Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 II SportSedan

Motomanka, 9 lat temu
Silnik 1.9 TiD 120KM 88kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 178 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TiD 120KM 88kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Jest ładny i podoba się. Na parkingu między VW Golfami, Audikami i Beemkami z daleka cieszy oko.
4,0
Całokształt
Po kilku tygodniach cieszy nadal.
Wrażenia
4,0
Silnik
Z silnikiem jak na razie jest bardzo dobrze. Termostat na dzień dobry koszt średni.
3,0
Skrzynia biegów
W porównaniu do Volvo V70 2,4 Diesel tu brakuje precyzji. Skok lewarka krótki, natomiast czasami problem z wbiciem jedynki. 6 bieg przydatny w trasie.
5,0
Układ jezdny
Rewelacyjnie trzyma się drogi i "bierze" ładnie zakręty. Niestety na nierównych drogach jak dla mnie za sztywno. Ale coś za coś. Albo się chce pływać w komfortowym zawieszenie ale na zakrętach zwalniać albo...
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu widać dobrze ale w sedanie do tyłu jest bardzo źle. Pomocne są czujniki cofania. Warto aby były.
5,0
Ergonomia
Włączam co chcę, kiedy chcę i trafiam to akurat w szwedzie nie powinno nikogo dziwić. Trochę źle jest z obsługą tempomatu. Umieszczenie go w dźwigni kierunkowskazu to głupi pomysł.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zadowalający dźwięk dmuchawy włączonej na maxsa. Dwustrefowa klimatyzacja działa tak jak powinna działać. Duży plus że można ją ustawiać w menu komputera, jak ma się włączać wentylator, jednostrefowa czy dwu. To bardzo dobre jest!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu nie powala na kolana ale dodam że ten sam fotelik miałem w volvo v70 i synek i tak kład buty na zagłówku fotela przedniego bez problemu. Bez problemu kładzie też w saabie. Więc wydawałoby się że volvo V70 to ogrome auto i miejsca pełno... Tak ale w bagażniku.
3,0
Wyciszenie
No tutaj do 100 km/h jest świetnie. Powyżej jest w miarę ale tak po 130 km/h to szumi za bardzo. Da się wytrzymać jednak. Za to na wolnych obrotach wydaje się jak by zgasł.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rozrząd nie drogi! Termostat jest cały z obudową i to mi się nie podobało bo sam wkład byłby bardzo tani a tak trzeba było troszkę dać. Reszta na średnim poziomie jak na państwowego pracownika.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość jest na poziomie dobrym we wnętrzu. Na zewnątrz jest po prostu Saab a to jest jakość. Za te pieniądze wart swojej ceny. Jest to moje 9 auto między innym po trzech volvo V40, V40 i V70. Nigdy nie miałem typowo niemieckiej marki i mieć nie będę. Dlatego wiem że Szwedzi robią po prostu samochody i nie muszą ich chwalić że są niezawodne jak to jest za odrą.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak wspomniałem termostat i świeca żarowa. To tyle przy nim usterek miałem. (jak na razie oczywiście)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic. Choć na liczniku jest 170 tys km a w rzeczywistości pewnie ze 100 tys więcej to cisza jest w temacie poważnych usterek.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TiD 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 9-3 II SportSedan