Szukaj

Informacje o Seat Leon III Hatchback Facelifting

Lata produkcji: 2016 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Seat Leon w trzecim wcieleniu ponownie został diametralnie przeprojektowany, pod względem stylistycznym wzorując się na prototypie z roku 2010 o nazwie IBE Concept, jak również na nowej Ibizie. Seat Leon III powstał na nowej platformie podłogowej VW Group MQB Platform, podobnie jak m.in. Volkswagen Golf siódmej generacji, czy Audi A3 trzeciej generacji. Leon III jest pierwszym w gamie modelem oferowanym także w wersji kombi (Leon ST). Jest również pierwszym modelem Seata, który pojawił się z nowym, zmodyfikowanym znakiem marki.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,3 m
Promień skrętu 5,15 m
Długość 4282 mm
Szerokość 1816 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1975 mm
Wysokość 1459 mm
Rozstaw osi 2636 mm
Rozstaw kół - przód 1549 mm
Rozstaw kół - tył 1520 mm
Zwis przedni 861 mm
Zwis tylny 785 mm
Prześwit 144 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1042 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 970 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 380 l
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(97%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Marek
Seat Leon III
Hatchback Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW
Jestem bardzo zadowolony z zakupu. Silnik ekonomiczny, w zupełności wystarczający do miasta. Mieliśmy również kilka podróży wakacyjnych i bez problemu sobie radził. Przy prędkości 160km/h na tempomacie średnie spalanie 7l co uważam za bardzo dobry wynik. Środek bardzo ładnie spasowany. Zero problemów technicznych. Piękna linia nadwozia, dobrze wyposażone. Bagażnik jest przeciętnych rozmiarów, ale rodziną 2+1 mieścimy się na tygodniowy wyjazd. Wyszedłem z założenia, że na codzień nie potrzebuje większego auta, a na wyjazdu wakacyjne 2x w roku dokupię box na dach. Jestem zadowolony z tego rozwiązania.
4,7
~Marcin
Seat Leon III
Hatchback Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW
Bardzo przyjemny, ekonomiczny i solidnie wykonany samochód. Efektowny wygląd, wykończenie miękkimi materiałami jak na tą klasę pojazdu bardzo dobre. Bardzo ekonomiczny silnik, można spokojnie spalić 6-6,5 litra w mieście i zejść do 5,5l przy jeździe autostradą 120km/h co daje niebagatelne oszczędności. Silnik przyzwoity i wystarczający do tego pojazdu, może jedynie faktycznie czasami czuć "turbodziurę" jak wolno reaguje na wciśnięcie gazu. Prowadzanie, komfort i wielkość wnętrza bardzo dobre. Nawet bagażnik jak na hatchbacka duży i ustawny - mieszczą się dwie walizki, wózek typu "parasolka" i trochę mniejszych toreb. Z rzeczy które niemiło mnie zaskoczyły to wyciszenie wnętrza które przy szybszej jeździe jest jednak odczuwalne :( Wydaje mi się, że ma też dosyć cienką blachę którą można wgnieść palem na profilach zamkniętych. Drugim minusem który "bije" po uszach to obsługa głosowa - sprawnie działa i rozpoznaje polecenia (chociaż nie ma ich dużo...) , ale głos jest tragiczny, rodem 15 lat temu z pierwszych sytezatorów mowy. Aż zniechęca do używania i obsługi.
4,4
~Don_Mateo
Seat Leon III
Hatchback Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW
Xperience wersja wyposażenia. Ogólnie jest dobrze - samochód prowadzi się komfortowo. Można przyczepić się do słabego front assist, ale sprawdzi się on osobie średnio czującej się na drodze. Wprawnego kierowce wyłącznie denerwuje - przykład: widząc przed sobą osobę skręcająca z głównej drogi, odpuszczasz gaz wiedząc, że zanim do niego dojedziesz to zdąży skręcić, a front assist naturalnie zapika i pierdyknie hamulcem. To samo przy parkowaniu przy krzakach, potrafi sam wbić hamulec w podłogę i zdziwić kierowce. Osobiście go za każdym razem wyłączam (i tu też minus, że na stałe wyłączyć się nie da - resetuje się ustawienie po każdym wyłączeniu silnika). Elementy mogłyby być lepiej spasowane. Spalanie raczej wysokie (sam preferuję dynamiczny styl jazdy), ale liczyłem się z takim (na pewno nie jest to oszczędne auto, nawet przy delikatnej jeździe). Min jakie osiągnąłem w mieście to 8,2; max 11.3 (odcinek 15 km+) Autostrada 7.4 przy 120 km/h; 9,2 przy 160 KM/h; 11,9 testowo przy 200 km/h. Plus, że sam silnik nie ryczy przy 170km/h bo skrzynia na 7 biegu utrzymuje 3,5tys obrotów - więc przeszkadza wyłącznie hałas drogi/powietrza. Gabarytowo (w moje opinii) idealne auto dla osób mieszkających w mieście, które często wyskakują poza miasto (pod warunkiem, że spalanie nie jest głównym kryterium wyboru). Posiadanie dziecka nie wyklucza auta, fotelik wchodzi bez problemu, wózek złożony do bagażnika też wchodzi bez kombinowania.
Średnie spalanie dla Seat Leon III Hatchback Facelifting
5,7 – 8,0
l/100 km
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Seat Leon III
Hatchback Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW
Autem pokonałem 24 tys km. Po chiptuningu na 167 KM spalanie pozostało na niezmienionym poziomie. Spokojna jazda krajówkami pozwala na zejście ze spalaniem na 5 l/100km, ekspresówki/autostrady spokojne tempo do 120 km/h - spalanie około 5,5l, autostrada 140 km/h, chwilami szybciej - 6,5 l/100km. Krótkie trasy, cykl mieszany - 5,8-6,3 l/100 km zależne od warunków. Plusem tego silnika jest to, iż szybko się nagrzewa. Tryb dwucylindrowy pozwala na spore oszczędności w spalaniu, lecz trzeba się nauczyć z niego korzystać i dobierać biegi tak, aby włączał się jak najczęściej, Często zredukowanie biegu pozwala zmniejszyć obciążenie silnika, włączyć tryb dwucylindrowy, a wtedy spalanie chwilowe spada nawet o 2l.
6,3
Seat Leon III
Hatchback Facelifting 1.0 EcoTSI 115KM 85kW
Jazda na krótkich miejskich dystansach 2 lub 5 km pali ok 10 litrów i więcej (dużo pali na 1 i 2 biegu) , trasa powyżej 5 czy 10 km spalanie spada i można zejść do 6 czy 7 litrów, na trasie podmiejskiej do Żywca 5,5 ze Śląska nad morze spokojna jazda również 5,5 , wyniki z komputera . także trasa jest bardzo dobrze , miasto za dużo liczyłem na lepszy wynik , może te 3 cylindry . Przy dynamicznej jeździe będzie palić znaczenie wiecej, obroty powyżej 2tys. Poniżej to się "dusi" ,kwestia przyzwyczajenia jak ktoś miał wcześniej 4 czylindry
8,5
Seat Leon III
Hatchback Facelifting 1.8 TSI 180KM 132kW
Aktualnie przebieg 6000km. Jazda miejska zimą do pracy 4-6 km spalanie 11-12.5. Po rozgrzaniu silnika (czyli temp. Oleju powyzej 80stopni, co nastepuje po ok. 8-9 km w cyklu miejskim) samochod zaczyna oszczedzac. Mam raczej ciężką noge ale nie lubie tez zbyt dlugo trzymac silnika na wysokich obrotach. Przy mojej jezdzie w miescie na rozgrzanym silniku, spalanie 9.0-10.0 l. Trasa z tempomatem na 140-150 km/h to okolice 10.0 l. Minimalne srednie spalanie w miescie jakie udalo mi sie osiagnac to 7.0, ale to naprawde ecodriving. W trasie(bez autostrad i ekspresowek) bez lamania przepisow i z wyprzedzaniem jak byla potrzeba. Spalanie 6.4 l ale nie staralem sie zbytnio oszczedzac.

Usterki Seat Leon III

Liczba wpisów: 15
Metaliczne stukanie klapy wastegate turbiny
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW 2018-2020
  • silnik
  • 42 tys. km
Problem zaczął się już przy przebiegu 10tyś km, objawy to metaliczne stukanie całego mechanizmu wastegate turbiny (cięgno, ramię elektronicznego siłownika, ramię wraz z luzami trzpienia jak i samej klapy w turbinie), hałas bardzo dobrze słychać po rozruchu zimnego silnika w trybie rozgrzewania katalizatora, dodatkowo podczas jazdy w trybie 2 cylindrowym ciągłe grzechotanie spod maski dobrze słyszalne przy uchylonych oknach. Nasilają się objawy turbodziury jak i większego spalania. Problem wielokrotnie zgłaszany i kontrolowany przez aso bez skutku, całkowita odmowa naprawy. Serwisy niezależne odrazu widzą że jest problem z całym mechanizmem wastegate jednak seat polska odmawia naprawy twierdząc że wszystko jest w należytym porządku.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Pękające przednie reflektory
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW 2016-2018
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Usterka pojawia się na wszystkich forach. Źle spasowane z nadwoziem reflektory pękają i parują . Dilerzy wykręcają się od napraw.Dopiero rzeczoznawca stwierdza wadę konstrukcyjną. Koszt jednego reflektora powalający,4tys zł.
Reflektory LED przednie zakurzone od środka
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW 2018-2020
  • inne
  • 40 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Oba reflektory led pokrywają sie kurzem i szlaczkami jak pajęczyna od środka. Trzykrotnie zgłaszane do ASO na gwarancji - za każdym razem odmowa wymiany. Za pierwszym razem jako powód podano ze na pewno reflektor był wycieramy ściereczka na sucho co spowodowało wyładowania wewnątrz i powstanie pajączków. Kolejnym razem, ze reflektor musi oddychać i stad kurz w środku. Moim zdaniem ewidentna wada fabryczna. Jest to bardzo widoczne i ewidentne obniża wartość auta przy odsprzedaży.
Seat Leon III Hatchback Facelifting