Szukaj

Informacje o Seat Exeo ST

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 2008 roku. Pierwszy samochód Seata w tym segmencie. Exeo miał początkowo nosić nazwę Bolero, tak bowiem nazywał się prototyp, będący późniejszą bazą dla tego modelu. Exeo zbudowano na platformie podłogowej Volkswagena oznaczonej symbolem B7. Zdecydowaną większość rozwiązań technicznych i stylistycznych dzieli z poprzednią generacją Audi A4 (B7). Exeo dostępny jest również w wersji kombi, która nosi skrót ST. W 2012 roku model został poddany drobnej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław
Bardzo ładny, elegancki samochód z dużym „ale”. Rozumiem sens obniżenia kosztów (czytaj: ryzyka) tego przedsięwzięcia, ale czy jedynym rozwiązaniem jest klonowanie starego Audi? ~Powagosław
Luzacjusz
Seat wreszcie zrobił fajny samochód. Właściwie nie zrobił, tylko dostał. Ale czego tu się czepiać? Jak wasza dziewczyna chodzi w ładnej kiecce, też narzekacie, czemu sama sobie nie uszyła? Litości, przecież Britney też śpiewa cudze piosenki. ~Luzacjusz

Seat Exeo ST – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4666 mm
Szerokość 1772 mm
Wysokość 1454 mm
Rozstaw osi 2642 mm
Rozstaw kół - przód 1522 mm
Rozstaw kół - tył 1523 mm
Zwis przedni 976 mm
Zwis tylny 1048 mm
Prześwit 140 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 976 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 956 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1440 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1382 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1922 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 442 l

Oceny Seat Exeo ST

Liczba ocen: 32
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Całokształt

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~Tomeczek
Seat Exeo
ST 1.8 20v Turbo 150KM 110kW
Autko kupiłem używane pół roku temu , z wnętrzem jak nowym do malowania miałem zderzak i tylni błotnik bo był po obcierce. Poprzednio miałem leona 1 więc mam jakieś porównanie marki. W exeo czuję, że jade samochodem innej klasy - bardzo wygodny, dobre wyciszenie, na zakrętach nie buja na boki lecz dobrze zbiera nierówności - bardzo pewnie i przewidywalnie się prowadzi. Silnik moim zdaniem minimum jak na to auto ( w dowodzie ma 1580 kg masy własnej) - jak turbinka złapie to ciągnie wystarczająco aczkolwiek nie jest to też jakiś wielki demon. Jeśli auto przy przebiegu prawie 150 00 km ma wnętrze na któym niemal nie widać zużycia to siłą rzeczy materiały są bardzo dobre. Z racji, że na światłach zaciągam często ręczny denerwuje mnie brak zsynchronizowania z podłokietnikiem. Samochód napewno godny polecenia lecz dla rodziny z większymi dziećmi chyba lepiej wziąć np. octavie bo z tyłu miejsca za dużo nie zostaje.
4,4
~Alex
Seat Exeo
ST 2.0 TDI CR DPF 143KM 105kW
Daję 4.5. Auto będę porównywać z passatem B7 2.0tdi, którym też często jeżdżę. Co mi się podoba: - Jakość wykonania - Wyposażenie - Wymiary auta - Rzadkość - Ogólne wyciszenie kabiny przy wysokich prędkościach Co mi się nie podoba: - Wyciszenie komory silnika - Nie przycisza się muzyką gdy włącza się czujnik parkowania - Podłokietnik przeszkadza w zaciąganiu ręcznego - Bardzo długo się grzeje. W zimie trzeba pokonać 10km żeby silnik osiągnął temperaturę roboczą. W korkach nie da się osiągnąć 90°C w zimie.
4,7
~JP 72
Seat Exeo
ST 2.0 TDI CR DPF 143KM 105kW
Ogólnie bardzo dobry samochód. Nie słuchajcie wpisów typu: słabe zawieszenie, ergonomia do niczego, twarde zawieszenie, ciasno, itp. Jeździłem kilkunastoma różnymi samochodami- od kompaktów po klasę średnią i wyższą (np. Audi A6). Seata jako nowego, na pewno bym nie kupił- za drogi. Natomiast jako samochód używany, jest godny polecenia. Cichy w środku, stosunkowo wysokiej jakości materiały wykończeniowe, duże lusterka zewnętrzne, pewny w prowadzeniu, ergonomia na wysokim poziomie (zaletą są rozwiązania sprzed około 10 lat- dzisiaj za bardzo udziwniają), dobre wyposażenie, niezły, mocny silnik- harmonijnie rozwija moc, mało pali, krótkie czasy wyprzedzania na 4 i 5 biegu od 60 do 100 i 80-120 km na godzinę (6-8 sekund). Brzmienie, reakcja na gaz, przyjemność z jazdy- dobra, a nawet bardzo dobra. Cieszy cisza w środku nawet przy wyższych prędkościach. Ładne, chromowane dodatki. Owszem, z tyłu przydało by się kilka dodatkowych centymetrów- ale tragedii nie ma, nawet dla osób dorosłych- na dłuższych trasach bez większych problemów. Precyzyjna skrzynia biegów.

Raporty spalania Seat Exeo ST

Liczba raportów: 40
Średnie spalanie dla Seat Exeo ST
9,3 – 10,0
l/100 km
6,0 – 6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Seat Exeo
ST 2.0 TDI CR DPF 143KM 105kW
Bardzo oszczędne auto w trasie. Niestety auto nie nadaje się do jazdy na krótkich odcinkach w mieście - ten silnik jest tak wydajny, że efektem ubocznym tego jest fakt iż bardzo długo się nagrzewa (2,0 TDI 143km common rail). Zimą w mieście nie sposób doprowadzić ten silnik do właściwej temperatury pracy. Ale wróćmy do spalania. Dynamiczna jazda po PL: 120-140km/h, częste wyprzedzanko - ok 6,0-6,5L/100km. Miasto normalna jazda: ok.7,0-7,5L/100km. Płynna, przepisowa jazda poza miastem udało się osiągnąć 4,4L/100km, piszę "udało się bo po prostu rzadko jeżdżę w ten sposób. Warto zaznaczyć dobrą dynamikę tego auta - od 0 do 100km/h zbiera się lepiej niż większość podobnej wielkości aut z koncernu VAG i poza nim.
6,1
Seat Exeo
ST 2.0 TDI CR DPF 143KM 105kW
Do tej pory średnio wg komputera 6.4. W mieście w zależności od korków przy normalnym stylu jazdy 7 - 8.5l. Poza miastem jadąc 80-90km/h na 5 biegu (1600-1800rpm) komputer pokazuje 4.5l. Na odcinkach 1-2km na nie rozgrzanym silniku 7-8l, 20-30km z czego 30% cykl miejski 70% pozamiejski 5.5-6.5l. Jadąc na 5 biegu 2000rpm mamy 105 na 6 odpowiednio 125. Przy 150km/h 2400obr/min. Dodam że mam opony 205/55/16 oraz różnica spalania między komputerem a rzeczywistym wyliczonym przy tankowaniu wynosi 0.1l - na granicy błędu
5,7
Seat Exeo
ST 2.0 TDI CR DPF 143KM 105kW
Info dla potomnych. Wartości jakie uzyskałem są na oprogramowaniu sprzed akcji ''naprawczej '' grupy VAG na którą zaproszenie dostawali właściciele diesli po aferze spalinowej. Na nowym '' naprawionym'' oprogramowaniu spalanie jest wyższe od 0.5-1l/100km. Na szczęście ja mam stare oprogramowanie
Seat Exeo ST