Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 900 II Hatchback

Emmanuel@o2.pl, 16 lat temu
Silnik 2.0 i 131KM 96kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 21 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Saab 900 II Hatchback 2.0 i 131KM 96kW 1993-1998 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Rewelacja. Samochód praktycznie niezniszczalny. Elektryka działa jak w nówce,we wnętrzu zero śladów uzytkowania, pomimo, że jeżdżę 50 tys rocznie i naprawdę ostro autkiem poczynam. Oczywiście, wymaga troskliwej opieki i serwisowania, odwdzięcza się niezawodnoscią, kapitalnym komfortem jazdy. Właściwości jezdne typowe dla samochodu sportowego, sportowe, świetne hamulce, dobre opony i gdy trzeba-gokart. A poza tym płynie po drodze. No i ten styl. Nowy samochód? Oczywiście SAAB. Tyle że 9-3, rok 2003. Bo potem to już nie Saab.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : konieczna była wymiana rolek napinających do paska klinowego, ułamał się aluminiowy element mocujący jedna z rolek, w sumie trzy naprawy
4,0
Całokształt
Ogólnie-za to jak się Saabem jeździ wybaczam wszystkie wady.
Wrażenia
5,0
Silnik
Super brzmienie, charakterystyka jak w czołgu-masz wrażenie, ze nic go nie zatrzyma. Jeżdżę na LPG, ale często wyłączam, gaz do dechy i wtedy pokazuje się inne oblicze tego silnika :-)
3,0
Skrzynia biegów
Jak to ktoś powiedział-w samolotach skrzyń biegów nie było...
5,0
Układ jezdny
Świetny!
Komfort
4,0
Widoczność
Taka se. w Przód super, choć końca maski nie widać, przy parkowaniu trzeba mieć wyczucie. Z tyłu spore słupki, małe szybki, za to człowiek otulony tym wnętrzem, a o to przecież chodzi.
5,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie powinno być (z wyjątkiem włącznika oświetlenia)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lecie lodówka, w zimie sauna. Tylko trzeba dbać o wymianę filtra kabinowego. Wtedy nie paruje nawet przy wyłączonej klimie i dużej wilgotności.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu-mnóstwo miejsca, super fotele. Z tyłu-super kanapa i miejsca... tyle ile powinno być:-)
5,0
Wyciszenie
Silnik se buczy po sportowemu, przy 170 jak są dobre uszczelki w oknach(u mnie jedna poszła i zaczęło świszczeć powyżej 140) w środku cisza. Pewnie, ze coś tam słychać, ale nie przeszkadza.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Arystokracja lubi se wypić. Można tym jeździć jak furmanką i wtedy spalanie może zejść nawet poniżej 8 litrów(trasa) ale nie polecam.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tani przy zakupie, jeśli się nic nie zepsuje to także tani jak na tę klasę w utrzymaniu
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów trzeba zwrócić uwagę na pokrętła regulacji nawiewu i temperatury przy manualnej klimie, już w kilku saabach widziałem,że są ułamane od środka, u mnie też, poza tym wszystko jak w twierdzy, niezniszczalne.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu gorzej-najpierw linka sprzęgła, potem rolki napinające do paska klinowego. Poza tym mój pali litr oleju na 2,5tys. Ale minęło 100 000km, pali tyle samo i nic się nie dzieje. Przestałem się przejmować(olej Mobil Super S 10W40, innego nie zgodzili mi się wlewać :-) )

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 131KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 900 II Hatchback