Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Exeo ST

Sebastian, 13 lat temu
Silnik 2.0 TDI CR DPF 143KM 105kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Exeo ST 2.0 TDI CR DPF 143KM 105kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,92
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Elastyczny, cichy, mało pali.
5,0
Całokształt
Według mnie EXEO ST to bardzo udany i trafiony model. Jest ładny, komfortowy, bazuje na sprawdzonych rozwiązaniach z AUDI (to w praktyce jest A4 model B7). Jakością wykonania oraz jakością użytych materiałów znacznie przewyższa większość marek i modeli z tej klasy. Wnętrze samochodu nie poraża przestrzenią, ale nie jest jest małe. Rozumiem, że każdy widzi co kupuje i czy miejsca jest wystarczająco, czy jednak musi mieć karawan w postaci Mondeo lub Superba. Do tego dochodzi ekonomika spalania oraz radość z jazdy (mocny, elastyczny i relatywnie cichy diesel). Auto mam maksymalnie wyposażone - wersja STYLE doposażona w skrętne biksenony, chłodzony schowek, pakiet schowków, dźwiękoszczelną przednią szybę oraz przyciemniane szyby. W całości daje to dużą przyjemność z jazdy i komfort użytkowania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy, elastyczny i bardzo mocny. Od zawsze jeżdżę dieslami i raczej się to nie zmieni. Grupa VW już dawno powinna przejść na CR.
5,0
Skrzynia biegów
Bez haczenia, krótkie skoki lewarka, wysoka precyzja - jestem zadowolony. W poprzednim aucie brakowało 6, tutaj już jest :-)
5,0
Układ jezdny
Fajne niskie auto, dobrze trzyma się drogi, układ kierowniczy bezpośredni - kierowca wie co dzieje się z kołami na drodze.
Komfort
5,0
Widoczność
Brak szerokich słupków i z przodu i z tyłu bardzo ułatwia widoczność. We wszystkich kierunkach jest dobrze.
5,0
Ergonomia
Niemiecka technika, precyzja i rozwiązania z A4 - więcej rekomendacji nie trzeba. Wszystko mam pod ręką, obsługa intuicyjna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic sprawdza się bardzo dobrze. Nie paruje, szybko schładza wnętrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera z przodu miesca jest wystarczająco dużo. Z tyłu znacznie mniej (mniej niż w Tośku), ale to jasna konsekwencja takiego a nie innego ułożenia silnika. Ja wybierałem auto świadomie i dla mnie oraz mojej rodziny miejsca nie brakuje. Duży plus za użyte materiały (wersja Style), ich spasowanie oraz dodatkowe rozwiązania (schowki, uchwyty na kubku, itp.).
5,0
Wyciszenie
Nie wiem jak to Seat w tym modelu zrobił, ale w porównaniu chociażby do Toledo III jest super. Z dodatków mam dzwiękoszczelną przednią szybę, co znacznie obniża poziom hałasu na autostradach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tak duże auto z kompletem dodatków elektronicznych pali bardzo mało. Za przeglądy jeszcze nie płaciłem, więc nie oceniam. Mam jednak doświadczenie z ASO i raczej byłem zadowolony.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wcześniej myślałem o używanej, 3-letniej A4 - taką właśnie mógłbym kupić za cenę nowego Seata EXEO. Ja wolę jednak nowe auto. Kupiłem EXEO w promocji z upustem ponad 15 tys. pln. Dostałem jeszcze komplet zimówek. Uważam, że to bardzo dobra cena za ten samochód.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie bez żadnych wpadek i oby tak dalej ...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie bez żadnych wpadek i oby tak dalej ...

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Exeo ST