Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-5 I Kombi

jezatko, 5 lat temu
Silnik 2.3 T 250KM 184kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 259 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Saab 9-5 I Kombi 2.3 T 250KM 184kW 2001-2006 - Oceń swoje auto
4,57
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Pomimo tego, ze fabrycznie obniżone i utwardzone to po polskich drogach jeździ się bardzo komfortowo. Do tego trwałość, np. zmierzona na przeglądzie sprawność przednich amortyzatorów to 89%, co jak na 15 letnie auto z przebiegiem ponad 258000km jest świetnym wynikiem.
5,0
Całokształt
To mój trzeci SAAB (poprzednie: 9-3 OG 2.2TiD 115KM MY'00 i 9-3 OG 2.2TiD 125KM MY'02) i na pewno nie ostatni. Moje wrażenia i oceny cząstkowe z pewnością są bardzo subiektywne, ponieważ jestem raczej pasjonatem tej Marki. Auto, w którym nie ma się czego wstydzić. Można kierowcę nie jednego samochodu ( z tych tzw. lepszych) zawstydzić na światłach po prostu ruszając:P Nie wygląda, a jest. Jazda tym autem to dla mnie wielka przyjemność. Mega wygodne skórzane fotele, bardzo dużo miejsca na nogi zarówno z przodu jak i z tyłu nawet dla wyższych Osób. Jak przystało na kombi jest duży bagażnik. do tego z płaską podłogą, co ułatwia pakowanie i rozpakowywanie. Potężny jak na masę auta silnik potrafi szybko "oderwać" tę dziewięćpiątkę z miejsca nawet przy komplecie pasażerów i pełnym bagażniku. Silnik pracuje równo zarówno na benzynie jak i na lpg Sumarycznie średnie spalanie po przejechaniu 29800 km to 11,15 l/100km lpg i 0,52 l/100km PB98 (dotąd nie wiem jakie byłoby spalanie przy jeździe na samej benzynie). Myślę, ze przy tej masie auta to całkiem dobry wynik. Zaznaczę tylko, że jeżdzę przepisowo i nie mam ciągot do "wyścigów" na drodze.
Wrażenia
4,0
Silnik
B235R: 2.3 Turbo 250KM, 355Nm. Ten silnik to taki mały "potwór" pod maską. Mocny, zrywny, gdy trzeba i gotowy do jazdy. Odpalanie zarówno latem jak i zimą jest bardzo ok. Pracuje równo na lpg jak i Pb98. Spalanie jest całkiem przyzwoite. Regularne wymiany dobrego oleju (w moim przypadku co 9-10 tys. km).
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą płynnie i pewnie. "Długość" biegów jest dość optymalnie dobrana i jedyne co mi brakuje to czasem 6-tego biegu, co przy prędkościach autostradowych, moim zdaniem, byłoby na wielki plus. Taka moc silnika z powodzeniem dałaby sobie z tym radę. Przy prędkości 140 km/h silnik ma około 3400 obr/min.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie fabrycznie nieco obniżone i utwardzone (Aero), niemniej daje spory komfort przy nierównościach polskich dróg. Auto bardzo pewnie wchodzi w zakręty nawet przy większych prędkościach. Jedna gwiazdka z wół to brak napędu na 4 koła. Przy takiej mocy silnika byłoby to bardzo wskazane. Niestety obniżone zawieszenie czasem może sprawiać kłopot przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające i przy podjeżdżaniu pod wyższe krawężniki. Trzeba bardzo uważać.
5,0
Karoseria
15 letni samochód z tylko jednym ogniskiem rdzy na karoserii (dół lewego nadkola przy łączeniu z progiem) to naprawdę dobry wynik. W SAABach zazwyczaj rdza tylnych nadkoli to bolączka. Tutaj mam miłe zaskoczenie. Blachy nie należą co cienkich, więc spodziewam się ich dużej wytrzymałości w nieprzewidzianych sytuacjach.
Komfort
4,0
Widoczność
To to kombi, więc auto jest dosłownie otoczone szybami. Widoczność z fotela kierowcy do przodu i na boki jest bardzo dobra. Widok do tyłu w "naturalny" sposób jest ograniczony, więc czujniki parkowana są świetnym uzupełnieniem.
5,0
Ergonomia
Wszelkie przełączniki, przyciski i ich umiejscowienie jest dla mnie bardzo logiczne. Dostęp do nich swobodny. Nawet zimą, przed rozgrzaniem auta, manipulacje w rękawicach nie stwarzają kłopotów. Umiejscowienie konsolki otwierania i zamykania szyb we wręcz centralnym miejscu samochodu (na tunelu środkowym za dźwignią zmiany biegów i stacyjką jest zarówno oszczędne jak i praktyczne. To tego duża ilość schowków.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dwustrefowa daje naprawdę spory komfort. Ogrzewanie, jak na szweda przystało, jest rewelacyjne. Zimą ciepło z nawiewów jest już po kilku minutach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4 (nawet wysokie) osoby mieszczą się super wygodnie. Bardzo dużo miejsca na nago zarówno z przodu jak i z tyłu. Przy 3 osobach na tylnej kanapie jest troszkę ciaśniej, ale i tak komfort jest dość duży. Wysokie osoby na pewno jeszcze docenią to, że nie opierają głów o podsufitkę, niezależnie od tego, na którym miejscu siedzą.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie bardzo dobre. W czasie przyspieszania trochę słychać silnik, oczywiście przy wyższych obrotach bardziej. W czasie deszczu słychać lekki szum od dołu drzwi. Do tego w aucie fabrycznie jest zamontowane audio Harman/Kardon z 7 głośnikami i subwooferem w bagażniku ten dźwięk to potęga. Ode mnie wielki SZACUN.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tak naprawdę to do tej pory największym kosztem jest dla mnie paliwo. W drugiej kolejności Opony i płyny eksploatacyjne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto było kupione w niemieckim salonie za równowartość ponad 300 000zł. Ja jestem 4 właścicielem, więc trudno mi się do tego odnieść. Jednak z perspektywy czasu, biorąc pod uwagę, że zdecydowana większość części pamięta jeszcze fabrykę i jest w bardzo dobrym stanie to myślę, że Szwedzi na jakości nie szczędzili.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez ostatni rok jedyne, co mi przychodzi do głowy to usterka tylnej wycieraczki, wynikła przez przetarty przewód. Diagnoza zajęła trochę czasu, a usterka okazała się "pierdołką".
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niebawem czeka mnie remont silnika (przy około 260000km przebiegu): Niska kompresja na 3 cylindrze (6.5 bar) i pojawiający się w odmie płyn chłodniczy. Na szczęście mam zamontowany OilCatch Tank w miejsce fabrycznej odmy, więc płyn nie dostaje się do oleju.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.3 T 250KM 184kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 9-5 I Kombi 2.3 T 250KM 184kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,50 zł
13,1
l/100km
13,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 9-5 I Kombi