Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Leon III ST

josh, 9 lat temu
Silnik 1.4 TSI 140KM 103kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Leon III ST 1.4 TSI 140KM 103kW 2013-2014 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 1.4 Tfsi, mały silniczek o osiągach 2.0 T sprzed 10 lat, a spalaniu TDI!
5,0
Całokształt
Kupiłem auto dla żony, a sam nie chcę z niego wysiadać :) Golf nam się nie podobał, Octavia zbyt popularna i banalna, poszliśmy do Seata. Przejechaliśmy się i zakochaliśmy od pierwszego wrażenia.. Wg mnie auto jakościowo powyżej Golfa, comfortem bliżej Audi - porównanie do A3
Wrażenia
5,0
Silnik
nie wierzyłem w downsizing, sam jeżdżę V8, ale ten silniczek mnie naprawdę urzekł. Leciutki, łatwo się wkręca na obroty, cichy i potrafi być na prawdę ekonomiczny!
4,0
Skrzynia biegów
Poprawnie, jak narazie żadnych negatów, ale i żadnych ochów i achów ;)
5,0
Układ jezdny
Uważam że belka skrętna to przeżytek i to jedyny element przez który długo się wahałem nad tym autem. Obejrzałem w tv test jak im Leon wyjeżdza z zakretu i się przeraziłem. W praktyce nie spotkałem się z żadnym efektem "ucieczki" tyłu. Auto jeździ jak przyklejone. Co prawda wersja FR to 17 calowe felgi i twardsze zawieszenie więc może być inaczej niż zwykly style.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu znośnie, chociaż niska pozycja za kierownicą trochę ogranicza widoczność. Do tyłu jak to w kombi, ale duzo lepiej niż u konkurencji.
4,0
Ergonomia
Wszystko super jak to u "niemca", ale.. W seat postawiono na sport bo praktyczne to mają być Skody. Więc minus za słabe schowki w drzwiach, oraz cupholdery w stunelu środkowym, cieżkodostępne i niewygodne. Raz wylałem kawę przez nie :( Z tyłu schowki tez mogłyby byc większe bo dzieci lubią sobie schować sporo rzeczy. Autem jeździ żona do pracy, ale ma też słuzyć na nsze wyjazdy na urlopy bo jest bardziej ekonomiczne niż v8 ;) Czteroroosobowa rodzina mieści sie spokojnie, a bagażnik jest baardzo duży, a auto przy tym zachowuje kształt małego miejskiego compactu. Minus jeszcze za fotele sportowe w wersji FR, które są trochę za wąskie dla dorosłego faceta (dodam że jestem raczej szczupły)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zastrzeżeń. Te nowe, małe benzyniaki bardzo szybko się nagrzewają więc i wnętrze w zimie szybko się nagrzewa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca bardzo dużo, regulacja kierownicy wystarczająca, zarówno ja 185 cm i żona 165 czujemy się komfortowo.
5,0
Wyciszenie
Dla mnie super. Ludzie się skarżą że to słaby punkt Leosia, ja tego nie słyszę. Dla mnie auto lepiej wyciszone niż Golf i niedużo gorzej od Audi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Za krótko mamy auto żeby stwierdzić. Średnie spalanie w Warszawie od nabycia 8.1 od ostatniego tankowania 7.2 Można powiedzieć że uczymy się jeździć tym autem ;) Gwarancja 4 lata, pierwszy przegląd przy 30 tys km. Czy może być lepiej?
5,0
Stosunek jakość/cena
78 tys za wersje FR, 17 cali, 140 KM, fotele sportowe, grzane siedzenia, spryskiwacze, czujnik deszczy, czujniki, Audio 8 głośników, które po prostu wymiata. czyli dobry wypas. Auto ma wszystko to co moje które 4 lata temu kosztowało 150 tys
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie zero usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Leon III ST