Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Leon III Hatchback Facelifting

Jakub, 5 lat temu
Silnik 1.5 EcoTSI 130KM 96kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Leon III Hatchback Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW 2018-2020 - Oceń swoje auto
5,00
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Mimo sztywnego zestrojenia Auto świetnie wybiera wszelkie nierówności. Prowadzi się genialnie. Nie dobiegają również do uszu żadne nieprzyjemne odglosy pracy zawieszenia.
5,0
Całokształt
Samochód jest zaskakująco starannie wykonany. Mam tu na myśli dopracowanie wszelkich aspektów mechanicznych jak i ergonomicznych. Do Leona przesiadlem się z Hondy Accord Vii 2007 r. Powiem krótko - samochód kompaktowy dzisiaj a 10 lat temu to inna bajka. Jeżeli chodzi o dopracowanie Auta, to z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że moje poprzednie auto jest w tyle.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bałem się nowej jednostki jaką jest 1.5 tsi. Chociażby dlatego, że wiele osób na forach narzeka na jego niedopracowanie. Jadnak mie zauważyłem "typowych" dla tego silnika problemów. Po pierwsze dźwięk - nie jest męczący. Lekko basowy w dolnym zakresie obrotowym. Przyjemny i aksamitny w górnym zakrsie. Auto jest w wersji FR, zapewne sportowy tłumik dodaje mu charakteru. Po drugie - silnik jest bardzo elastyczny. Wiadomo ze nie jest to diesel, jednak w pirownaniu z motorem wolnossącym o podobnych parantrach jest o niebo lepszy. Po trzecie - nie odczulem tych wszystkich problemów jakie opisują ludzie na forach. Samochód nie szarpie przy ruszniu. Na 2 biegu można spokojnie jechać nawet 10 km/h i nie czuć żeby silnik się męczył. Może jest to kwestia aktualizacji softu silnika. Po czwarte - silnik jest poprostu bardzo dobry. Moim zdaniem jest to godny następca 1.4 tsi 125. Jest ciut lepszy w każdym względem od poprzednika i tak właśnie powinno być.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest znakomita. Odpowiednio dlugie skoki drążka. Biegi wchodzą lekko i precyzyjnie. Noe trzeba się zastanawiać czy bieg na pewno został zapięty. Na początku zdąża sieę jej haczyć, jednak jest to kwestia docierania pojazdu.
5,0
Układ jezdny
Tutaj tez bardzo pozytywnie zostalem zaskoczony. Auto jest obniżone i usztywnione, ale mimo to jest zaskakująco komfortowe. Poprzeczne nierówności wybiera świetnie. Z zawieszenie nie dobiegają żadne odgłosy. Nie dobija. Nie podskakuje jak taczka. Nie będę już wspominał jak prowadzi się w zakrętach. Elektroniczna szpera XDS - coś niesamowitego. Niby prosty mechanizm a daje duże poczucie pewności i bezpieczeństwa na drodze. Moim zdaniem powinno być obowiązkowo montowane w każdym aucie z przednim napędem.
5,0
Karoseria
Dla mnie jest piękny. Golf przy nim jest mdly i nijaki. W dodaktu sporo droższy. A przecież to samochody oparte na tej samej technologii. Warto przepłacać ?....
Komfort
5,0
Widoczność
Auto nie posiada tej malej trójkątnej szybki przy słupkach A, która teoretycznie obniża poziom halasu przy dużych prędkościach. A jednak uporczywego halasu brak. Ale za to jest genialna widoczność. Do tyłu pomagają czujniki parkowania. Lusterka odpowiednio duże i mają piękny kształt.
5,0
Ergonomia
Od razu odnalazlem się w leonie. Czuję że to właśnie mój samochód. Skrojony pode mnie. Długo szukałem auta i zastanawialem się kilka miesięcy nad kupnem. Z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że Seat Leon to właśnie mój Samochód. Rozmieszczenie pokręteł i guzików znakomite. Nie musialem niczego szukać po zajęciu miejsca w Seacie. Sterownie wentylacją i wszystkimi niezbędnymi funkcjami nie sprawia absolutnie żadnego problemu. Smialem się ze sprzedawcą przy wydaniu auta, że nawet nie ma co mi tłumaczyć bo w parę minut wszystko sam ogarnąłem :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobrze. Tak jak powinno być. Super chłodzi i dobrze grzeje. I co najważniejsze - robi to dość delikatnie i nie wali huraganem po twarzy i nogach. Bardzo przemyślany system.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj również zaskoczenie. Na tylnej kanapie jest więcej miejsca niż w Hondzie Accord VII !!! Jak to możliwe.... 6 cm mniejszy rozstaw osi a miejsca więcej. Gratuluję panowie.
5,0
Wyciszenie
Kolejne zaksocznie. Nie wiem czy nie jest to najcichszy samochód w klasie. Niby taki tańszy usportowiony Golf, ale chyba niemcy zaprojektowali zbyt dobrze wygluszenie przez przypadek i przebili Golfa :) Oczywiście jeździłem Octavią i to nie raz. Auto w pewnym zakresie obrotów bardzo buczy i rezonuje. Duże hałasy z okolic nadkoli - Skoda
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali to niewiele. A będzie spalać jeszcze mniej benzyny. Silnik wciąż na dotarciu i wciąż notuję coraz niższe wyniki spalania. Serwisy z tego co wiem tańsze niż w VW i Skodzie. I tutaj kolejny powód żeby kupić Seata.
5,0
Stosunek jakość/cena
78 tys. Za kompletnie wyposażone Auto w topowej wersji z dobrym silnikiem. Golf z podobnym wyposażeniem dodatkowe 10 tys. Skoda Octavia to samo.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tak jak pisalem wcześniej - nie odnotowalem wad jakie opisują forumowicze. Mimo wszystko jest jeszcze za wcześnie aby pisać o usterkach. Aaaaa... 5 lat gwarancji i 150 tys. W standardzie. I dlaczego nie kupić właśnie Seata...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było i niech nie będzie. Jestem zakochany w tym samochodzie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoTSI 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Leon III Hatchback Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Leon III Hatchback Facelifting