Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 200 III

Wothann, 10 lat temu
Silnik 1.4 Si 103KM 76kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 148 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Rover 200 III 1.4 Si 103KM 76kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo przyjemna jednostka.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : abs
Układ elektryczny : alternator
Karoseria : tylne nadkola łapie rdza
4,0
Całokształt
Auto oceniam wysoko, nie jest nudne, ładna stylistyka. Mechanicznie też poważniejszych problemów nie stwarza. Warto dbać o lakier i zwracać uwagę by na tylnych nadkolach nie powstała rdza. Do jazdy w mieści samochód idealny. W trasie też nie męczy, jednak w testach zderzeniowych nie powala więc nie ma co szaleć.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo dynamiczny, przy tej wielkośći jednostki naprawde rzwawo reaguje na pedał gazu. Należy o niego dbać, regularne wymiany płynów i sprawdzenie rozrządu. Polecam też dobrej jakości świece a silnik się odwdzięczy.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ogólnie jest ok, jak dla mnie mogłaby mieć trochę krótsze przełożenia, jadnak żadnej awarii nie odnotowałem.
4,0
Układ jezdny
Auto ma twarde zawieszenie, ładnie wchodzi w zakręty, na dziurach cierpi ale nie do tego stopnia żeby coś sie uszkodziło szybciej niż w innych tego typu autach. Należy zwrócić uwagę na mechanizm abs, jest dosyć delikatny w mniej zadbanych modelach może być rozsypany. Wspomaganie ładnie działa, układ hamulcowy dosyć precyzyjny, przy tej masie sprawuje sie dobrze. Należy kontrolować hamulec bębnowy, potrafi się zapiekać.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność w przód i na boki doskonała, przy parkowaniu tyłem, dosyć wysoko umieszczona tylna klapa trochę zakłóca widoczność.
4,0
Ergonomia
Autko w dobrych rękach potrafi się odwdzięczyć bezawaryjnośćią, małym spalaniem i dynamiką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogólnie nie ma się do czego doczepić, jedynie pokrętła regulacyjne są trochę delikatne, ale to można samemu szybko naprawić. Należy jednak zwrócić uwagę na wiązkę kabli w tylnej klapie, dodatkowe zabezpieczenie jej uchroni przed nie działącym ogrzewaniem tylnej szyby. Przy modelu z szyberdachem koniecznie sprawdzić uszczelki.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jak na tej wielkośći auto jest bardzo dużo, całkiem spory bagażnik.
3,0
Wyciszenie
Tu trochę słabiej, w autku zastosowano trochę za twarde plastiki, więc w zimie w aucie trochę skrzypi. Czasami stuka tylna klapa, ale na to też są sposoby.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto ogólnie jest oszczędne i mało pali, przy obecnych cenach paliwa noe gryzie po kieszeni.
5,0
Stosunek jakość/cena
Autko za te pieniądze naprawdę świetne, polecam każdemu kto nie sra pieniędzmi a w tych czasach to już standard. Budzi sympatię, jest wdzięczne, pakowne i dynamiczne. Mała pojemność dobra dynamika, oszczędne i niezawodne.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu kilka drobiazgów często występujących, nie działające podświetlenie zegarka, przyecieranie sie wiązki kabli w tylnej klapie, stukająca klapa, słabe amortyzatory tylnej kalpy. Układ wycieraczek i spryskiwaczy też potrafi nawalić, szczególnie pompka do spryskiwaczy tył.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zwrócić uwagę na alternator.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Si 103KM 76kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Rover 200 III