Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 900 II Hatchback

Kasprzak3@tlen.pl, 15 lat temu
Silnik 2.0 i 131KM 96kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 196 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 900 II Hatchback 2.0 i 131KM 96kW 1993-1998 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik jest cichy oraz świetnie ciągnie przy wyższych obrotach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Wmoim modelu powoli pojawiają się luzy na wszelakich gumowych częściach ruchomych.
5,0
Całokształt
Wybralem Saaba z premedytacją , gdyz chcialem mieć pojazd jedyny w swoim rodzaju, i nie zawiodlem sie . Przyciąga spojżenie i budzi podziw , nie ustępujac kroku innym marką a w niekturych dziedzinach je przewyższając.Dla mnie jest to marka jedyna w swoim rodzaju i prędko sieę z nią nie rozstanę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnikowi brak elastycznosci przy niskich obrotach ciagnie dobrze od 2500obr/min praktycznie do ponad 6000. Jesli ktos lubi szybka jazde jest swietny , bardzo dobra kultura pracy .
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodza z oporem oraz maja dluga droge prowadzenia co nie sprzyja szybkiej jeżdzie , również sprzęgło chodzi bardzo ciężko co spowodowane jest linkowym mechanizmem[kiedy wsiadam do innego samochodu , depczę dziurę w podłodze;) kobietom polecam automat].
4,0
Układ jezdny
Przyjemnie miękki ,bujający jak na limuzynę przystało, niestety również głośny na nierównościach. Byćmoże jest to spowodowane wyeksploatowaniem na naszych pięknych drogach ale spotkalem sie już z podobnymi opiniami, zdecydowanie nie sprzyja szybkiej jeżdzie po zakrętach.
Komfort
4,0
Widoczność
Siedząc w Saabie czujesz sie jak w czołgu,to bardzo przyjemne uczucie, jednak kiedy przyjdzie pora na cofanie ogarnia cię przerażenie i lęk o tył twojego cudeńka.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, obsługa nie absorbuje zbytnio uwagi , bardzo czytelne zegary i przydatny podczas nocnej jazdy black panel, bardzo dobre oswietlenie wnętrza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze, wydajne ogrzewanie i chłodzenie za sprawą klimatyzacji, klimatronik pomaga w regulacji temperatury .
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Są w tej klasie obszerniejsze samochody ale doskonała pozycja w fotelach rekompensuje wymiary.
5,0
Wyciszenie
Poza zawieszeniem na naszych dziurawych drogach jest idealnie , silnik jest słyszalny, ale nigdy jego dzwięk nie jest natarczywy dla uszu.Szumy powietrza występują dopiero przy predkości ok 160km/h , ja szybciej jeżdżę żadko, więc nie widzęproblemu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jest jak na ten silnik wysokie co spowodowane jest głownie dużą masą pojazdu, dlatego tez 2.3 pali czesto tyle samo co 2.0, a nawet mniej. Ceny częsci zamiennych plasują się na średnim poziomie , choć części typowo eksploatacyjne są zadziwiajaco tanie, ja szykowałem się na znacznie wyższe ceny . Gożej gdy dojdzie do stłuczki , trzeba mieć kontakty.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za ok.10tyś zł ciężko jest znależć równie wygodny i niezawodny, zarazem posiadający niesamowity klimat i charakter samochód. Każda inna marka w podobnym stanie i tym samym roczniku jest droższa choć nie dorównuje prestiżem szwedzkiej marce .
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód posiadam dość krutko , więc nie mogę obiektywnie stwierdzić jego niezawodności , do tej pory dokuczają tylko trzaski i slrzypienia we wnętrzu tutaj saab sie nie popisł, jednak samochód ma też swoje lata
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Termostat oraz uszkodzona z mojej winy chłodnica.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 131KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 900 II Hatchback 2.0 i 131KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
12,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 900 II Hatchback