Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 900 II Hatchback

czerwony saab 900 II z krakowa, 18 lat temu
Silnik 2.3 150KM 110kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 140 tys. km
Saab 900 II Hatchback 2.3 150KM 110kW 1993-1998 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Niestety zastanawiając się nad tym jaki będzie mój następny samochód dochodzę do wniosku że po 2 kolejnych saabach (9000,900) chyba też saab. Tylko który? o 95 słyszalem dramatyczne opinie, nowe 93 z silnikami fiata odrzucaja mnie gwałtownie. Chyba jednak zostanę przy 900. Samochód jest charakterystyczny i wzbudza wielkie emocje, jego konstrukcja chociaz nie najnowsza jest dopracowana i co ważne można ją jeszcze naprawiać. I najwazniejsze: jest swoistym dziełem sztuki: kształt, kokpit rodem z odrzutowca...coś w nim jest.
Wrażenia
5,0
Silnik
To dziwne, głośny ale niezawodny. To sprawdzona konstrukcja. Moc odpowiednia, przejdzie każda pochyłośc terenu bez redukcji, bardzo elegancko i bez zmęczenia,
4,0
Skrzynia biegów
Na pierwszym biegu dość powolny i ociężały, dopiero na trójce zaczyna powolutku wraz z mruczeniem jednostki zaczyna budzić się w nim życie.
4,0
Układ jezdny
Niestety twardy i bardzo podatny na uszkodzenia - szczególnie przód. Prowadzi się nieźle, przy ostrym przyspieszaniu trzeba go mocno trzymać w cuglach. Przy szybkiej jeżdzie doskonały we wchodzeniu w zakręty.
Komfort
5,0
Widoczność
Hmm, troszkę jak w bombowcu. Świateł na skrzyżowaniach co prawda nie widać ale kąt ustawienie przedniej szyby tak specyficzny nadaje mu niepowtarzalny charakter.
5,0
Ergonomia
Kokpit rewelacyjny, nie wiem czy piloci mają taki dostęp do wszystkich urządzeń pokładowych jak w saabochodzie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pogdrzewane fotele, doskonale zestopniowany nadmuch, nawet podczas ciepłej zimy można się poczuć jak w przytulnym...małym odrzutowcu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele fantastyczne. Zwarte wnętrze daje możliwość całkowitego zintegrowania się kierowcy z tą maszyną. Z tyłu przytulnie.
5,0
Wyciszenie
no tak, generelnie cichy ale mruczenie silnika daję troszkę do myślenia. To zalezy od osoby, ja lubię.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
trasa realnie 8-9 litrów przy niespecjalnych prędkościach do 140, miasto gdyby nie trzeba było go zapalac w zimie to około 10-11 l. Części obecnie powszechnie dostepne, brak niestety fachowców którzy umieją cokolwiek w nim zrobic. Serwisy autoryzowane przynajmniej w moim miescie dramatyczne. Naprawy u zaufanych osób tak jak w większości samochodów
5,0
Stosunek jakość/cena
Trudno o podobny samochód w tej cenie, ze względu na niewielką popularność używany można kupić za kilkanascie tysięcy w doskonałym stanie, przebieg silnika niewiele znaczy. Ten samochód to w zasadzie legenda więc kupując go trzeba poza ekonomią mieć odrobinę wyobraźni.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
niestety drobiazgów się troszkę sypie, a to antena, a to jakies uszczelki, zamki zamarzają itd.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
i tu własnie tkwi sedno tej konstrukcji - jest praktycznie nie do zajeżdżenia.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.3 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 900 II Hatchback