,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Rover 200 III