Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9000 II

Marcin, 13 lat temu
Silnik 2.0 16V Turbo CD 185KM 136kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 312 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Saab 9000 II 2.0 16V Turbo CD 185KM 136kW 1993-1998 - Oceń swoje auto
4,54
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Rozpędzałem auto do 190 km/h - i były rezerwy mocy. Ale bałem się jechac szybciej. To jednak bardzo pełnoletnie auto, a ja nie jestem desperado. W katalogach podają prędkość maksymalną - 230 km/h. I to pewnie prawda.
5,0
Całokształt
Bardzo dobry, dzielny, dynamiczny i praktyczny samochód. Podczas przeprowadzki przewiozłem nim pewnie tonę lub więcej różnych rzeczy. Obym nie zapeszył, bo nie jest już nowy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mimo dużego przebiegu (a Bóg raczy wiedzieć jaki jest naprawdę) nie bierze oleju... Trzyma się - oby tak dalej. Po koniecznej regeneracji turbiny -auto dzielnie śmiga.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo w porządku.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze się prowadzi. Trudno porównywać do mojego poprzedniego auta, volvo 940, bo tamto miało napęd klasyczny. Tu jest na przód - i w sezonie pozazimowym większa precyzja, niemal żadnej podsterowności. Natomiast w zimie volvo, z dociążonym tyłem miało przewagę - wjeżdżało wszędzie.
Komfort
4,0
Widoczność
W volvo 940 było lepiej - jak w akwarium. Ale i w saabie nie ma co narzekać. Tylna krawędź bagażnika trochę wysoka, ale za to jaki on pojemny!
4,0
Ergonomia
Trzeba się przyzywczaić - zwł. do klawiszy, a nie pokręteł regulujących nawiew. Ale warto.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szwedzki samochód! W zimie, z wdzięczności, potop można puścić w niepamięć.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duże auto. Po złożeniu tylnych siedzień raz zdarzyło mi się w nim przespać. A - mówiąc oględnie - nie jestem filigranowy. Gabaryt cos jak Rudi Schubert.
4,0
Wyciszenie
Może to juz kwestia wieku? Saab 900, rocznik 94, z silnikiem 2.0 - 135 KM, którym jeździ żona jest cichszy - zwł. na jałowym biegu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W dobie allegro z częściami nie jest tak źle. A spalanie nie boli aż tak, bo jest gaz.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 6 tysięcy zł kupiłem auto, którym, po dołożeniu instalacji LPG i niebyt wielkich inwestycjach (wyjątek - wspomniana turbina) zrobiłem już ponad 50 tys. km.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Skórzana tapicerka nie wytrzymała włoskiego klimatu - auto jest zdaje się sprowadzone z Padwy. Ale ogólnie wóz wytrzymał włoskie traktowanie, co dobrze świadczy o szwedzkiej jakości.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Właściwie tylko turbina poddała się i musiała byc podana regeneracji. No i coś tam było ze sprzęgłem - ale poza tym konieczne wymiany elementów zawieszenia i klocków hamulcowych.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V Turbo CD 185KM 136kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 9000 II