Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 II SportKombi

tgart, 14 lat temu
Silnik 1.9 TiDS 150KM 110kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 60 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Saab 9-3 II SportKombi 1.9 TiDS 150KM 110kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wygoda w miejscu kierowcy - Wygodna pozycja i fotele
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : szybkie zużycie klocków hamulcowych z tyłu?! wymiana co 20tyś
Karoseria : trochę słaba jakość plastików we wnętrzu, trzeba popracować nad wyeliminowaniem skrzypienia
5,0
Całokształt
Samochód rewelacyjny, przede wszystkim o indywidualnym wyglądzie i to go wyróżnia, BMW, VW i inne od razu można rozpoznać, a ten wzbudza zainteresowanie bo mimo wszystko jest dość rzadkim widokiem na naszych drogach. Ktoś może powiedzieć to Opel-o-Fiat. I co z tego. A ja powiem, że nie do końca jest to prawdą. Płyta podłogowa z Vectry- czy to, źle?, Silnik bzdura że od Fiata- główna konstrukcja tak a cału osprzęt wraz z turbo indywidualny z Saaba. pojemność 1.9- trzeba zobaczyć ile jeździ samochodów z silnikami o takiej pojemności. I poszukać kto takie silniki stworzył i kto wymyślił CommonRail - nie fiat, nie opel tylko VM Mottori - włoska firma która ma w tym doświadczenie i korzysta z tego wiele firm. Nawet VW rezygnuje ostatnio z pompowtryskiwaczy i przesiada się na CommonRail.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura Pracy rewelacja. powyżej 110km/h tylko szum opływającego powietrza, wada - odczuwalna turbo-dziura pomiędzy 1500-1900obr/min, powyżej 2000obr bez zastrzeżeń
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów -6 biegowa, trochę trzeba się namachać, ale to sama przyjemność, ale zmiana biegów mogłaby być dokładniejsza - trochę czasami oporna, dlatego tylko \"4\"
5,0
Układ jezdny
rewelka, zakręty bezproblemowo, sztywniejsze i twardsze zawieszenie (wersja kombi)- dla mnie akurat atut, dla niektórych może być mniej komfortowy ale to kwestia indywidualna
Komfort
4,0
Widoczność
Przód i boki wszystko jak najlepiej. Tył w wersji SportKombi ma szerokie słupki tylne, które niestety ograniczają widoczność do tyłu- standard -czujniki parkowania i jest OK.
5,0
Ergonomia
Idealne rozwiązania, wszystko co potrzebne jest na swoim miejscu, Bez wodotrysków, niepotrzebnych światełek i ekraników odwracających uwagę od kierowania, dla niektórych monotonny zielony kolor, ale tak powinno być, mamy czerpać przyjemność z jazdy a nie patrzeć, na jakieś niepotrzebne rzeczy. Jak będzie potrzeba komputer sam wyświetli niezbędną informację. NightPanel podczas jazdy nocą - ideał- tylko droga, ty i prędkościomierz, Stacyjka pomiędzy siedzeniami, Idealne, przewygodne fotele.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie bardzo wydajny system ogrzewania. W lecie bardzo dobra automatyka. Po wejściu do nagrzanego samochodu nie dostajesz gorącym powietrzem w twarz, schładzanie stopniowe, Ja mam ustawione 20stopni i to wystarczy, żeby w parę minut samochód się schłodził.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu idealnie, Z tyłu mogło by być więcej miejsca na nogi pasażerów i to jest największy mankament. W SportKombi zdecydowanie więcej miejsca na głowy pasażerów o wzroście powyżej 180cm siedzących z tyłu, nie muszą trzymać głowy w pozycji średnio przechylonej o 30stopni i narzekać na ból szyi jak w większości sedanów, Dlatego też wybrałem Kombi jako bardziej uniwersalne a może wg niektórych mniej elegancjkie, Polecam wersję SportKombi
5,0
Wyciszenie
Doskonałe. Przy silniku Diesla na pewno większe drgania i odczuwalny hałas, ale powyżej 110 na 6-tce tylko szum opływającego powietrza
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tu ze względu na mój styl jazdy jest różnie. Samochód ma odpowiednią masę i moc. Przy mojej jeździe dynamicznej z momentami spokojnej średnie zużycie przy podziale 35% trasa/65% miasto wynosi ok 6,8-7,4 litra, na trasie 6,2-6,8 w mieście 7,8-9,0 - Jako bajki wkładam zużycie paliwa podawane przez producenta, Może to wina stylu jazdy, ale jak ktoś się uprze średnio zużyje 5,5-6,5 ale jaka z tego przyjemność..... Co do kosztów przglądów - średnio z przewagą na tanio- Dlaczego - przegląd co roku lub co 30tyś!!! a nie jak w przypadku niektórych 15-20 tyś. Nawet jak wydam 800zł to myślę że inni wydadzą tyle samo jak nie więcej, gdyż muszą to robić częściej. Naprawy - na razie brak i brak oceny kosztów
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena indywidualności nie możliwa do oszacowania. Mogłoby być trochę taniej, ale wtedy byłoby za bardzo pospolicie jak w przypadku \"VW-SamochoduDlaLudu\".
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie przez 3 lata eksploatacji rewelacja. Brak usterek Ale jest jedna drobna uwaga. Zbyt szybkie zużycie tylnych klocków hamulcowych na 60tyś przebiegu już dwie wymiany, a z przodu nawet nie 50% zużycia
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyna poważna usterka to nagły brak świateł po ok 2 miesiącach użytkowania. Wada reflektora (biksenon) spowodowała uszkodzenie komputerka sterującego, ale szybko sprawnie wymienione na gwarancji. Nawet jak po ok 6 miesiącach uszkodzona została w tym samym reflektorze żarówka ksenonowa (choć nie powinno się nazywać to żarówką) to została wymieniona na gwarancji. Jeżeli taka usterka byłaby po gwarancji nie wiem ile by to kosztowało - pewnie sporo (sama żarówka ok. 800zł)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TiDS 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 9-3 II SportKombi