Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 II SportSedan

Grzegorz, 6 lat temu
Silnik 2.0t 175KM 129kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Saab 9-3 II SportSedan 2.0t 175KM 129kW 2002-2010 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
Zawieszenie
Karoseria
5,0
Całokształt
Generalnie jest to świetne auto z małymi mankamentami. Jakość plastików jest za słaba jak na auto tej klasy. Hamulce wydają się niewystarczające, zwłaszcza przy dynamicznej jeździe. No i układ kierowniczy mógłby być bardziej precyzyjny. Więcej minusów nie widzę. Dzieło sztuki szwedzkiej inżynierii. Świetne auto dla młodego kierowcy który chce się wyróżniać z tłumu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mocny i elastyczny, przy tym gwarantujący rozsądne spalanie. Ze względu na wysilenie podatny na problemy z temperaturą, ale odpowiedzialne użytkowanie gwarantuje bezproblemową eksploatację.
5,0
Skrzynia biegów
5 biegowy manual. Działa bardzo dobrze, skrzynia dobrze współgra z silnikiem, pozwalając naprawdę szybko się rozpędzić bez zbędnego wajhowania lewarkiem. Biegi wchodzą z wyczuwalnym oporem, zgrzytów brak.
4,0
Układ jezdny
Sprawuje się dobrze, ale powyżej rozsądnych prędkości brakuje precyzji. Zawieszenie zestrojone jest raczej sportowo, uważać na progach. W zakrętach prowadzi się pewnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność delikatnie ograniczają dość mocno pochylone słupki A oraz tylnia szyba - wygląda świetnie ale mocno pogarszają widoczność z tyłu.
5,0
Ergonomia
Surowa perfekcja w szwedzkim wydaniu gwarantuje bezproblemową obsługę. Sterowanie jest wygodne i intuicyjne, rozmieszczenie przycisków na kokpicie na prawdę przemyślane. Fotele są wygodne, ale osadzone nisko, moja babcia ma problem z zajęciem miejsca. Mała ilość schowków
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa szybko. Z przodu komfortowo, na tylniej kanapie trochę gorzej. Świetny system podgrzewania szyb, przedniej i tylniej, upora się w kilka chwil z oblodzeniem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Podróżujący z przodu mają mnóstwo miejsca, z tyłu wygodnie mogą podróżować 2 dorosłe osoby. Miejsca na nogi z tyłu mogło by być więcej. Średniej wielkości bagażnik pomieści 4 torby podróżne.
5,0
Wyciszenie
Doskonałe wyciszenie, silnika praktycznie nie słychać, chyba że kręcimy powyżej 4500. Z zewnątrz nie dochodzą do kabiny żadne hałasy z ulicy ale przy wyższych prędkościach słychać szumy z okolic lusterek bocznych.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto z 2004 roku, pali zaskakująco mało w odniesieniu do osiągów. Na trasie nie jest problemem zejście poniżej 8 litrów, a w czasie zabawy po mieście, przy naprawdę dynamicznej jeździe rzadko przekracza się 11-12.
4,0
Stosunek jakość/cena
Przy zakupie nowego auta zarzucił bym mu słaby stosunek jakość/cena ale teraz sądzę że ciężko znaleźć lepiej wyposażane auto, z dobrym silnikiem oraz tak rozbudowanym systemem bezpieczeństwa jak Saab w rozsądnych pieniądzach.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasami zaświeci się check engine ale głównie są to głównie błędy komputera. Ciężko się do czegoś przyczepić. Bardzo rzadko zawodzą czujniki
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Auto w odpowiedzialnych rękach może służyć na prawdę długo. Wymogiem jest dobre traktowanie. Turbina czuła na gwałtowne skoki temperatury, wymaga schłodzenia po jeździe. Wrażliwy na jakość oljeu układ smarowania

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0t 175KM 129kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 9-3 II SportSedan