Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-5 I Kombi

andrzejsza, 7 lat temu
Silnik 2.3 T 230KM 169kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 9-5 I Kombi 2.3 T 230KM 169kW 1999-2001 - Oceń swoje auto
4,43
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Dynamika i prędkość samochodu. Auto idealne w trasę.
5,0
Całokształt
Wygoda i dynamika auta jest na bardzo wysokim poziomie. Trudno tu doszukiwać się wad, nawet na siłę. Idealny samochód w dłuższą trasę. Ze względu na rocznik i przebieg dużo wkładam w to auto (m. in. rozrząd, wymiana przepustnicy, kompletne zawieszenie, kaseta zapłonowa...), ale wynagradza mi to bezproblemową eksploatacją
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo sprawna, wydajna i cicha jednostka. Pracuje przyjemnie. Gwarancją niezawodności jest wymiana oleju silnikowego co 8-12 tys. km, dobór odpowiednich świec, "dbanie" o turbo...
5,0
Skrzynia biegów
U mnie 4 biegowy automat. Zdecydowanie płynna zmiana biegów. Szybka redukcja po mocniejszym wciśnięciu gazu pomaga podczas wyprzedzania. Olej wymieniam co 60 tys, metodą dynamiczną
4,0
Układ jezdny
Aero. Auto bardzo dobrze trzyma się drogi. Ostre zakręty nie sprawiają większego problemu nawet przy większej prędkości. "Czułość" kierownicy ok, zarówno w trasie jak i w mieście. Dodam, że wszystkie tuleje zmieniłem na poli, amortyzatory i sprężyny sportowe + rozpórka kielichów
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
Czasami słupki A zakrywają część zakrętu, ale nie widzę dużego odbiegu od innych aut. Duża tylna szyba. W lusterkach widać bok pojazdu, ale nie widać elementów jego końca.
5,0
Ergonomia
To jeden z największych plusów tego samochodu. Wygodne fotele, pełna elektryczna ich regulacja. Świetne materiały wykończenia. Łatwy, intuicyjny panel.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez najmniejszych problemów. W mojej wersji posiadam ogrzewanie przednich foteli (w zimę zbawienie bo nie lubię marznąć) oraz ogrzewanie tylnej kanapy i wentylowane przednie fotele
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dla mnie (75 kg, 185 cm) bez zastrzeżeń, dużo większe osoby znajdą dla siebie miejsce. Z tyłu (kombi) również dużo miejsca. Fotelik z dzieckiem się mieści, żona obok nigdy nie narzeka. Często w bagażniku wózek, bagaże trójki osób na tygodniowy wyjazd wchodzą bez problemu
5,0
Wyciszenie
W kabinie robi się głośno po 160 km/h a to jest bardzo dobry wynik. Przy redukcji silnik się spręża, ale do zaliczam do plusów.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cena paliwa po założeniu lpg jest jak najbardziej do zaakceptowania. Jeśli nie trafią się poważniejsze awarie, cena utrzymania nie jest wysoka, ale niektóre części kosztują dużo więcej niż w innych markach. Nie każdy mechanik poradzi sobie z tym samochodem, dlatego czasem za niektóre specyficzne rzeczy w tym aucie można sporo zapłacić
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena sprawnego, zadbanego samochodu jest bardzo niska w stosunku do jakości, którą oferuje.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki będą się pojawiać. Po ponad 100 tys. km nie sposób ich sobie przypomnieć, ale nie było tego dużo i nic mi nie dokucza (poza małą nieszczelnością skrzyni biegów)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego mnie nie spotkało i oby tak jak najdłużej. Staram się zapobiegać awariom. Ten model ma swoje typowe awarie, ale nie zdarzają się często.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.3 T 230KM 169kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 9-5 I Kombi