Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 II SportSedan

Mikołaj, 2 lata temu
Silnik 1.9 TiDS 150KM 110kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 270 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TiDS 150KM 110kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,57
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Połączenie tego silnika z automatyczną skrzynią biegów sprawia, że jeździ się tym samochodem bardzo przyjemnie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Problem z zamykaniem się jednych drzwi.
4,0
Całokształt
Samochód godny polecenia. Silnik ma wystarczającą moc, automatyczna skrzynia biegów umila jazdę, a ze względu na markę jest to zdecydowanie bardzo bezpieczny samochód. Mimo swojego przebiegu działa bezawaryjnie. Nadaje się idealnie na długie trasy w 4 osoby z pełnym bagażnikiem i jednocześnie do miasta. Wygląd jest kwestią dyskusyjną jednakże ze względu na niewielkie ilości tych samochodów na naszych drogach z pewnością wyróżnia się z tłumu. Więcej informacji poniżej...
Wrażenia
5,0
Silnik
Moc silnika jest wystarczająca. Nie będzie on demonem prędkości jednak można bezpiecznie wyprzedzać. Prędkość maksymalna w granicach 205-210 km/h.
5,0
Skrzynia biegów
Automatyczna skrzynia biegów o 6 przełożeniach daje radę. Przy prędkości autostradowej mamy w okolicy 2000 obr/min. Skrzynia działa płynnie jednak oczywiście wszystko zależy czy była poprawnie serwisowana. Przy wyprzedzaniu nie oczekujemy kickdownu na poziomie DSG, jednak skrzynia zmienia biegi całkiem sprawnie. Mamy do wyboru również manualną zmianę biegów jednak tryb ten działa bardzo powolnie. Jej minusem jest brak możliwości wymiany filtra oleju ale w moim samochodzie olej wymieniany jest regularnie, maksymalnie co 60 tys. km i nawet przy aktualnym przebiegu nie ma z nią żadnych problemów, a nigdy nie była naprawiana.
3,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy nie jest zbyt czuły. Dodając do tego całkiem dużą kierownicę, jazda po zakrętach nie należy do najbardziej precyzyjnych. Minusem są również hamulce. Tarcze 285mm z przodu, 278mm z tyłu i do tego tarcze z tyłu nie są wentylowane. Jak na swoją masę (1550kg) są one zbyt małe. Dobrym ruchem byłaby zmiana na hamulce z wersji aero 314mm i 292mm
5,0
Karoseria
Jeżeli samochód nie miał przygód blacharsko-lakierniczych nie powinien mieć rdzy.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest dobra. Maska jest lekko opadająca i czasami ciężko ocenić gdzie samochód się kończy jednak czujniki parkowania ułatwiają sprawę. W wielu samochodach słupki A mocno ograniczają widoczność. Tutaj takiego problemu nie ma.
5,0
Ergonomia
Samochodem bez problemu mogą podróżować w dalekie trasy 4 osoby. W 5 na dłuższą metę droga może być męcząca. Bagażnik jest pojemny. Mieszczą się do niego 3 duże walizki (jednak przy ich wkładaniu przeszkadzają wystające z tylnej półki głośniki) i zostanie jeszcze trochę miejsca.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podgrzewane fotele i automatyczna dwustrefowa klimatyzacja są miłymi dodatkami. Ze względu na silnik diesla, w miesiącach zimowych trzeba chwilę poczekać na powiew ciepłego powietrza. Osobiście jeżdżę cały rok na klimatyzacji w trybie automatycznym i działa perfekcyjnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele przednie są bardzo komfortowe. Jedne z najwygodniejszych w jakich miałem możliwość podróżować. Dla 4 osób miejsca jest wystarczająco nawet na długie podróże. Są 4 miejsca na kubki (2 z przodu, 2 z tyłu).
3,0
Wyciszenie
Kiedy silnik jest zimny to słychać go dość mocno. Przy prędkościach autostradowych wyciszenie jest akceptowalne jednak nie powala. Jadąc po nierównościach plastiki niestety trzeszczą. Spasowanie wnętrza nie należy do najlepszych.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ze względu na platformę Vectry C nie ma problemu z dostępem części czy to silnikowych czy to zawieszeniowych. Silnik mieści zaledwie 4,3 litra oleju więc jego wymiana nie będzie droga. Ogólnie nie trzeba obawiać się Saaba w wersji z silnikiem diesla.
5,0
Stosunek jakość/cena
Patrząc na dzisiejsze ceny tych samochodów myślę, że otrzymujemy naprawdę fajne auto. Całkiem dobrze wyposażone, komfortowe, przestronne, z wystarczającą mocą i do tego możemy dodać skrzynię automatyczną, która umili podróżowanie tym samochodem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Powszechnym problemem w tym modelu jest zacinająca się blokada drzwi. Zamykając samochód z pilota drzwi pozostają nadal otwarte. Czasami kiedy samochód stoi w wilgotnym otoczeniu elektronika może wariować (np. informując że spaliła się żarówka kiedy działa ona normalnie).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tej pory nie miałem żadnych poważnych awarii.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TiDS 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TiDS 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,00 zł
6,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 9-3 II SportSedan