Karoseria
: Źle spasowane szyby w drzwiach z uszczelkami . Słychać powiewy wiatru nawet przy małych prędkościach.
3,0
Całokształt
Tanie auto w eksploatacji . Duża części zamiennych, pasujących z koncernu VW.
Wrażenia
3,0
Silnik
Stary silnik modernizowany przez wiele lat przez VW . Nie jest demonem prędkości , elastyczność na przyzwoitym poziomie . Jako że ma 8 zaworów to ruszanie na lodzie z 3 nie jest problemem . Oleju spala tyle co nic 1,5l /10.000
4,0
Skrzynia biegów
Po 230.000 padła skrzynia , przypadłość wszystkich silników 1,6 grupy VW. Podobno potrafią odmówić posłuszeństwa po 60 tys. Jedyna rozsądną opcja to remont 3 tys. . Auto przejechało 30 tys i jest w porządku .
4,0
Układ jezdny
Twarde zawieszenie z VW .
2,0
Karoseria
Rdzewieją głównie dolne drzwi w pojeździe i przednie błotniki .
Komfort
4,0
Widoczność
Ograniczenie przez przednie słupki
4,0
Ergonomia
ok
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Astra G miała lepsze ogrzewanie i klimatyzację manualną niż altea pół automat
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająco miejsca dla 5 pasażerów . Tylnia kanapa wygodna
3,0
Wyciszenie
do 120 km/h jest w porządku , potem tylko gorzej .
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części przystępne w dobrej cenie. Jazda na LPG , jest tania . Auto pali zawsze tak samo ,miasto - trasa 11, 12 l/100 km. Pomimo wielu regulacji jest cały czas tak samo .
4,0
Stosunek jakość/cena
Może być .
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Centralny zamek do naprawy . Poduszka powietrzna kierowcy straciła połączenie.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Remont skrzyni biegów . Wadliwa cewka zapłonowa zrobiła zwarcie komputera sterującego silnik . Wymiana cewki i drugi komputer z nową mapą.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Mpi 102KM 75kW
[l/100km]