Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Leon III CUPRA 5d

Mat_Cupra, 9 lat temu
Silnik 2.0 TSI 280KM 206kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Leon III CUPRA 5d 2.0 TSI 280KM 206kW 2014-2016 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu DCC, Cupra nie jest aż tak bezkompromisowa, jak by się wydawało. W trybie Komfort jeździ się względnie wygodnie, najtwardszy tryb zapewnia świetną przyczepność na równej drodze.
4,0
Całokształt
Nowa Cupra bardzo dobrze się prowadzi i ma ogromny zapas mocy. Świetna, jeśli lubimy sportowe doznania, a przy tym potrafi być całkiem oszczędna, jak na 280-konny silnik. Mogła by być tylko trochę bardziej praktyczna wewenątrz i mieć większy bak.
Wrażenia
5,0
Silnik
5,7 do setki robi wrażenie, ale 280 KM to bardzo dużo, szczególnie w przednionapędówce, przez co łatwo traci trakcję przy starcie z zatrzymania. Mając taki zapas mocy, nie ma za to problemu z wyprzedzaniem przy niemal dowolnej prędkości. Potrafi też być względnie oszczędny.
5,0
Skrzynia biegów
Automat DSG to klasa sama w sobie. Odpowiednie przełożenia dobiera bardzo szybko i nie szarpie. Jest też elastyczna - na co dzień tryb D, do szybkiej jazdy tryb S, a kiedy w baku mamy mało benzyny - jest i tryb Eco.
5,0
Układ jezdny
Mechanizm różnicowy przedniego dyferencjału mozna ustawiać w tryb Normal i Cupra - czuć różnicę, kiedy samochód po prostu wgryza się w zakręty, a przecież już w trybie Komfort fajnie sie prowadzi.
Komfort
4,0
Widoczność
Linia nadwozia niby dynamiczna, a jednak widoczność we wszystkich szybach, zwłaszcza przez przednią, jest bardzo dobra. Lusterka są trochę małe, ale ciężko na nie narzekać - łatwo wyczuć szerokość samochodu.
3,0
Ergonomia
Spory zakres regulacji fotela i kierownicy, ale część lędźwiowa jest chyba nie na moje plecy. Po kilku godzinach w fotelu nie ma już wygodnej pozycji i trzeba chwilę odpocząć.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam uwag, chodzi względnie cicho i całkiem szybko nagrzewa samochód. Odparowanie szyb w chłodniejsze dni zajmuje kilkanaście sekund.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pozycja za kierownicą typowo sportowa, kierownicę można wysunąć daleko, przez co wyższe osoby usiądą dalej. Pasażer po prawej na brak miejsca nie narzeka, ale ci z tyłu już tak.
3,0
Wyciszenie
S-klasa to to nie jest, ale chodzi o całkiem inny rodzaj auta. W trybie Komfort silnik pracuje dość cicho, w Sport i Cupra pasażerowie narzekają na głośny dźwięk silnika - kierowca raczej nie, bo przecież wiedział, co kupuje ;)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cupra to mocny samochód, dlatego też niech nikogo nie dziwi spalanie w mieście na poziomie 12-14 l/100 km, w zależności od tego, czy chcemy się pobawić, czy po prostu spokojnie jedziemy. Jeśli do stacji daleko, to na trasie uda się zejśc i do 7.5 l /100 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
W Stanach na samochody takie, jak ten mówi się "Bang for Buck", czyli jak najwięcej mocy, za jak najmniejsze pieniądze. W środku bez wodotrysków, ale wszystko rekompensują wrażenia za kierownicą. Za cenę trochę ponad 120 tys. złotych jestem bardziej, niż zadowolony.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 280KM 206kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Leon III CUPRA 5d