Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9000 II

zibulec, 16 lat temu
Silnik 2.0 16V CS 130KM 96kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 253 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 9000 II 2.0 16V CS 130KM 96kW 1993-1998 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Właściowści jezdne: komfort przez duże K :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Skomentuj tę usterkę...
Zawieszenie : Skomentuj tę usterkę...
Karoseria : Skomentuj tę usterkę...
4,0
Całokształt
Auto dla osób, które robią dużo km w trasie, ze względu na swoje właściwosci trakcyjne, komfort, bezpieczeństwo i fabryczne dobre nagłośnienie. Na miasto zbyt paliwożerny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na tą masę auta prawie 2 tony lepszy silnik 2.3 najlepiej z turbiną :) Mimo wszystko silnik 2.0 dość elastyczny, nie bierze oleju, dobrze wyciszony.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi dobrze zestopniowane, ale automat byłby o wiele wygodniejszy.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze trzyma w zakrętach, przy przejściu przez koleiny trochę się bują, idealne na nasze dziurawe drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
Cofanie do tyłu na lusterka, ze względu na wysoki tył. W pozostałych kierunkach widocznosć idealna.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu z saabowskim polotem, a raczej brakiem polotu :) Idealnie!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak przystało na szwedzką limuzynę, zimowe warunki jej nie straszne, szybko się nagrzewa, dla wygodnych podgrzewane siedzenia a dla mega wygodnych grzałka w bloku silnika :) Klima w mojej wersji manualna sprawdza się dobrze i w zupełności wystarczy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Małe które auto oferuje tak wygodne fotele dla kierowcy i pasażerów, gruby welur miły w dotyku. Na tylnej kanapie nawet wysocy moga się rozciągniać.
3,0
Wyciszenie
Silnik dobrze wyciszony, minusem są uszczelki w szybach i drzwiach już przy 90 km/h słychać szumy powietrza a przy 130 jest zbyt zagłośno jak ną tą klasę samochodu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto lubi paliwo, szczególnie w korkach :) Trasa 9 PB - 10,5 LPG, miasto 12,5 PB - 14 LPG (normalna jazda), oczywiście każdy sprint to chwilowe spalanie rzędu 30l na niższych biegach :) Cześć nowe droższe od konkurnecji, używane w normalnych cenach (np. listwa DI nowa 1300 zł, cena używanej ok. 500 zł). Przeglądy najlepiej u zaufanego mechanika :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Za naprawdę nieduże pieniądze, można poruszać się autem klasy wyższej, które w standardzie ma wysposażenie lepsze niż niektóre nowe modele. Ostatni szwedzki produkt.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi - szczególnie elektryka nawala.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak narazie z powaqżniejszych napraw: rdza w narożniku szyby (złe zabezpieczenie fabryczne), zawieszenie przednie.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 9000 II 2.0 16V CS 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
49,50 zł
13,7
l/100km
15,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 9000 II