Szukaj

Informacje o Saab 9-5

Lata produkcji: 1998 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), flagowy model szwedzkiej marki, produkowany od 1998 roku. Wprowadzony na rynek jako następca Saaba 9000 (nie ma nic wspólnego z modelem 95). Oferowany w wersji czterodrzwiowego sedana i pięciodrzwiowego kombi. Zbudowano go na płycie podłogowej General Motors o symbolu GM2900. W 2005 roku 9-5 został poddany gruntownemu faceliftingowi. W 2010 roku Saab zaprezentował drugą generację modelu stworzoną na platformie podłogowej GM Global Epsilon.
Powagosław
Szwedzki pomysł na elegancję i prestiż różni się nieco od pomysłów konkurencji. I choć globalizacja/unifikacja w pewnym stopniu dotknęła też i ten model, 9-5 zatrzymał w sobie to coś innego, niepowtarzalnego, za co trzeba go cenić. ~Powagosław
Luzacjusz
Momenty są, nie da się ukryć, choć ukryć też nie mogę, że nowy 9-5 nie jest dziełem, które podoba mi się w stu procentach. To znaczy zastanawiam się, ile Saaba jest w tym Saabie? Albo, innymi słowy, ile w nim Opla Insigni ~Luzacjusz

Saab 9-5 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Saab 9-5

Liczba ocen: 230
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Drobne usterki - Poważne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,6
~jezatko
Kombi 2.3 T 250KM 184kW
Saab 9-5 I
To mój trzeci SAAB (poprzednie: 9-3 OG 2.2TiD 115KM MY'00 i 9-3 OG 2.2TiD 125KM MY'02) i na pewno nie ostatni. Moje wrażenia i oceny cząstkowe z pewnością są bardzo subiektywne, ponieważ jestem raczej pasjonatem tej Marki. Auto, w którym nie ma się czego wstydzić. Można kierowcę nie jednego samochodu ( z tych tzw. lepszych) zawstydzić na światłach po prostu ruszając:P Nie wygląda, a jest. Jazda tym autem to dla mnie wielka przyjemność. Mega wygodne skórzane fotele, bardzo dużo miejsca na nogi zarówno z przodu jak i z tyłu nawet dla wyższych Osób. Jak przystało na kombi jest duży bagażnik. do tego z płaską podłogą, co ułatwia pakowanie i rozpakowywanie. Potężny jak na masę auta silnik potrafi szybko "oderwać" tę dziewięćpiątkę z miejsca nawet przy komplecie pasażerów i pełnym bagażniku. Silnik pracuje równo zarówno na benzynie jak i na lpg Sumarycznie średnie spalanie po przejechaniu 29800 km to 11,15 l/100km lpg i 0,52 l/100km PB98 (dotąd nie wiem jakie byłoby spalanie przy jeździe na samej benzynie). Myślę, ze przy tej masie auta to całkiem dobry wynik. Zaznaczę tylko, że jeżdzę przepisowo i nie mam ciągot do "wyścigów" na drodze.
4,4
~wilchoor
Sedan 2.0 TiD 160KM 118kW
Saab 9-5 III
Nie jestem w pełni obiektywny, bo ten samochód to spełnienie moich marzeń. Wcześniej jeździłem 8 lat Saabem 9-3 TiD 2005 i z natury nie spoglądam na inne auta (a już na pewno inne niż szwedzkie). Jeśli ktoś uznał, że osiągnął swój motoryzacyjny sufit to oceniając auto obiektywny NIE BĘDZIE! Indywidualistą można zostać malując beemkę na różowo, tylko po co, skoro można kupić Sabinę NG i wyróżniać się jeszcze bardziej. Dopiero raz spotkałem na drodze innego Saaba z tej generacji. Powtarzam raz na 9 miesięcy! Ale nie o to w tym przecież chodzi. Ten samochód kocha się nie za to, że jest ich mało, ale za to jaki jest piekny dla zadeklarowanego saabiarza. To jak facet zakochany w swojej dziewczynie. Inne mają więcej tego, mniej tamtego, ale ta jest moja! Jeśli kupiłeś Saaba bo nie stać Cię na Lambo, to nie zrozumiesz.
4,4
~matt
Sedan 2.8 V6 Turbo 300KM 221kW
Saab 9-5 III
Wspaniale auto, które przez brak następcy i unikatowy desing starzeje się jak wino. Świetny silnik i pancerna buda (szwedzi własne testy zderzeniowe robili przy 120km/h) sprawiają, że autem jeździ się fenomenalnie i bezpiecznie. Na LPG pali 15-18L/100km. Słabe strony to przepalające się lampy led i jakość plastików jak w traktorze. No i widoczność jak przystało na czołg- jest zerowa. Części mechaniczne współdzieli ze sporą ilością modeli od General Motors (Opel, Buick, Cadillac). Jedyny problem to blacharka, ale wystarczy wsparcie forum i można znaleźć wszystko online.

Raporty spalania Saab 9-5

Liczba raportów: 282
Średnie spalanie dla Saab 9-5
9,2 – 13,4
l/100 km
6,5 – 8,1
l/100 km
11,1 – 14,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Kombi 1.9 TiD 150KM 110kW
Saab 9-5 II
Witam serdecznie jestem posiadaczem takiego Saaba 95 bardzo sobie cenię wygodę i on mi jej dostarcza posiadam to auto w wersji kombi z silnikiem 1.9 150 koni jak myślę najlepszym i najbardziej ekonomicznym w silniku w tym aucie W mojej wersji jest podniesione komputerowo do 180 koni auto spala minimalnie na trasie zszedłem na 4,9 przy prędkości 110 na godzinę autostrada na dlugie trasy super 5L osiagniesz bez problemu miasto trasa średnie zużycie 7,5 l plusminus pozdrawiam bardzo komfortowy samochód wersja w combi jasna skóra dotykowy panel nawigacja Klima itp..
12,3
Kombi 2.3 t 185KM 136kW
Saab 9-5 I
Nie rozumiem komentarzy, że pali jak smok. Ma 2,3l + turbina, to nie pali jak Yaris 1,0 bez turbiny. 15 palił przed remontem silnika przy dość dynamicznej jeździe. Teraz pokazuje w trasie nawet 9,5, ale to na gazie, to trzeba dodać ten litr. Robię nim jakieś 1000-1500 miesięcznie, raz na 4-5miesiecy dolewam pod korek benzyny, bak gazu starcza na 360km. Auto bardzo dynamiczne, wygodne, bezpieczne. Można takie kupić teraz w granicach 5-7 tys, złotych z przebiegiem koło 300-350k, remont silnika (po gazie czyli głowica, pierścienie, odma, panewki, kilka jeszcze drobiazgów) zamyka się w 5 tys. Wymiana oleju co 10.000 km to nie jest jakiś wydatek, jak się pali 25-30zł na 100km co jest wynikiem całkiem przyjemnym. Za 12tys (auto + remont) dostaje się naprawdę fajna fure, wszystko elektryczne, fotele, podgrzewanie, dużo mocy, wygoda. Cześci są tanie, porównywalne z kazdym innym oplem, renaultem czy innym autem klasy średniej z szybami na korbki.
11,4
Kombi 2.0 t 150KM 110kW
Saab 9-5 II
Bierze 11Litrów, na trasach regionalnych gdzie operujemy na 4 biegu i kulamy sie jak idzie tempo to naprawde można się miło zaskoczyć. Osobisty rekord to na trasie z katowic do zakopanego w srodku tygodnia bez klimy i swiatel, bawiąc sie w jazde na "luzie" spali 6,1 ale to już byla jubilerska robota przy operowaniu gazem i mysleniu o jeździe. Z fabryki wyjechal na mapie 150 km (dokladnie 165 km bo tyle realnie te silniki generowaly mocy). Obecnie mam wygraną mape BSR - 221km i 363nm co dało mi inne auto, musze uważać ponieważ nie mam hamulców jak mocniejsze wersje - można sie zaskoczyć i powiem tak: po mimo tego że na silniku jest napisane eco power to takie eco to nie jest, auta swoje piją. Tronic robi co może zeby optymalizowac wydatki paliwowe silnika ale ludzie turbo w silniku jest po to aby spalic wiecej benzyny, takie bylo założenie wiecej powietrza w komorze pozwala wtrysnac wiecej benzyny i wygenerowac wiecej mocy. Przy takiej mapie musze lać PB98 co przy dzisiejszych cenach 5,40 za litr troche boli. Nie mam serca wsadzic krokodylowi gaz w tyłek, wole sprzedać i kupic citygo czy co innego co baedzie palic tyle ze stac mmiw bedzie jeździć na etylinie. Silnik szybko uzyskuje optymalną temperature cieczy chlodzacej.

Usterki Saab 9-5

Liczba wpisów: 24
nie chce zapalic
  • Saab 9-5 I Sedan 3.0 i V6 24V 200KM 147kW 1998-2006
  • silnik
Jezdzilem troche na rezerwie ale wydawalo mi sie ze nie az tak duzo jednak wydaje mi sie ze zabraklo benzyny w momencie kiedy nim dojechalem pod dom. Teraz nie moge go odpalic chociaz wlalem juz 15litrow paliwa. Kreci ale nie startuje Jezdzilem troche na rezerwie ale wydawalo mi sie ze nie az tak duzo jednak wydaje mi sie ze zabraklo benzyny w momencie kiedy nim dojechalem pod dom. Teraz nie moge go odpalic chociaz wlalem juz 15litrow paliwa. Kreci ale nie startuje. Nie uudalo mi sie pomocy!!!
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Silnik, skrzynia biegów.
  • Saab 9-5 I
  • silnik
Występowanie usterki:
1. Fabryczna konstrukcja ustawienia smoka i miski olejowej powoduje zatykanie smoka olejowego przez szlamy i nagary powstające w silniku. Koniec jest taki, że zapala się kontrolka ciśnienia oleju i po 10 sek. silnik się zaciera. Anglicy gdzie tego szrotu jest więcej montują klapkę na spodzie miski olejowej by przy wymianie oleju czyścić smok. Standardowo zdjęcie miski to demontaż belki trzymającej całe zawieszenie i skrzynię biegów. SAAB twierdzi, że to wina degradacji oleju, ale to występuje chyba tylko w SAABach, zresztą 4loleju w silniku 2,3L? Trochę mało jak na silnik, chłodnicę oleju, układ smarowania turbo itd.. 2. Skrzynia automatyczna pracowała świetnie, ale ni stąd ni zowąd poszedł rurką odpowietrzającą dym i po 2km zakończyła współpracę na amen.
3 komentarze
swieci kontrolka regulacji swiatel komputer pokazuje uszkodzenie czujnikow konfiguracji lamp
  • Saab 9-5 I Kombi 2.0 T 150KM 110kW 1998-2006
  • instalacja elektryczna
  • 186 tys. km
kontrolka regulacji lamp świeci po podłączeniu do komputera pokazuje ze pawdopodobnie uszkodzone są czujniki konfiguracji lamp. Interesuje mnie gdzie one są zainstalowane, gdyż prawdopodobnie mogą być tylko zanieczyszczone
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 20
3,5
Kombi 2.3 T 250KM 184kW
Saab 9-5 I
homologacja: WYDZIAŁ TRANSPORTU POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ
instalacja: KME DIEGO NEVO
przebieg: 165 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
Ogólnie to jak ktoś mówi że mu samochód jedzie tak samo na gazie jak na benzynie niech sie pierdolnie w łep, no chyba że ma instalacje wtrysku w fazie ciekłej. Polski gaz jest do dupy!! Owszem, samochód może jechąc tak samo ale w niemczech, francji, szwajcarii. Przejechałam tym saabem całą europę, i na polskim gazie nie ma opcji uniknięcia spadków mocy. Różnica w spalaniu...
2,8
Sedan 3.0 i V6 24V 200KM 147kW
Saab 9-5 I
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 300 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Jak masz kupę kasy i montujesz gaz do Poloneza czy innego starego rupiecia to śmiało, inaczej NIE POLECAM!!! Białystok, głęboka Polska, może nawet do samych Włoch lepiej jechać na montaż. Taniej cię to wyniesie niż u Pana Janka - właściciela warsztatu, który to jest bardzo nieprzyjemnym i niemiłym człowiekiem. Jeśli już, nie płać mu żadnej kasy do czasu odbioru auta i...
5,0
Sedan 1.6 Turbo 180KM 132kW
Saab 9-5 III
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 33 tys. km
użytkowana przez: 45 tys. km
180 konny silnik spokojnie spełnia moje wymagania przy codziennej jeździe do pracy. Zamontowałem w nim instalację gazową Brc Kit Alba - robi ona swoją robotę. Oszczędności jak najbardziej są. Ogólnie jedzi się komfortowo, bez problemów. Auto bardzo fajne.
Saab 9-5