Szukaj

Informacje o Seat Altea XL

Lata produkcji: 2004 – 2015
Segment: VANy
Model należący do klasy minivanów (segment K) produkowany od 2004 roku. Altea uzupełniła rodzinną ofertę Seata, dołączając do większego modelu Alhambra. Auto jest również jednym z pierwszych tworzących grupę sportowych, rodzinnych vanów zwanych też MSV. Jego projektantem był Walter de'Silva, a zbudowano go na płycie podłogowej Volkswagena o symbolu PQ35. W 2009 roku model został poddany modernizacji, po której upodobnił się do Ibizy IV generacji. Altea dostępna jest również w powiększonej wersji XL oraz uterenowionej Freetrack.
czytaj więcej
Powagosław
Przyjemny rodzinny samochód, który miłe wrażenie sprawia zarówno zewnątrz, jak i wewnątrz. Dynamiczna sylwetka nie kłamie - Altea jest może jeździć szybko. ~Powagosław
Luzacjusz
Altea jest jak shake w „Pulp Fiction”. Dobra, ale nie bardzo warta swojej ceny. Sylwetka trochę przerysowana. Choć przynajmniej potrafi się rozpędzić. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,9 m
Promień skrętu 5,45 m
Długość 4469 mm
Szerokość 1768 mm
Wysokość 1581 mm
Rozstaw osi 2578 mm
Rozstaw kół - przód 1535 mm
Rozstaw kół - tył 1511 mm
Zwis przedni 915 mm
Zwis tylny 976 mm
Prześwit 170 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1006 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 983 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1415 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1407 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1933 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1604 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 532 l

Oceny Seat Altea XL

Liczba ocen: 90
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,0
~Ja
Seat Altea
XL 1.9 TDI 105KM 77kW
Auto kupiłem rok temu kupione z słynnym silnikiem 1.9 bxe nalatane prawie 300 tyś km i na panewkę narazie się nie zapowiada, samochód ma dużo rzeczy które mi się popsuły między innymi: zamki w drzwiach się nie otwierają z pilota, dwumas siadł, mechanizm otwierania szyby już 3x robiłem, deszcz który dostaje się do kabiny, lusterka elektryczne grzane które mało co grzeją i obijają się o szyby przy składaniu, zacięła się zmienia geometria turbiny. Z minusów auto słabo wygłuszone, plastiki mocno trzeszczą, wiatr mocno słychać, mała widoczność po bokach czasami trzeba się wychylić czy ktoś na pasy nie wchodzi, z plusów: auto mega fajnie sztywno się prowadzi, mocy ma wystarczająco jak dla mnie, przesuwna kanapa z tyłu, dużo miejsca na nogi z tyłu. Ogólnie mimo swoich minusów których jest dużo pieniędzy których poszło dużo i pracy przy nim której też było dużo to uważam że jak by trafić na auto które by potrzebowało mniej ingerencji było by super
4,1
~Paeoslka
Seat Altea
XL 1.9 TDI 105KM 77kW
Samochód zakupiłem jako roczny i jeździłem nim 9 lat. Całokształt oceniam poytywnie silnik i zawieszenie po takim okresie użytkowania praktycznie bezawaryjne. serwis silnika ograniczał się tyko do wymiany oleju rok lub 15tys... i tyle. Żadnych poważnych awarii nawet akumulator oryginalny. Dodam ze mailem wersje bxe która rzekomo miała problem z panewkami. Turbina regenerowana przy 150tys koszt znikomy części garreta. 105km niestety tylko do spokojnej jazdy żadne szaleństwo. Kultura pracy hmm... 1.9 z dawnych lat dużo przyjemniej brzmiały. A mailem audi a3 130km. Zawieszenie tył nietknięte po tylu km na polskich drogach. Przód jedynie wymiana sprężyn hamulców i tzw silentblockow nic poza tym żadne gumy itp. Auto niezniszczalne. W środku ogrom miejsca jednak słabej jakości plastiki zaczęły coraz głośniej dawać o sobie znac. Duża strata wartości przy sprzedaży samochodu cenowo proywnywalny do segmentu compact. Stylistyka auta myśle ze w dniu zakupu naprawdę mogła się podobać i myśle ze jest tak do dziś. Nie zestarzało się zbytnio co na plus. Wciąż oglądam się za nim i miło wspominam a jeżdżę octavia 3.
4,2
~życzliwy
Seat Altea
XL 1.6 Mpi 102KM 75kW
Witam kupiłem altee od drugiego właściciela auto ma oryginalny przebieg i blachy cena adekwatna do stanu auta. Auto ma duży przebieg jak dla Polaka bo 250 tyś ale w środku wygląda jak nowe fotele nie zniszczone i dlatego wybrałem auto z sieci vw bo materiały są trwalsze od innych marek siedzenia wygodne szerokie nie tak jak w japończykach,samochód spełnia moje oczekiwania to nie jest demon prędkości na autostradzie ale auto do spokojnej jazdy z rodziną.Mam instalacje gazową stag sprawuje się świetnie z tym sinikiem nie odczuwam różnicy gaz benzyna.Silnik 1.6 102km dobrze znany mechanikom części zamienne nie powalają ceną.Polecam ten samochód ale nie kupiłbym go cenę wyższą jak 20 tyś

Raporty spalania Seat Altea XL

Liczba raportów: 115
Średnie spalanie dla Seat Altea XL
7,1 – 9,3
l/100 km
5,6 – 6,6
l/100 km
9,1 – 9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Seat Altea
XL 1.4 TSI 125KM 92kW
Myślę, że ten SEAT bardzo dobrze się tu sprawuje. Usterek zero. Dostępność części duża. Paliwożerność na akceptowalnym poziomie: minimalne zużycie na dystansie 140 km przy bardzo płynnej jeździe i nieco ostrożnej z prędkością 70-100 km/h, w tym 20 km autostrady z prędkością 120 km/h, wyniosło 5,7 l/100 km. Inne pomiary to średnio w trasie (100-120 km/h) 6,5 l. Miasto różnie: po godzinach szczytu: 7,8-8,3 l/100 km, w szczycie: 9,3-10,3 l/100 km, przy dużych korkach na dystansie 11 km w 1 godz. to nawet 11 l/100 km. Srednio, z km licząc, na bak zużycie wynosi 7,4 l/100 km.
11,0
Seat Altea
XL 1.8 TSI 160KM 118kW
Auto jeszcze na dotarciu, niestety w jeździe miejskiej tzn. częste zwalniacze, drogi z pierwszeństwem ruszanie i stawanie prowadzi do zwiększania spalania np. przejazd 3 km na 1,2,3,4 biegu skutkuje spalaniem 20/100 przy średniej prędkości 18km/h. Na drodze wojewódzkiej, gdzie tez przy jeździe przez wsie, są zwalniacze i jazda pod górę od zero m do 1600m używając A/C spalanie z komputera 9.2/100 czyli prawdziwe będzie ok. 10.3/100, bo MFA oszukuje trochę. P.S. Na minimalne oszczędne spalanie nie zwracajcie uwagi, musiałem coś wpisać.
5,5
Seat Altea
XL 1.9 TDI 105KM 77kW
Samochód posiadam od 4 lat i od tego czasu przejechałem nim ok. 80 tys. km. Spalanie nieznacznie zmalało po chipowaniu do mocy 121KM (wcześniej zamiast 105KM było tylko 98KM). Jazda na trasie ok. 340km - drogi szybkiego ruchu (bez autostrad) spalanie około 5,2 l. Przy oszczędnej jeździe do 90 km/h spalanie 4,9 l do 5,0 l. W mieście (po Poznaniu) średnie spalanie ok. 5,9-6,4 l. Jestem bardzo zadowolony.

Usterki Seat Altea

Liczba wpisów: 21
Nieszczelność maski
  • Seat Altea XL 1.6 MPI LPG 102KM 75kW od 2010
  • części blacharskie
  • 150 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 1
Maska na połączeniu plastiku (tam gdzie są spryskiwacze) z blachą jest nieszczelna, uszczelka gumowa się zużywa. Nie byłoby to nic ciekawego, gdyby nie fakt, że w najniższym punkcie rynienki z blachy nie był zrobiony otwór (fabrycznie!), przez który woda leje się do komory silnika. Stąd robi się pleśń na macie wygłuszającej, a w moim przypadku przy wygryzionej przez zwierzęta macie woda leje się na korek oleju (stąd potem majonez pod korkiem) i przelewa się na przewody do świec, co skutkuje przebiciem i brakiem możliwości jazdy w większym deszczu. Rozwiązanie jakie zastosowałem u siebie to wężyk poprowadzony od tego nieszczęsnego otworu w rynience aż do przodu maski w rejony zamka (jest tam takie wgłębienie w obudowie plastikowej, z którego woda potem ścieka na chłodnicę). Dodatkowo wymieniam matę na nieuszkodzoną, bo przy prędkościach autostradowych w wężyku potrafi zrobić się cofka.
7 komentarzy
Silnik - problem podczas przyspieszania
  • Seat Altea Standard 1.6 Mpi 102KM 75kW 2004-2015
  • silnik
Nie zawsze, ale czasem występuje problem podczas przyspieszania. Zdarza się, że w czasie naciskania pedału gazu przez 2-4 sekundy samochód nie przyspiesza, a uczucie jest jakby paliwo nie docierało do silnika. Dodam, że zdarza się to zarówno podczas jazdy na benzynie jak i lpg. Wymieniłem filtry z instalacji lpg, ale na próżno. Kolejny mechanik wymienił cewkę zapłonową, przewody zapłonowe, świece, uszczelki kolektora i nic, a swoje zainkasował. Potrzebuję pomocy - co może być przyczyną?
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
DSG 7 - Mecatronic / utrata mocy i szarpie
  • Seat Altea XL 1.8 TSI 160KM 118kW od 2005
  • układ napędowy
Od początku skrzynia sprawiała problemy, a mianowicie 3-5 razy dziennie na D2-D3 potrafiła jak by odciąć moc i wręcz hamować biegiem mniejszym niż na wyświetlaczu. Zawsze na bardzo nierównej nawierzchni gdy jechałem na biegu D3 i zdejmowałem nogę z akceleratora aby zmniejszyć trzęsienie samochodu, w momencie gdy chciałem kontynuować i lekko przyśpieszyć pojazd nie odpowiadał i wręcz hamował, dopiero po wciśnięciu "gazu" do dechy ożywiało go po 1.5 sek. To samo się działo w czasie skrętu na skrzyżowaniu np. 3 pasmowym większym w lewo gdzie startuje 5 pasów i każdy sie wciska więc czasem trzeba odpuścić przyśpieszanie i na ponowne dodanie gazu nic, jak w powyższym... Po serwisie 7.5 tyś. km w Seacie zaktualizowano oprogramowanie, problem zmniejszył częstotliwość do 1 x na dzień lub nawet tydzień. Po serwisie 15 tyś. km ponownie wgrano nowe oprogramowanie do Mecatronic-i no i przyczyna już prawie usunięta, pojawia sie może 1 raz na 2 tyg. ale za to odczułem inną przypadłość, pojazd w czasie delikatnego ruszania na D2 potrafi szarpnąć lekko 2,3 razy (jak by już wsprzęgił D3 i dopiero chwilkę po tym wysprzęglał D1, takie subiektywne odczucie), pojazd przejechał już 600 km. od czasu serwisu, Gdzieś wyczytałem o Test drive po wymianie, aktualizacji Mecatroniki, Czy powinienem zrobić sugerowany test drive dla skrzyni DSG aby się nauczyła?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Seat Altea XL