Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Exeo ST

Alex, 4 lata temu
Silnik 2.0 TDI CR DPF 143KM 105kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 162 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Seat Exeo ST 2.0 TDI CR DPF 143KM 105kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,43
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Cena za samochód. Naprawdę za te pieniądze nie da się kupić lepszego kombi dieslu o tych wymiarach. Mondeo będzie starsze i słabiej wyciszone, C5 i Laguna ma skrzypiące plastiki, Insignia w dieslu - koszmar każdego.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
4,0
Całokształt
Daję 4.5. Auto będę porównywać z passatem B7 2.0tdi, którym też często jeżdżę. Co mi się podoba: - Jakość wykonania - Wyposażenie - Wymiary auta - Rzadkość - Ogólne wyciszenie kabiny przy wysokich prędkościach Co mi się nie podoba: - Wyciszenie komory silnika - Nie przycisza się muzyką gdy włącza się czujnik parkowania - Podłokietnik przeszkadza w zaciąganiu ręcznego - Bardzo długo się grzeje. W zimie trzeba pokonać 10km żeby silnik osiągnął temperaturę roboczą. W korkach nie da się osiągnąć 90°C w zimie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na razie wszystko jest OK. Pokonałem 20 tys km w ciągu 8 miesięcy. Oleju nie bierze, nie dymi w ogóle i nie śmierdzi. Ma jednak ciut większe wibracje niż silnik VW 2.0tdi CR. Brak usterek w tym czasie. Jedynie to musiałem wymienić obydwa termostaty, ale w zimie i tak bardzo słabo się grzeje, a przy zjazdach z górki temperatura potrafi spaść, to samo dzieje się na postoju jak mamy poniżej 5°C. Wersja 143KM nie jest demonem prędkości, ale dla spokojnych kierowców jest wystarczająca. Wcześniej miałem passata B5 1.9tdi 115km i elastyczność była dużo lepsza niż w tym silniku. Ten silnik zaczyna się zbierać po 2300 obr/min. Według mnie ma ogromną turbo dziurę.
5,0
Skrzynia biegów
Tutaj jest wszystko super. Skrzynia bardzo precyzyjna. Przełożenia krótkie. Przy prędkości 140kmh (GPS) mam 2200 obrotów na minutę. Niestety u mnie jest lekka wibracja na lewarku skrzyni. Nie wiem czy tak jest w każdym exeo, ale mój tak ma.
5,0
Układ jezdny
Tu daje 5. Prowadzi się samochód rewelacyjnie. Trzyma się drogi jak przyklejony. Ja mam wersję sport z 18 calowymi felgami i sportowym zawieszeniem i na dobrej drodze prowadzi się fenomenalnie. Jestem pod wrażeniem.
2,0
Karoseria
Kupiłem auto bezwypadkowe w fabrycznym lakierze, jednak przedni błotnik zaczął korodować i musiałem najpierw go malować ( ale to nie pomogło) a później wymienić na inny. Znalezienie błotnika do exeo zajęło mi 3 miesiące. Części do karoserii to prawdziwy RARYTAS i znaleźć je w dobrym stanie to nie lada wyzwanie
Komfort
5,0
Widoczność
Nie narzekam. Czujnik cofania bardzo pomagają. Nie mam żadnych zastrzeżeń do widoczności. Każdy kierowca bez problemu zaparkuje ten samochód.
5,0
Ergonomia
Jak w każdym VAGu wszystko jest pod ręką, panel klimatyzacji znamy z innych aut grupy, w sumie cała obsługa auta jest maksymalnie prosta i intuicyjna
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie narzekam. Szyby nie parują, nagrzewa się szybko zimą i szybko chodzi się latem. Szkoda że nie ma nawiewów dla tylnej kanapy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i przedniego pasażera jest OK. Z tyłu ciut gorzej. Ale 4 dorosłe osoby mogą komfortowo podróżować tym autem. Mam 177 cm wzrostu i spokojnie siedzę sam za sobą. Dla rodziny 2+2 auto jest wystarczające pod względem przestrzeni.
4,0
Wyciszenie
Daję 4. Ale dałbym 4.5. Uważam że komora silnikowa mogła być lepiej wyciszona, ale kabina jest świetnie wyciszona. Mam szybę akustyczną z przodu i na autostradach jest dość cicho. Można spokojnie rozmawiać przy wysokich prędkościach(140-190). Przy czym nie czuje różnicy na 140kmh i na 190kmh. Szum rośnie do 140-150kmh a potem nie czujemy różnicy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dobrze znany silnik i konstrukcja. Nie ma problemów z utrzymaniem tego auta.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj dałbym 10. Za stosunkowo nie stare auto (do 10 lat) możemy zapłacić 25-30tys. zł i mieć pewny samochód z przebiegiem do 150tys km w bardzo dobrej konfiguracji. Kupujemy tak naprawdę Audi ze znaczkiem Seata. Uważam że o tych wymiarach nie mamy lepszego wyboru w tej cenie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Musiałem wymienić moduł komfortu bo nie zawsze działało mi oświetlenie kabiny. Koszt używanego modułu - 600 zł. Poza tym nic nie psuje się.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem i ma nadzieję że nie będę miał w najbliższym czasie.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Exeo ST 2.0 TDI CR DPF 143KM 105kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Exeo ST