Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Leon III ST Facelifting

Piotr KRZAK, 5 lat temu
Silnik 1.5 EcoTSI 130KM 96kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 999 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW 2018-2020 - Oceń swoje auto
5,00
23% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : największym zaskoczeniem jakie doznałem w Leonie to komfort ,wyciszenie , audio beat soud ,zużycie paliwa
5,0
Całokształt
Posiadam Leona ST FR 1.5 131KM o nie dawna ,wiadomo wygład kwestia gustu mi rodzinie i znajomym się bardzo podoba w tej wersji kolor desire red , wyposażenie kompletne FR + rewelacyjny virtual kokpit ,pakiet diodowy ,pakiet comfort + ,gdzie najwększe wrażenie robi sprzęt grający beats sound , wnętrze przestronne ,fotele dobrze wyprofilowane ,wygodne ,miejsca bardzo dużo ,więcje niż w Golf ,Megane trochę mniej od skody ,bagażnik bardzo pojemny ,ustawny ,jedyny minus wnętrze to bardzo mały schowek w podłokietniku. wnętrze super wyciszone. bardzo precyzyjny układ kierowniczy i skrzynia biegów , silnik dynamiczny ,choć sam dzwięk silnika trochę nijaki ,za to spalanie rewelacja: zimą krótki dystans do 5-6km spalanie ok 8,5-9L ,dłuższa jazda po mieście po rozgrzaniu silnika spada do 8L a często lubię trochę dynamiczniej ruszyć ,na trasie 600km ,przy średniej prędkości 78km/h 2 osoby dorosłe +2 dzieci wiek szkolny ,pełen bagażnik na tygodniowy wyjazd zimowy zużycie paliwa 6-6,1L ,zaznaczam że auto ma dopiero niecałe 2000tyś km więc było na dotarciu. bardzo polecam stosunek ceny do wyposażenia uważam za bardzo korzystny.
Wrażenia
5,0
Silnik
dynamiczny ,oszczędny , jedynie sam jego dzwięk pracy mógłby być ciekawszy. do samego dołu o1.500obr/min silnik ma ładnym moment obrotowy i dobrą dynamikę.
5,0
Skrzynia biegów
6 biegowa , bardzo precyzyjna ,lekko pracująca biegi wchodzą pewnie ,z przyjemnym kliknięciem 6 bieg redykuje hałas i oszczędza paliwo
5,0
Układ jezdny
przyjemnie twarde zawieszenie sprężyste z zachowaniem komfortu ,precyzyjnie się prowadzi ,jest przewidywalne na drodze ciche w swojej pracy, stabilne przy wysokich prędkosciach 170-200km/h ,pewne pokonywanie nierówności ,dobrze tłumi gorsze nawierzchnię
5,0
Karoseria
bardzo ciekawie nakreślona linia ,ładne detale wersji FR ,wydech zderzaki, przetłocznie karoserii ,ciekawy kształt lusterek , niska sylwetka ,bardzo ładny lakier desire red. wydajne światła LED , doświetlanie zakrętów
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo dobra widoczność do przodu na boki ,do tyłu również pomimo że to wersja kombi , jest lepsza widoczność do tyłu niż w wersji 5D , lusterka boczne ,mogły być ciut większe ,ale kosztem stylistyki ,za to umieszczenie ich na drzwiach poprawia widocznośc przez słupki A
5,0
Ergonomia
wszytko ,bardzo dobrze rozplanowane ,łatwe do znalezienia przyciski ,dobrze podświetlone ,duży schowek pasażera ,pojemne schowki w drzwiach choć brakuje w nich tego by na spodzie był jakiś miękki materiał, bardzo mały nie praktyczny schowek w podłokietniku , na plus pakiet schowków dodtakowych pod fotelami ,bagażnik pojemny ,ustawny ,automatyczna roleta, podwójna podłoga ,haczyki ,gniazdko 12V ,boczne schowki
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo wydajna klimatyzacja szybko schładza ,działa cicho ,tryb auto działa sprawnie , jedyny minus słabo radzi sobie tryb odmrażanie/odparowywania przedniej szyby ,choć moge być nie obiektywny ,ponieważ w poprzednim aucie miałem elektryczne ogrzewanie przedniej szyby (Focus) po za tym wnętrze nagrzewa się szybko plus za nawiew na tylną kanapę
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mam 180cm i jako kierowcy nie brakuje mi miejsca ,z tyłu też wygodnie usiądzie za mną dorosła osoba ,4 dorosłe osoby pojadą wygodnie ,5 jak w każdym aucie tej klasy będzie ciasno, plus za isofix ,fotel kierowcy i pasażera w wersji FR z regulacją wysokości i podparcia lędżwiowego , bardzo łatwo znaleść dobra pozycję za kieronicą
5,0
Wyciszenie
bardzo dobre wyciszenie jak na tą klasę kompakt , mam porównanie z toyota auris 1.4 diesel 2016 ,mazda cx3 2.0 benzyna 2017 ,toyota avensis 2017 1.8B , auto dobrze tłumi dzwięki zewnątrze ,szum opon słabo słyszalny ,powietrze dopiero dokucza powyżej 150-160km, zawieszenie ciche jazda po mieście bardzo cicha.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
co do kosztów utrzymania ciężko się odnieść ,bo takowe poza paliwem na razie nie występują , z tego co się dowiedziałem przeglądy są tańsze niż w VW czy Skodzie a to ten sam koncern ,zdecydowanie tańsze niż np Mazda czy Toyota
5,0
Stosunek jakość/cena
tak jak pisałem wyżej wersa FR jest dla mnie optymalna pod względem wyposażenia ,owszem exellence jest może bogatsza (aktywny tempomat ,bezkluczykowy dostęp, podgrzewane fotele) ale styl FR bardziej mi pasował tak samo jak wyposażenie( lepsze audio ,nawigacja, lepoej wyprofilowane fotele ,inne felgi ,zderzaki kwestia gustu, po za tym wyposażenie pełne
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoTSI 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Leon III ST Facelifting