Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 I Hatchback

Tomaski, 13 lat temu
Silnik 2.2 TiD 125KM 92kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 255 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Saab 9-3 I Hatchback 2.2 TiD 125KM 92kW 2001-2002 - Oceń swoje auto
4,83
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : silnik... wbrew opinii zasłyszanych ludzi, którzy autem tym nie przejeździli choćby 10kkm= silnik sterej konstrukcji, mocny, odporny i nie psujący się wcale. To osprzęt silnika psuje się, a nie sam silnik. Prawdopodobnie gdyby nie niemiecka pompa wtryskowa, nie niemiecki EGR, MAP, MAF, wtryski, i poduszki silnika... nie psuło by się nic, aż GM stanąłby na krawędzi bankructwa. Jak kiedyś tam Volvo. Silniki 2,2 przelatują po 450kkm i wciąż jest kompresja, wciąż odpalają w mrozie i CE to dać ew może EGR, którego żywotność określona jest na 120kkm, pompa łapiąca powietrze po złym serwisowaniu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : EGR - czyszczenie dolotu silnika z osadów+zaworu EGR; jeśli zawór daje wciąż błędy regeneracja za350, wymiana900
Układ elektryczny : mechanizmy wycieraczek przednich lamp :-), samonaprawa tania i prosta o ile współpracują ze sobą duża czerwona i mała biała zębatka
5,0
Całokształt
zrobiłem autem 42kkm bez problemów - standardowo turbina przy ćwierć miliona wymagała regeneracji, poza tym żadnych wydatków na same awarie, a raczej na dodatki: wielkie koła wymagane, kolejne opony i kolejne, serwisowanie na dobrzych częściach i płynach czyli nie filtron bo to do polonezów, a mann fiaam, olej nie castrol, orlen czy inne dziady, a dobry motul x-cess 5W40, tarcze tylko dobre, klocki tylko dobre... i całokształt jest taki, że nie widze powodów dla których maiłbym to auto kiedyś sprzedać. Przyjaciół nie sprzedaje się.
Wrażenia
4,0
Silnik
ten 2,2TiD silnik nie jest warkoczący i stukający jak to wmawia się wszędzie i każdemu. Wmawiajacy nie biora poprawki na prawdziwy przebieg, jakość wcześniejszego serwisowania, jakość paliwa, jakość oleju w silniku (ma być dobry 5W40), itddddd. Gdy poduszki amortyzujące silnik sprawne, nie zapowietrza się stale (co prowadzido śmierci podajnik paliwa w pompie i telepanie silnika i wnętrza), jest na dobrym oleju, zawsze świeżych filtrach itp wnętrze nie wibruje - u mnie nie wibruje.
5,0
Skrzynia biegów
precyzyjnie idealnie ina zimno i po długiej podróży. Działa super lekko i po 255kkm. potrzeba jedynie wiedzieć czy jest tamodpowiedni olej, czy jest to przez myślącego mechanika sprawdzone i czy myslący mechanik ew ustawiał jak ma być.
5,0
Układ jezdny
dobrze tłumi ciągłe w końcu nierówności, super wygodnie na długie trasy, super zabawa w zakrętach na nawet oryginalnym zawieszeniu ale potrzeba kółka mieć 17\", i oponę najlepiej 225/45.
Komfort
5,0
Ergonomia
SAAB w końcu - wszystko jest super pod ręką, mało schowków co mnie cieszy bo nie mam wszędzie wszystkiego upchanego zbędnymi rzeczami.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu jest mega wygodnie i dobrze. Webasto-Eberspracher szybko rozgrzewa wnętrze, klima wydajna i w acc bezdotykowa, ładnie kręci od nóg po szybę, dobry automat.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przednie fotele wygodne (z 9-5:P), z tyłu nie jeżdżę i na pewno tam gorzej ale jakby \"mało mnie to\"
4,0
Wyciszenie
to za super nie jest, ale nawet fabryczne najsłabsze audio gra fajnie i pomimo, że w 2,2 jest najgłośniej ze wszystkich 9-3I... nie stanowi to żadnego dyskomfortu. Od około 140kmh wewnątrz jest głosniej ale to nie sillnik, a opływ powietrza
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spalić da się poniżej 5L jadą jak ostatni dziadzio działkowiec. Trasa na normalnie z wyprzedzaniem i ciut powyżej dopuszczalnej to okolice 6,5L. W mieście w zimie 8-9L - super wynik bo na ciepłym silniku nie ma dziadowania, a jedzie sie gdy się da. W mieście bez korków i jazda eko-momentem (przy ~1800-2100rpm najwyższy) da się utrzymywać 6,5L [szok]!
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu należą się... osiem gwiazdek. Absolutnie polecam kupienie zadbanego egzemplarza i przy braku wiedzy co i jak z nim robić oddawać tylko do mechaników z pojęciem - speców kowali od vw omijać, a przy braku mechanika auto sprzedać.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zero problemów z autem. całe elektronika/elektryka działa, klima działa, hamulce mają się świetnie, napęd działa, grzanie działa, dodatkowe grzanie działa. Jedynie chęć oszczędzenia \"bo do poprzedniego gulfa to nie dokładałem nic\" powoduje, że EGR woła o pomstę, MAP zaklejony olejem, przepływomierz podstawa ale nie wymieniony bo cośtam... i szlagiery wad o aucie w liste ustawione recytuje się komuś kto na razie ogarnął 1,8passata czyli jest wciąż w czasach jednopunktowego wtrysku ( o ile w ogóle wie, że na takim właśnie jeździ)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak - turbina za 900zł regeneracja to nie jest poważna usterka. To była oryginalna turbina także 254.000km to cud, nie usterka

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 TiD 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 9-3 I Hatchback 2.2 TiD 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 9-3 I Hatchback