Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Ibiza IV Hatchback 5d

slawek0401, 3 lata temu
Silnik 1.6 MPI 105KM 77kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 177 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Seat Ibiza IV Hatchback 5d 1.6 MPI 105KM 77kW od 2008 - Oceń swoje auto
4,14
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Sztywne, fajnie trzymające, dające zalążek sportowości.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Mój egzemplarz ma problem z poborem prądu na postoju, ale oczywiście nie musi być to reguła dla wszystkich
5,0
Całokształt
Moje pierwsze auto, którym jeżdżę od 6 lat. Duże znaczenie przy zakupie miał dla mnie atrakcyjny wygląd i uważam, że Ibiza taki posiada (nawet teraz, po kilku latach). Dodatkowo traktuje Seata jak "trochę usportowionego VW", co dla młodego kierowcy również było ważne. Samochód użytkuje mi się bardzo dobrze, nigdy poważnie mnie nie zawiódł, przykuwa wzrok przechodniów, jest całkiem wygodny i uniwersalny, po rozłożeniu siedzeń całkiem pojemny (oczywiście jak na segment B). Prowadząc Ibizę ma się wrażenie, że to Ty jesteś najważniejszy w tym aucie. Kokpit jest skierowany w stronę kierowcy, zegary zabudowane tak, że prawie nikt inny ich nie widzi. To drobiazgi, ale bardzo dobrze wpływają na ogóle odczucia z jazdy. Auto jest genialne do jazdy nie po autostradach, w dwie osoby. Jeśli masz większa rodzinę albo śmigasz na dalekie dystanse, zastanów się nad czymś dwa segmenty wyżej.
Wrażenia
4,0
Silnik
W tym aucie silnik jest bardzo dynamiczny i moim zdaniem wystarcza, dzięki niskiej masie. Jednocześnie to silnik, który w grupie VW jest od lat, więc jest sprawdzony, bezawaryjny i bezobsługowy (jest na łańcuszku rozrządu). Podobno świetnie nadaje się do gazu, choć sam tego rozwiązania nie zastosowałem. Niestety pancerność musi nieść z sobą spalanie. Oczywiście da się zejść do 5.5/6 l/100km, ale auto nie zachęca do takiej jazdy. Po mieście, przy dynamicznej jeździe, albo na autostradach przy 140km/h potrafi spalić prawie 10 litrów
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, biegi wchodzą bardzo lekko, w trakcie całego użytkowania nie było z nią problemu.
4,0
Układ jezdny
Zawiedzenie dość twarde (usportowiony VW xD) bardzo dobrze trzyma w zakrętach, ale niestety na dziurach dość mocno je czuć, raz z powodu twardego zawieszenia, a dwa małej masy i małego rozstawu osi.
5,0
Karoseria
Przez cały czas auto nie było garażowane, na blasze brak rdzy, więc raczej nieźle w tym zakresie. Mimo użytkowania na autostradach, raczej nie pojawiły się nowe odpryski, więc lakier raczej twardy
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność do tyłu jest bardzo dobra, jednak autko małe, szyby spore. Lusterka duże, z martwym polem nie ma problemu. Jedyne co mi przeszkadzało w tym zakresie to spore słupki przy przedniej szybie. Mam wrażenie że często ograniczały widoczność na boki, przez co trzeba "tańczyć" na fotelu żeby się upewnić przy przejściach dla pieszych itp., ale idzie się przyzwyczaić.
4,0
Ergonomia
Jak to w małym aucie, wszystko pod ręką. W oryginalnym radiu regulowanie głośności jest dość daleko od kierowcy, co nie jest problemem, jeśli jest sterowanie radiem zza kierownicy (dodatkowy panel umieszczony za kierownicą, a nie przyciski na niej). Nigdy nie miałem problemu z umieszczeniem podręcznych rzeczy w aucie (klucze, telefon, portfel). Mam wrażenie, że wnętrze zużywa się dość szybko. Gdybym kupował swoje auto, to pomyślałbym że ma przebieg 250k km, a ma 177k km
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W moim egzemplarzu głośno działa wentylator. Myślę, że ogrzewanie mogło by zaczynać działać nieco wcześniej. Z chłodzeniem latem nie dostrzegam problemów (klima manualna)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeśli postrzega się Ibize jako auto dwuosobowe z awaryjnymi miejscami z tyłu, to wszystko jest ok. Podróże w 4 albo 5 osób są dość "ciasne". Tym bardziej, że mały bagażnik czasem wymusza umieszczenie bagażu w kabinie. Samo miejsce kierowcy też było raczej zaprojektowane dla ludzi średniego lub niskiego wzrostu. Ja mam 178 cm i czasem trochę mi ciasno.
2,0
Wyciszenie
Główny powód dla którego zaczynam szukać innego auta. Dość często zdarza mi się podróżować po autostradach. Po trasie 500 km przy prędkościach 140 jedyne do czego się człowiek nadaje to iść spać. Do 120 jest w miarę ok, przy 140 trzeba już podnosić głos przy rozmowie/ Oczywiście to nie jest auto na autostrady, ale ja go tak używałem, stąd ta opinia. Na postoju lekko słychać silnik.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Grupa VW, nie ma się do czego przyczepić. Awaryjność mała, a jeśli coś się stanie, to koszty niskie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupiłem w 2015 za 22 tyś, teraz (styczeń 2021) jest warte około 16 tyś. Uważam że to bardzo uczciwe pieniądze za auto o lekko sportowym usposobieniu, dostarczające frajdy z jazdy.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W czasie tych 6 lat kilka rzeczy się przydarzyło. Uszkodzony czujnik wyłączania tempomatu przy sprzęgle, przycisk otwierania okna przy tylnych drzwiach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie działo przez 6 lat użytkowania.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 MPI 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Ibiza IV Hatchback 5d 1.6 MPI 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,50 zł
7,1
l/100km
10,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Ibiza IV Hatchback 5d