Szukaj

Informacje o Saab 9-5 I Kombi

Lata produkcji: 1998 – 2006
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), flagowy model szwedzkiej marki, produkowany od 1998 roku. Wprowadzony na rynek jako następca Saaba 9000 (nie ma nic wspólnego z modelem 95). Oferowany w wersji czterodrzwiowego sedana i pięciodrzwiowego kombi. Zbudowano go na płycie podłogowej General Motors o symbolu GM2900. W 2005 roku 9-5 został poddany gruntownemu faceliftingowi. W 2010 roku Saab zaprezentował drugą generację modelu stworzoną na platformie podłogowej GM Global Epsilon.
czytaj więcej
Powagosław
Szwedzki pomysł na elegancję i prestiż różni się nieco od pomysłów konkurencji. I choć globalizacja/unifikacja w pewnym stopniu dotknęła też i ten model, 9-5 zatrzymał w sobie to coś innego, niepowtarzalnego, za co trzeba go cenić. ~Powagosław
Luzacjusz
Momenty są, nie da się ukryć, choć ukryć też nie mogę, że nowy 9-5 nie jest dziełem, które podoba mi się w stu procentach. To znaczy zastanawiam się, ile Saaba jest w tym Saabie? Albo, innymi słowy, ile w nim Opla Insigni ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4808 mm
Szerokość 1792 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2042 mm
Wysokość 1497 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 1805 mm
Rozstaw osi 2703 mm
Rozstaw kół - przód 1522 mm
Rozstaw kół - tył 1522 mm
Zwis przedni 997 mm
Zwis tylny 1108 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1078 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 982 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 930 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 971 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1448 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1435 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1490 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 415 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1010 mm
Wysokość bagażnika 806 mm
Szerokość bagażnika 1350 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1087 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1732 mm
Wysokość progu załadowczego 553 mm
Drzwi tylne - szerokość 1051 mm

Oceny Saab 9-5 I Kombi

Liczba ocen: 72
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Ssloniu
Saab 9-5 I
Kombi 2.0 T 150KM 110kW
Auto przestronne i bardzo komfortowe jeśli chodzi o dalsze podróże, stworzone na autostrady na której jeśli tylko masz ochotę, możesz wdepnąć gaz i wyprzedzać bez najmniejszego problemu. Fotele chciałbym mieć w domu, są wygodne jak łono matki. Silnik wytrzymały i podatny na podkręcanie, mój ma może "tylko" 210KM ale w zupełności wystarcza, choć są na YT filmiki gdzie ludzie wyciskają ponad 400. Ponadto z instalacją LPG jest na prawdę ekonomiczny! Może być mały problem ze znalezieniem miejsca do równoległego parkowania gdyż ma aż 5 metrów długości, ale za to zmieści 8 europalet. Żona nie chce nim jeździć, bo jest dla niej za duży, same pozytywy!
4,6
~jezatko
Saab 9-5 I
Kombi 2.3 T 250KM 184kW
To mój trzeci SAAB (poprzednie: 9-3 OG 2.2TiD 115KM MY'00 i 9-3 OG 2.2TiD 125KM MY'02) i na pewno nie ostatni. Moje wrażenia i oceny cząstkowe z pewnością są bardzo subiektywne, ponieważ jestem raczej pasjonatem tej Marki. Auto, w którym nie ma się czego wstydzić. Można kierowcę nie jednego samochodu ( z tych tzw. lepszych) zawstydzić na światłach po prostu ruszając:P Nie wygląda, a jest. Jazda tym autem to dla mnie wielka przyjemność. Mega wygodne skórzane fotele, bardzo dużo miejsca na nogi zarówno z przodu jak i z tyłu nawet dla wyższych Osób. Jak przystało na kombi jest duży bagażnik. do tego z płaską podłogą, co ułatwia pakowanie i rozpakowywanie. Potężny jak na masę auta silnik potrafi szybko "oderwać" tę dziewięćpiątkę z miejsca nawet przy komplecie pasażerów i pełnym bagażniku. Silnik pracuje równo zarówno na benzynie jak i na lpg Sumarycznie średnie spalanie po przejechaniu 29800 km to 11,15 l/100km lpg i 0,52 l/100km PB98 (dotąd nie wiem jakie byłoby spalanie przy jeździe na samej benzynie). Myślę, ze przy tej masie auta to całkiem dobry wynik. Zaznaczę tylko, że jeżdzę przepisowo i nie mam ciągot do "wyścigów" na drodze.
4,3
~Maciek
Saab 9-5 I
Kombi 2.2 TDi 120KM 88kW
Jestem fanem Saabów, więc moja ocena z pewnością nie jest obiektywna :). Niestety miałem dużego pecha ponieważ spotkałem po drodze bardzo nieuczciwych mechaników, stad też auto posiadałem jedynie przez 6 miesięcy. Ale przez te 6 miesięcy Saab i ja byliśmy nierozłączną parą :D Saab dają przeolbrzymią frajdę z jazdy, nawet z tak niedużą mocą jak mój. Fantastyczna linia auta. Moim zdaniem najładniejsze kombi spośród ofert z tamtych lat. Szczególnie model pierwszej generacji po liftingu. Z pewnością kupię Saaba ponownie jeśli tylko trafi się odpowiednio zadbany - tym razem jednak Aero. Polecam.
Średnie spalanie dla Saab 9-5 I Kombi
9,4 – 11,5
l/100 km
7,6 – 8,1
l/100 km
11,7 – 14,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,3
Saab 9-5 I
Kombi 2.3 t 185KM 136kW
Nie rozumiem komentarzy, że pali jak smok. Ma 2,3l + turbina, to nie pali jak Yaris 1,0 bez turbiny. 15 palił przed remontem silnika przy dość dynamicznej jeździe. Teraz pokazuje w trasie nawet 9,5, ale to na gazie, to trzeba dodać ten litr. Robię nim jakieś 1000-1500 miesięcznie, raz na 4-5miesiecy dolewam pod korek benzyny, bak gazu starcza na 360km. Auto bardzo dynamiczne, wygodne, bezpieczne. Można takie kupić teraz w granicach 5-7 tys, złotych z przebiegiem koło 300-350k, remont silnika (po gazie czyli głowica, pierścienie, odma, panewki, kilka jeszcze drobiazgów) zamyka się w 5 tys. Wymiana oleju co 10.000 km to nie jest jakiś wydatek, jak się pali 25-30zł na 100km co jest wynikiem całkiem przyjemnym. Za 12tys (auto + remont) dostaje się naprawdę fajna fure, wszystko elektryczne, fotele, podgrzewanie, dużo mocy, wygoda. Cześci są tanie, porównywalne z kazdym innym oplem, renaultem czy innym autem klasy średniej z szybami na korbki.
10,7
Saab 9-5 I
Kombi 2.3 t 185KM 136kW
Ceny części wcale nie porażają jak na tę klasę auta,tylko trzeba być jej świadomym.Każdy chce jeździć "full wypasem" i najlepiej tylko czasem wymienić olej.Niestety,technologia,prestiż i komfort kosztują.Ale wbrew opinii większości,którzy twierdzą że jest masakrycznie drogo,a nie mieli z tym autem styczności,uważam że przesadzają.To jest auto klasy premium,a nie Polo SDI.Zużycie paliwa adekwatne do masy auta i parametrów.Niespodzianek w kategorii zużycie paliwa nie odnotowałem:). Od pół roku ma instalację LPG firmy BRC.Rewelacja!12-13 litrów gazu na 100km...Taniej jak Paskiem TDI,a aut chyba nie ma co porównywać.
8,5
Saab 9-5 I
Kombi 3.0 TiD 176KM 129kW
Wartości spalania uwzględniłem w miesiącach gdzie temperatury powietrza nie spadają poniżej 5 stopni. Podczas dużych mrozów spalanie w mieście dochodzi do 10 litrów przy delikatnym obchodzeniu się z pedałem gazu, ale ja akurat uważam że ten samochód nie śpieszy się w mieście! ;) Co do maksymalnego zużycia opisanego przeze mnie to uzyskałem je na autostradzie na odcinku ok. 450 km ze średnią prędkością 140 km bez obciążenia. Nieduży ruch przyczynił się do płynnego operowania gazem. Średnia autostradowa w Polsce to od 7.5 do 8.5 w zależności od natężenia ruchu. Pozdrawiam

Usterki Saab 9-5 I

Liczba wpisów: 23
nie chce zapalic
  • Saab 9-5 I Sedan 3.0 i V6 24V 200KM 147kW 1998-2006
  • silnik
Jezdzilem troche na rezerwie ale wydawalo mi sie ze nie az tak duzo jednak wydaje mi sie ze zabraklo benzyny w momencie kiedy nim dojechalem pod dom. Teraz nie moge go odpalic chociaz wlalem juz 15litrow paliwa. Kreci ale nie startuje Jezdzilem troche na rezerwie ale wydawalo mi sie ze nie az tak duzo jednak wydaje mi sie ze zabraklo benzyny w momencie kiedy nim dojechalem pod dom. Teraz nie moge go odpalic chociaz wlalem juz 15litrow paliwa. Kreci ale nie startuje. Nie uudalo mi sie pomocy!!!
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Silnik, skrzynia biegów.
  • Saab 9-5 I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 9
1. Fabryczna konstrukcja ustawienia smoka i miski olejowej powoduje zatykanie smoka olejowego przez szlamy i nagary powstające w silniku. Koniec jest taki, że zapala się kontrolka ciśnienia oleju i po 10 sek. silnik się zaciera. Anglicy gdzie tego szrotu jest więcej montują klapkę na spodzie miski olejowej by przy wymianie oleju czyścić smok. Standardowo zdjęcie miski to demontaż belki trzymającej całe zawieszenie i skrzynię biegów. SAAB twierdzi, że to wina degradacji oleju, ale to występuje chyba tylko w SAABach, zresztą 4loleju w silniku 2,3L? Trochę mało jak na silnik, chłodnicę oleju, układ smarowania turbo itd.. 2. Skrzynia automatyczna pracowała świetnie, ale ni stąd ni zowąd poszedł rurką odpowietrzającą dym i po 2km zakończyła współpracę na amen.
4 komentarze
swieci kontrolka regulacji swiatel komputer pokazuje uszkodzenie czujnikow konfiguracji lamp
  • Saab 9-5 I Kombi 2.0 T 150KM 110kW 1998-2006
  • instalacja elektryczna
  • 186 tys. km
kontrolka regulacji lamp świeci po podłączeniu do komputera pokazuje ze pawdopodobnie uszkodzone są czujniki konfiguracji lamp. Interesuje mnie gdzie one są zainstalowane, gdyż prawdopodobnie mogą być tylko zanieczyszczone
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Saab 9-5 I Kombi