Szukaj

Ocena kierowcy - Rover Mini Cooper

rafal.dziegielewski@inetia.pl, 23 lat temu
Silnik 1.3 54KM 40kW
Rok produkcji 1964
Przebieg: 141 tys. km
Rover Mini Cooper 1.3 54KM 40kW 1964-1969 - Oceń swoje auto
3,23
15% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Ocena bardziej zabarwiona miłością niż trzeźwym spojrzeniem ale kto choć raz zasiadł za kierownicą ten zrozumie.
Wrażenia
3,0
Silnik
dość głośny (ale pięknie brzmi), elastyczność do przyjęcia po modyfikacjach dobra lub bardzo dobra
3,0
Skrzynia biegów
wymaga przyzwyczajenia ale nie ma problemu ze znajdywaniem biegów jak to się niektórym współcześniejszym konstrukcjom zdarza. Duża zaleta to możliwość sportowej (szybkiej, półsprzęgło) zmiany biegów
5,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi jak gokart ale zdecydowanie nie polecam kobietom w ciąży (możliwy przedwczesny poród)
Komfort
5,0
Widoczność
nie trzeba się zastanawiać gdzie kończy się i zaczyna
3,0
Ergonomia
na poziomie lat 60-tych. Zaleta - raczej nie pozwoli zasnąć za kierownicą. Do 1988 roku samochód dla prawdziwych mężczyzn ("wspomagane" tylko sprzęgło).
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dmuchawa ma "dwa" biegi (działa lub nie). W lecie najlepszą wentylacją jest opuszczona szyba
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tę klasę i wiek samochodu bardzo dobra. Maluch się chowa.
2,0
Wyciszenie
Najlepszym wyciszeniem (wersja 1.3) powyżej prędkości 100 kmh jest dobre radio chociaż huk 126p da się osiągnąć bez tłumika. Stare modele z silnikiem 850 cm nie są głośne.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wersja z silnikiem 850 bardzo ekonomiczna. O silniku 1.3 można powiedzieć, że daje dużo satysfakcji za rozsądne pieniądze (miasto 8-10 l)
2,0
Stosunek jakość/cena
Drogi mały samochód dla pasjonatów i oryginałów (nowy w podstawowej wersji 20 000DM +cło + podatek). Z moich doświadczeń w używany egzemplarz zakupiony za kwotę poniżej 8000 zł trzeba sporo zainwestować pieniędzy (min. 2000zł) i cierpliwości (znalezienie mechanika, który nie pogubi nakrętek i nie będzie wszystkiego robił w myśl popularnej teraz maksymy "i tak Pan/i go za rok sprzeda). BARDZO WAŻNE konstrukcja nie lubi "wynalazków" naszych mechaników.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
najczęściej elektryka (jak stanie trzeba sprawdzić czy prąd dochodzi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Należy dbać o zawieszenie (punkty smarowania co 3 miesiące) i dokręcenie śruby centralnej kół przednich (mielą się wielokliny)
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Rover Mini Cooper