Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Exeo ST

JP 72, 7 lat temu
Silnik 2.0 TDI CR DPF 143KM 105kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 111 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Exeo ST 2.0 TDI CR DPF 143KM 105kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Świetny silnik
5,0
Całokształt
Ogólnie bardzo dobry samochód. Nie słuchajcie wpisów typu: słabe zawieszenie, ergonomia do niczego, twarde zawieszenie, ciasno, itp. Jeździłem kilkunastoma różnymi samochodami- od kompaktów po klasę średnią i wyższą (np. Audi A6). Seata jako nowego, na pewno bym nie kupił- za drogi. Natomiast jako samochód używany, jest godny polecenia. Cichy w środku, stosunkowo wysokiej jakości materiały wykończeniowe, duże lusterka zewnętrzne, pewny w prowadzeniu, ergonomia na wysokim poziomie (zaletą są rozwiązania sprzed około 10 lat- dzisiaj za bardzo udziwniają), dobre wyposażenie, niezły, mocny silnik- harmonijnie rozwija moc, mało pali, krótkie czasy wyprzedzania na 4 i 5 biegu od 60 do 100 i 80-120 km na godzinę (6-8 sekund). Brzmienie, reakcja na gaz, przyjemność z jazdy- dobra, a nawet bardzo dobra. Cieszy cisza w środku nawet przy wyższych prędkościach. Ładne, chromowane dodatki. Owszem, z tyłu przydało by się kilka dodatkowych centymetrów- ale tragedii nie ma, nawet dla osób dorosłych- na dłuższych trasach bez większych problemów. Precyzyjna skrzynia biegów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobry silnik.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, bez problemów.
4,0
Układ jezdny
Sprężysty. Niektórzy mówią, że twardy. Ale to bzdury, wydziwianie. Dobre prowadzenie w zakrętach i na prostej. Dobra reakcja na zmianę obciążenia w zakręcie. W końcu to duży, rodzinny samochód.
Komfort
5,0
Widoczność
Całkiem dobra. Duże lusterka zewnętrzne, dość wysoka pozycja za kierownicą- po ustawieniu fotela, kierownicy, itp.
5,0
Ergonomia
Na wysokim poziomie. Czytelne wskaźniki. Duże przyciski, łatwe w obsłudze. Ładne, czytelne zegary.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porządku. Wydajna klimatyzacja dwustrefowa. Atermiczne, podwójne szyby. Silnik bez problemów nagrzewa wnętrze. .
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodne fotele z przodu. Z tyłu nieźle, chociaż dla osób powyżej 180 cm przydałoby się 3-4 dodatkowe cm.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wyciszenie, jak na tę klasę samochodu. Takiej ciszy w środku kabiny przy prędkościach powyżej 100 km na godzinę, może Seatowi pozazdrościć niejeden samochód klasy wyższej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie bez poważniejszych usterek.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód używany za około 30 tyś zł z tym wyposażeniem, wyciszeniem, silnikiem, to dobra propozycja.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie bez problemów. Wymiana żarówek. Codzienna eksploatacja i przeglądy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego się nie dzieje. Mimo przebiegu 110 tyś km zawieszenie, silnik, elektryka, elektronika w porządku.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Exeo ST