Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Toledo IV Liftback

Bartek , 10 lat temu
Silnik 1.6 TDI CR 105KM 77kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Toledo IV Liftback 1.6 TDI CR 105KM 77kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mega ekonomiczny silnik przy zachowaniu całkiem atrakcyjnych osiągów.
5,0
Całokształt
WRAŻENIA Z JAZD TESTOWYCH. Przyjemne, zdroworozsądkowe auto, któremu nic nie brakuje. Przestronne, ekonomiczne, dynamiczne, dobrze prowadzące się, przyjemnie wyglądające czego chcieć więcej ?. Jestem zdecydowanie na tak, w porównaniu do Skody Rapid Seat Toledo IV zdecydowanie przewyższa Rapida estetyką nadwozia, oraz detalami wnętrza. Musowo koła 16 calowe, ponieważ na 15 tkach stylistycznie traci bardzo dużo.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jestem bardzo mile zaskoczony silnikiem 1.6 Tdi 105KM. Jako użytkownik Leona II z silnika 1.9Tdi BXE 105KM (po chipie 135KM i 336NM)bardzo pozytywnie odebrałem jednostkę 1.6 Tdi w Toledo IV. Po pierwsze dynamika seryjnego 1.6 Tdi 105KM przewyższa seryjne 1.9Tdi 105KM i prawie dorównuje 1.9 Tdi z chipem, co było dla mnie dużym zdziwieniem. Uważam, że do codziennej jazdy zdecydowanie nie potrzeba więcej mocy. Auto dynamicznie nabiera prędkości już od najniższych obrotów, jeszcze niższych niż 1.9 Tdi i to bez najmniejszej zwłoki, która praktycznie już w 1,9TDi nie występowała, natomiast w 1.6 Tdi nie ma jej wcale....jak w aucie benzynowym. Oczywiście istnieje możliwość dodania elektronicznie z 20KM i z 70Nm, ale nie czuje się ich braku, jak to miało miejsce w leonie II, gdzie remap zdecydowanie dodał autu brakującego temperamentu. Po drugie nowocześniejszy silnik 1.6 Common Rail jest zauważalnie cichszy i zdecydowanie oszczędniejszy od poprzedniej generacji. Reasumując rewelacja cicho, żwawo ( 0-100km/h w 10.1s ) a do tego mega ekonomicznie (spalanie poniżej 5l bez najmniejszych problemów). Oby tylko nowa jednostka okazała się równie długowieczna, co jej poprzednik.
5,0
Skrzynia biegów
Zdecydowanie stawiam 5 zmiana biegów to przyjemność, do tego same przełożenie 4 i 5 tego biegu zostało delikatnie wydłużone w porównaniu do Leona II.Daje nam to większa ekonomię oraz możliwość jazdy z prędkościami autostradowymi przy zachowaniu niższych prędkości obrotowych. Tego brakowało w leonie II ze skrzynią 5 biegową o standardowych przełożeniach.
4,0
Układ jezdny
Jest OK. Co prawda jadąc nowym toledo nie czujemy aż takiego sportowego sznytu jak w leonie, ale też to auto nie jest aż tak "rasowe" jak jego brat. Prowadzi się zdecydowanie neutralne, poprawne bez przechyłów, przy zachowaniu większego komfortu niż w leonie, ot bardziej statecznie pro rodzinnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki bardzo dobrze, do tyłu parkowanie tylko na lusterka, albo przy użyciu czujników parkowania. Generalnie jak w każdym nowoczesnym samochodzie.
5,0
Ergonomia
Prosto, przejrzyście, intuicyjnie, bez jakichkolwiek udziwnień trochę za twarde plastiki, ale przyjamniej idealne spasowane. Można wsiadać i jechać
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja, ogrzewanie, podgrzewanie siedzeń niczego więcej do szczęścia nie potrzeba.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kompakt, a miejsca dla czterech osób jest w sam raz, natomiast dla pięciu trochę za mało na szerokość. Ogromny plus za przepastny bagażnik o wielkości aż 550 l. Idealny wybór dla młodej rodziny poszukującej nie za wielkiego auta z zewnątrz, ale pokaźnych gabarytów w środku.
4,0
Wyciszenie
Jak na auto kompaktowe jest dobrze, chociaż do klasy średniej trochę brakuje. Przy wyższych prędkościach trochę doskwiera szum wiatru opływającego nadwozie, jednakże jest to przypadłość praktycznie wszystkich aut tego segmentu. Jeśli chodzi o jednostkę napędową nie mam zastrzeżeń pracuje kulturalniej (zwłaszcza na zimno) niż poprzednik na pompowtryskiwaczach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po prostu REWELACJA. Dobrze się zbiera, a spala tyle co nic jeszcze mniej niż poprzednik. Trasa bez problemu można uzyskać wartość 4l albo i niższą, średnio zużywa około 5l, natomiast w mieście możemy spodziewać się wartości oscylujących w okolicy 6l...cały czas mowa o aucie, które przyśpiesza 0-100km/h w 10s i osiąga około 200km/h rewelacja. Są to wartości w każdych warunkach niższe o około 0,5l od poprzedniego 1,9 z seryjną mocą 105KM i o 1 litr od tego samego silnika, z tym że po chipie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest na prawdę OK. Przestronne auto, z nowoczesnym dynamicznym silnikiem diesela z pełnym wyposażeniem ( automatyczna klima, podgrzewane siedzenia, navi i inne dodatki) za około 73 tys zł (4 tys upustu 26.10.2013). Moim zdaniem oferta do zniesienia.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z długoletniego doświadczenia użytkownika nie jednego seata jestem pewny, że toledo IV będzie bezawaryjne
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z długoletniego doświadczenia użytkownika nie jednego seata jestem pewny, że toledo IV będzie bezawaryjne

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDI CR 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Toledo IV Liftback