Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 II SportSedan

Przemek, 6 lat temu
Silnik 1.8 122KM 90kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 370 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 9-3 II SportSedan 1.8 122KM 90kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : silnik po wymianie bardzo dynamiczny, zrywny i elastyczny oraz ekonomiczny. Bardzo lubi LPG
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : pompka spryskiwaczy.
4,0
Całokształt
polecam samochód pomimo mojej przygody z zajechanym silnikiem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kupiłem samochód który był bardzo zadbany jednak silnik okazał się już wyeksploatowany na maksa. Przejechane 370tys. Po wymianie silnika (130tys) założeniu nowej instalacji LPG auto bardzo dynamiczne i ekonomiczne. PS. nię bójcie się komisów. Mi wciskali kity że auto z silnikiem po remoncie. po 2 tys km brak sprężania na 2 cylindrach. Panowie grzecznie bez mrugnięcia okiem przepraszając wymienili silnik na nowy na swój koszt. Zbiornik 35l. Na trasie przy jeździe 100-130km/h i dynamicznym wyprzedzaniu spokojnie można przejechać 390km w tym 60 km po mieście stołecznym :) typowo po mieście wychodzi 340km na pełnym zbiorniku. Nie jestem typem emeryt style drivingu :) Wszystko w samochodzie pracuje bez zarzutu. Nie ma co się obawiać zakupu saaba z silnikiem 1.8 122km z obawą że to muł. Waży 1400kg więc jest dość lekki. Mułem jest jeśli silnik jest zaorany na maksa albo bliski temu. Dobrze pracujący silnik jest dynamiczny w całym zakresie.
5,0
Skrzynia biegów
przerzucanie biegów mogło by być bardziej precyzyjne. Czasem wrzucając trójkę wpadam miedzy 1 a 3. Może moje przyzwyczajenie do sportowej skrzyni biegów z poprzedniego auta
5,0
Układ jezdny
świetnie się trzyma drogi, łatwo się manewruje na parkingach
Komfort
4,0
Widoczność
z pasażerem z prawej strony trochę słabo. Reszta idealnie. Lusterka zaokrąglone przez co nie ma ryzyka martwej strefy.
5,0
Ergonomia
bardzo ciche wnętrze, przyjemne nagłośnienie, Wszystko pod ręką. Czujniki deszczu przy ustawieniu na niską czułość pracują niemal idealnie. Trochę uciążliwie trzeszczący przy niskich temperaturach kokpit. Po przejechaniu 600 km jednego dnia samopoczucie dobre. Człowiek nie jest obolały i spokojnie można by przejechać więcej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
fajnie pracujący klimatronik dwustrefowy, podgrzewane fotele. Szybko odparowują szyby. Szybko odmraża lusterka i tylną szybę. Tylko czemu przednia szyba nie ma podgrzewania ? tego brakuje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zarówno z przodu jak i z tyłu dużo miejsca. I nie, nie trzeba ucinać sobie nóg w kolanach żeby usiąść z tyłu. Nie wiem skąd ta opinia. Mam 180cm wzrostu i wygodnie się siedzi wszędzie. Fotele mogły by lepiej trzymać na zakrętach, ale nie jest źle.
5,0
Wyciszenie
na biegu jałowym nie słychać silnika. przy 130km całkiem komfortowo. Można normalnie rozmawiać w każdych warunkach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
silnik oplowski. Osprzęt też. części bardzo łatwo dostępne. niektóre drogie, ale trwałe. Rozrząd na pasku do wymiany co około 60tys
4,0
Stosunek jakość/cena
koszty eksploatacji są dość niskie. Sa części które są dość drogie jednak wymienia się je raz na długi czas.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
pompka spryskiwaczy trochę wadliwa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oprócz wymiany silnika przy 370tys (na nie mój koszt) nic poważniejszego się nie wydarzyło :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 9-3 II SportSedan