Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 200 III

Sharingan, 12 lat temu
Silnik 1.6 Si 112KM 82kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 140 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Rover 200 III 1.6 Si 112KM 82kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Auto bardzo dobrze się zbiera. Szybko wchodzi w obroty co pozwala na doskonałe osiągi już w silniku 1.6
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : O nadkola należy dbać, Rover jest jednostką Hondo podobną a tam mają takie same problemy z rdzą.
Układ elektryczny : Słabe izolacje cewki zapłonowej i czujnika położenia wału
5,0
Całokształt
Autko zgrabne idealne dla kobiety. Jak i dla młodego kierowcy ceniącego sobie agresję skrytą w sercu każdego auta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik posiada swój charakterystyczny pomruk. Dobrze zadbany idealnie pracuje na niskich jak i wysokich obrotach.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia nie jest zbyt długa co pozwala na płynne, szybkie i dokładne wbijanie biegów w zależności od sytuacji
4,0
Układ jezdny
Jak na Hatchback samochód zwinny, doskonale sprawdza się system wspomagania kierownicy.
Komfort
4,0
Widoczność
Auto nie posiada wad związanych z zasłanianiem widoczności kierowcy przez lewy bądź prawy słupek. Jedynym mankamentem są klapki przeciw słoneczne nad kierowcą i pasażerem. Widoczność była by perfekcyjna, gdyby w standardzie dawano pas przyciemniający na głównej szybie
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką dla kierowcy. Tablice zegarów w standardowym punkcie przed oczami. I jeden panel z przełącznikami klimatyzacji, radia, ogrzewania po prawej stronie. Podświetlenie zegarów w standardzie w kolorze pomarańczowym jest mało ambitnym pomysłem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawuje się bardzo dobrze. Od czasu do czasu trzeba wentylacje odświeżyć. Ogólnie samochód szybko się nagrzewa lub schładza wnętrze.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Troszkę mało miejsca. Samochód niby na Hatchback-a duży, ale posiada zbyt mało miejsca dla przeciętnego pasażera z tyłu, jak i na nogi dla kierowcy pod kierownicą.
4,0
Wyciszenie
Wewnątrz samochodu słychać silnik przy wkręcaniu na wysokie obroty, podczas normalnej jazdy słyszalne jest lekkie pomrukiwanie samochodu charakterystyczne dla tego silnika. Warto dbać o uszczelki drzwi i okien ponieważ angielska robota uszczelek jest kiepska.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kupując każde auto należy wziąć pod uwagę do czego będzie nam ono potrzebne. Jeżeli szukamy samochodu do przemieszczania się z miasta do miasta i na zakupy proponuję kupić jednostkę poniżej 1.6. Jeżeli decydujemy się już na jakieś lepsze osiągi to silnik 112KM jest już w sam raz. Spalanie w granicach 7.5 - 9l na 100km. Cena przeglądu nie odbiega od standardów jako, że jest to silnik Hondo podobny łatwo potwierdzić to co mówię. Auto o które się dba przechodzi przegląd bez najmniejszych problemów. Naprawy nie są kosztowne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód stosunkowo tani w wielu wersjach silnikowych.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety angielska robota pokazuje, że czasem zawodzą szczegóły. Tutaj akurat są problemy z uszczelkami, warto mieć takie w zapasie. Czasem zawodzi również układ elektryczny pod silnikiem, słabo zabezpieczone kable cewki zapłonowej mogą dać nieźle w kość, ale tutaj przy kupowaniu auta należy sprawdzić czy poprzedni właściciel myślał i podciągnął cewkę zapłonową do góry jak tak to zapraszam do kupna
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki występują zazwyczaj poprzez zaniedbanie auta. Rover serii 200 nie ma jakiś większych niedogodności z tej strony.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Si 112KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Rover 200 III