Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-5 I Kombi

Ssloniu, ponad rok temu
Silnik 2.0 T 150KM 110kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 270 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Saab 9-5 I Kombi 2.0 T 150KM 110kW 1998-2006 - Oceń swoje auto
4,36
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Te fotele są cudowne
Silnik : 20 lat na gazie i daje radę
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Hamulce są tu co najwyżej przeciętne
5,0
Całokształt
Auto przestronne i bardzo komfortowe jeśli chodzi o dalsze podróże, stworzone na autostrady na której jeśli tylko masz ochotę, możesz wdepnąć gaz i wyprzedzać bez najmniejszego problemu. Fotele chciałbym mieć w domu, są wygodne jak łono matki. Silnik wytrzymały i podatny na podkręcanie, mój ma może "tylko" 210KM ale w zupełności wystarcza, choć są na YT filmiki gdzie ludzie wyciskają ponad 400. Ponadto z instalacją LPG jest na prawdę ekonomiczny! Może być mały problem ze znalezieniem miejsca do równoległego parkowania gdyż ma aż 5 metrów długości, ale za to zmieści 8 europalet. Żona nie chce nim jeździć, bo jest dla niej za duży, same pozytywy!
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczny, mocny i dobrze znosi LPG.
3,0
Skrzynia biegów
To chyba największy mankament tego auta, trzeba trochę wprawy żeby biegi wchodziły gładko. Często bywa tak, że chcesz wbić wsteczny żeby wyciągnąć kluczyk a ten nie wchodzi.
4,0
Układ jezdny
Nie jest to sportowe auto w którym kontrolujesz skręt koła co do milimetra, to duży, ciężki ale wygodny grzybowóz i tak się go prowadzi. Pilotuje ;)
4,0
Karoseria
Nie jest żle, żeby nie było, ale ma miejsca gdzie lubi być podżerany przez rudą.
Komfort
3,0
Widoczność
Słupki są dosyć szerokie, bo i wytrzymałe, przecież to Saab. Słupek B zaraz przy głowie więc trzeba się wychylać.
5,0
Ergonomia
To jest chyba największa zaleta, wszystko pod ręką! Może i dużo przycisków ale gdy już wiesz gdzie co jest obsługujesz auto praktycznie bez odrywania ręki od kierownicy. Ma tak wygodne fotele że chętnie wstawiłbym je do salonu. Siedzenia z tyłu składają się płasko i w bagażniku jest tyle miejsca że mogę w nim spać razem z żoną (184 i 159cm), wyprostowany!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą grzeje jak szwedzki samochód, latem chłodzi wystarczająco.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zmieści pięciu rosłych chłopa bez najmniejszego problemu. Wygodnie przejedziesz 1000 km bez bólu pleców.
3,0
Wyciszenie
Saab aspirował do marki premium, więc oczekiwałem więcej. Zawieszenie jest dosyć głośne.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest najłatwiej ale chyba każdy kto kupuje takie auto ma to na uwadze. Części w większości są łatwo dostępne, cenowo pewnie droższe od golfa bo to inna jakość.
5,0
Stosunek jakość/cena
Podobno młodzi kierowcy szukający mocy w dobrej cenie zerkają na tę markę. Ja powiem, że w tej cenie ciężko o coś wygodniejszego.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez uwag
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wytrzymały skurczybyk

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 T 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 9-5 I Kombi 2.0 T 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,50 zł
10,6
l/100km
13,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 9-5 I Kombi