Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Leon III X-Perience

Michaś, 5 lat temu
Silnik 1.8 TSI 180KM 132kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 27 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Seat Leon III X-Perience 1.8 TSI 180KM 132kW 2014-2018 - Oceń swoje auto
4,50
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : silnik, osiągi, uklad jezdny, poręcznosc i praktyczność na co dzien
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : spalanie
5,0
Całokształt
przed zakupem długo bylem nastawiony własnie na to auto i nie zawiodlem sie
Wrażenia
5,0
Silnik
minus za spalanie i (najprawdopodobniej) branie oleju, ale osiągi i moment bardzo dobre; chyba nigdy nie znalazlem sie w sytuacji, ze zabraklo mocy; 7.2 i 280Nm momentu w szerokim zakresie to duzy komfort; po zmianie oleju przy ok 20k ma chyba nadal tendencje do brania (ale jazda albo w miescie albo szybko na trasie- praktycznie nie jezdzę emerycko:)
5,0
Skrzynia biegów
przełożenia manualne w zasadzie bezużyteczne: kickdown niezawodny, szybkie zmiany jak trzebai i utrzymywanie na najwyzyszym kiedy nie trzeba;, 6-stopniowa powinna byc bardziej trwala niz 7, wiec ok, ale spalanie per saldo troche wysokie; na nierozgrzanym troche gorzej, potrafi tez gorzej zmieniac przy "toczeniu" czego unikam
5,0
Układ jezdny
w porownaniu z poprzednimi samochodami, bardziej zrownowazony bez wyraznej tendencji do podsterownosci; dobrze sie slucha, niemniej jezdze praktycznie wyłacznie na trybie indywidualnym: sportowym zawieszeniu, przy comfort nie umiem prowadzić na trasie; pewnosc w zimie dzieki 4x4; uwaga: w nowych poliftingiwych wersjach na rynek PL nie ma DCC, wiec cieszy mnie wybor roznej twardosci w zal od podłoza na wersji z 2016; wygodna fajna kierownica i (przy trybie "twardym") utrzymujaca dobrą twardosc (recezje na YT sugerują czasem co innego); na plus b. duża zwrotnosc auta ok 10.4m sr zwrotu
4,0
Karoseria
czarny lakier jest super po umyciu (i dobrym osuszeniu), ale poza tym troche klopoty; mam zluszczajacy sie kawalek lakieru na zderzaku; poza tym ok, plastiki i wiekszy przeswit daja dużo komfortu
Komfort
4,0
Widoczność
bez zarzutu; kamerka z tylu; czujniki przednie czasem bez powodu panikują ale przymykam oko; maly minus za nieidealną widocznosc do przodu przez slupki a- warto spojrzec dwa razy
5,0
Ergonomia
VAG: nie zamienilbym na żadnego Japonca/Koranca; wszystko na miejscu; mozna miec male zastrzezenia do uruchamiania fulllink i przelaczen z nim, ale stara wersja (ekran 6.5) ma przynajmniej galki; nachalne start stop ktore zawsze muszę wyłaczac
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zarzutu, chociaz przydaloby sie ogrzewanie przedniej szyby albo jej lepsza wentylacja;
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bez problemu, jak w wiekszym aucie; bagaznik duzy, chociaz praktyczna podloga " nizsza" nie rowna sie na plasko z siedzeniami; mozna przymknąc oko, bo skladanie siedzen jest ok, to samo roleta skladana;
4,0
Wyciszenie
jest ok, potrafi czasem byc dosyc glosny na nizszych biegach; w niektorych egzemplarzach odkleja sie czesc plastiku przytwierdzona do klapy bagaznika i trzeba dokleic
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
auto drogie wiec koszty ubezpieczenia tez; koszty paliwa na minus: tragedia przy dużych korkach ; niezle wyniki (okolo 9) tylko przy emerycko-taksówkarskiej jezdzie
5,0
Stosunek jakość/cena
mogloby byc bez tych kilku wad, ale nie zamienilbym na inne; oby nowe wersje (po 2019) mialy podobne silniki
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jw.: generalnie bardzo mało (fulllink czasem sie zawiesza, wspomniana klapa, luszczacy zderzak. olej?)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Leon III X-Perience