Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Leon III Hatchback Facelifting

tuvok1989, 6 lat temu
Silnik 1.4 EcoTSI 150KM 110kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Leon III Hatchback Facelifting 1.4 EcoTSI 150KM 110kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Samochód pięknie się prezentuje, zwraca uwagę ludzi pomimo, że to tylko Seat.
5,0
Całokształt
Samochód posiadam od niedawna, ale już mogę podzielić się doświadczeniami z jazdy. Co do awaryjności zobaczymy. Autko jest w wersji Xcellence, wcześniej nie występującej. Kolor to Mystery Blue. Głęboki metaliczny niebieski podobny jak na Golfie VII R. Do tego chromowany gril i obwódki szyb. Światła full LED z przodu i z tyłu. Całość spowodowała, że się zakochałem w tym aucie. Wygląda efektownie, wg mnie ciekawiej niż Golf czyli starszy brat. Mój Leon ma komfortowy wariant zawieszenia i pomimo 17 calowych felg na oponach 225/45 podróżuje się wygodnie. Przyspiesza do 100 w około 8 sekund i ma całkiem niezłą elastyczność przy wyższych prędkościach. Przełożenia są dość długie i fani bardzo sportowej jazdy będą zawiedzeni. Ja jeżdże po autostradzie i ta skrzynia mi bardzo pasuje. Przy 150 km/h na szóstce jest około 3200 obrotów a w kabinie silnika praktycznie nie słychać. Jedyną wadą jest szum wiatru, ale to jest tylko kompakt więc mu to wybaczam. Spalanie długookresowe to 7.4 l/100 70% autostrada 30% miasto. Najmniej mi spalił 6.3 l ale jeżdżę dość dynamicznie, więc raczej bliżej mi do 7.3-7.5 l.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mocy nie brakuje w codziennym użytkowaniu. Do 170 km/h spokojnie można jechać i długie odcinki. Powyżej (oczywiście tylko w Niemczech), pali dużo i odczuwa się niedostatek. Takim kierowcom polecam 1.8 TSI albo Cuprę :)
4,0
Skrzynia biegów
Krótki skok lewarka powoduje, że jest przyjemnie zmieniać biegi, natomiast zdarza mi się mieć problem z szybkim przełączaniem z jedynki na wsteczny i vice versa. Przełożenia są długie i dobre na długie trasy.
4,0
Układ jezdny
Jest wygodnie, samochód trzyma się drogi jak przyklejony (opony Bridgestone Turanza EVO 001. Nie udało mi się doprowadzić do reakcji ESP. Autko ma też XDS+ i podobno dzięki temu lepiej bierze łuki. Jazda w zakrętach to przyjemność. Dla sportowców polecam zawieszenie FR z DCC.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki dobrze, do tyłu kiepsko, ale mam czujniki przód tył więc to nie przeszkadza. Brakuje mi trochę kamery wiec warto wg mnie dobrać jeśli zamawiacie autko.
3,0
Ergonomia
Bagażnik jest w miarę pojemny ale brakuje bystrych rozwiązań jak w Skodzie. W boczne kieszenie drzwi nie można włożyć dużej butli wody. Schowek jest pojemny, oświetlony i klimatyzowany. Brakuje mi schowka na okulary na podsufitce. Z tyłu pasażerowie maja opuszczany podłokietnik, co sobie chwalą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa. Klima nie miała okazji się popisać bo było chłodno do tej pory. Dwustrefowy Climatronic to jednak już sprawdzona konstrukcja. Nie będziecie mieli raczej zastrzeżen. Pasażerowie również mają nawiew. Mam podrzewane siedzenia co uważam za zbędny bajer, ale grzeję wydajnie i mocno.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jestem wysoki więc dla mnie jest kupa miejsca. Test dwumetrowca zaliczony bo mam wysokiego kumpla. Zachar też by dał radę ale to nie to co Superb.
4,0
Wyciszenie
Silnik świetnie wyciszony, koła dobrze, natomiast szum wiatru jest znaczący powyżej 140 km/h. Dobry zestaw audio rozwiązuje ten problem :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Diesel to to nie jest. Jak go pogonię spali 8.0 l. Co do reszty to przeglądy są po 1000 zł co 2 lata lub 30 tys. Jeszcze mi spoooooro czasu do tego zostało. Gwarancja jest na 4 lata a potem auto zmienię więc spodziewam się wymiany klocków i tarcz na własny koszt i tyle.
5,0
Stosunek jakość/cena
zapłaciłem 88 tys za praktycznie ful wersję. Brakuje jedynie navi (ale jest fulllink do andorid auto i apple carplay), czytania znaków drogowych i kilku drobnostek jak elektrycznie sterowanego fotela no i DSG ale różnica wynosiła +8k za wersję DSG gdzie było to samo wyposażenie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 EcoTSI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Leon III Hatchback Facelifting