Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 900 II Hatchback

g.zmudziejewski@argo.net.pl, 16 lat temu
Silnik 2.0 Turbo 185KM 136kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 140 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 900 II Hatchback 2.0 Turbo 185KM 136kW 1993-1998 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ogóly stan auta, jak samochód 2 letni. Trwałość godna polecenia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
5,0
Całokształt
Jak się nim jeździ, to czuje się, że jest to samochód wyższej klasy. Dbałość o detale od wycieraczek reflektorów, przez siłowniki gazowe przy masce, dodatkowe chlapacze w połowie samochodu, osobne lampki z przodu i z tył sufitu po olbrzymi bagażnik z uchwytami do mocowania bagaży.
Wrażenia
5,0
Silnik
Oczywiście turbodziura daje znać o sobie, ale na wyższych biegach to nie problem, zawsze można zredukować
4,0
Skrzynia biegów
jedynka powinna być dłuższa, troszkę mało precyzyjna, ale praca skrzyni poprawiła się po zalaniu dobrym olejem silnikowym - tak, tak, nie przekładniowym. Saab zaleca silnikowy
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny. Doskonały kompromis między sztywnością auta z 185 KM i komfortem
Komfort
5,0
Widoczność
Jak ktoś nie umie cofać, to i w maluchu będzie nażekał. Problem jest tylko pod światłami wiszącymi nad ulicą. Krawędź dachu jest tak daleko, że trzeba stanąć troszkę wcześniej, ale plusem tego jest mniejsze oślepianie przez słońce, nawet bez opuszczania przysłon.
5,0
Ergonomia
Bardzo wygodne fotele i doskonała deska. NIe wygodne tylko ulokowanie przycisków opuszczania szyb.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa błyskawicznie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mi nie brakuje, ale komuś bardzo wysokiemu (powużej 190 cm) może prawa noga nażekać na panel środkowy.
4,0
Wyciszenie
Jest cicho i przyjemnie, ale na szczęście nie wygłuszono do końca muzyczki silnika na wyższych obrotach, no i słychać delikatnie turbo, ale to jest zaleta.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niech nikt nie liczy na 6l/100. To jest duże auto z ogromnym bagażnikiem i "butem" (8,5 sekundy do setki). Części w normie, pod warunkiem omijania serwisu saaba. Filtr oleju 15 zł, tarcza, docisk i łożysko razem 800 zł łańcuch rozrządu 150 zł. Duża trwałość.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze mogłem kupić jakiegoś bardziej popularnego "golasa" z góra 120 konikami i czeszczącą deską, wygniecionymi fotelami itp.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tylko eksploatacyjne sprawy. Bardzo podoba mi się to, że wszystko w nim działa - każda lampeczka, każdy drobiazg wyposażenia i to w tym wieku.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Wszystko działa. Ja wymieniłem zaraz po zakupie sprzęgło, ale mogłem z tym spokojnie poczekać jakieś 30-40 tyś km. było jeszcze przyzwoite, ale jak już wydarłem skrzynię to wymieniłem
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 900 II Hatchback 2.0 Turbo 185KM 136kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
12,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 900 II Hatchback