Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 II SportSedan

raskolnikoff, ponad rok temu
Silnik 2.8 i V6 24V 255KM 188kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 102 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Saab 9-3 II SportSedan 2.8 i V6 24V 255KM 188kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Pierwsze auto, które kupiłem dla frajdy. Nie zawiodłem się :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bez konstrukcyjnych wad, jeśli jest zadbany, nie sprawia problemów. Jak na pojemność nie pali dużo, przy spokojnej jeździe do 120 w trasie można spalić koło 8 litrów, w mieście ciężko zejść poniżej 12. Problemem jest raczej fakt, że ten silnik nie zachęca do wolnej jazdy, dlatego realne średnie spalanie na w cyklu mieszanym jest na poziomie 14 litrów.
4,0
Skrzynia biegów
Generalnie spoko, ale mam wrażenie, że w civicu 5 gen, którym kiedyś jeździłem, te biegi wchodziły szybciej. Poza tym nie mam uwag.
4,0
Układ jezdny
Aero jest wyposażone w fabrycznie obniżone zawieszenie i bardzo dobrze trzyma się drogi. Warto mieć dobre opony. Kiedy auto kupiłem wstawione były jakieś chińskie i auto potrafiło rwać trakcje na drugim biegu przy ostrym przyśpieszniu. Na continentalach już nie ma tego problemu. Natomiast na kierownicy czuć wszystkie nierówności - to przy ostrzejszej jeździe jest zaletą, przy spokojnej raczej wadą.
4,0
Karoseria
W moim egzemplarzu nie mam uwag, ale wiem, że we wszystkich saabach 93 problemem są nadkola tylnych kół. Fabryczne zabezpieczenie podłogi też nie jest na poziomie premium...
Komfort
3,0
Widoczność
To może być problem mojego samochodu, bo auto ma założone folie przyciemniające (być może jeszcze u dilera - auto jest z texasu) i generalnie widoczność do tyłu jest średnia, szczególnie nocą.
5,0
Ergonomia
Dla kierowcy wszystko co trzeba jest pod ręką, pełna elektryczna regulacja fotela, podgrzewanie, wszystkie przyciski w zasięgu, tu nie ma się do czego przyczepić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje szybko zimą, chłodzi rewelacyjnie latem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To auto segmentu D, ale w środku jest miejsca tyle, co w kompakcie.
3,0
Wyciszenie
Wnętrze jest ergonomicznie wykonane, ale z częściowo fatalnych materiałów. Częściowo, bo np. góra deski jest z miękkiego tworzywa, ale dół już z gównianego plastiku i to strasznie trzeszczy. tak samo konsola środkowa. To wpływa na wyciszenie. Powyżej 120 słychać też mocno szum powietrza. Częściowo rekompensuje ten problem dość dobre nagłośnienie bose...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliwo kosztuje, wymiana sześciu świec kosztuje (zwłaszcza, że w komorze silnika jest bardzo mało miejsca i robocizna jest ciężka), ale poza tym dużo części jest wspólnych z oplem vectrą c, wiec tragedii nie ma.
4,0
Stosunek jakość/cena
Trzeba się naszukać, żeby nie trafić na padlinę. Ale za okolice 20 tys. zł można mieć całkiem nietuzinkowe auto, które będzie się dobrze prowadzić, a przyśpieszenie pozwoli zrekompensować łzy przy dystrybutorze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
U mnie nadzwyczaj szybko kończy się płyn do spryskiwaczy, ale poza tym bezproblemowo. Słyszałem, że innym sypią się bardziej. W samochodach sprzed liftingu problemy sprawia też elektryka i radio na światłowodzie. Ja mam już wnętrze z polifta.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kluczowe w tych autach to rozrząd (wymiana 7-8 tys) i moduł CIM (u mnie bezproblemowo jak na razie).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.8 i V6 24V 255KM 188kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 9-3 II SportSedan