Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Fabia II Hatchback

pierre, 12 lat temu
Silnik 1.2 i HTP 12V 70KM 51kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 59 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 12V 70KM 51kW od 2007 - Oceń swoje auto
4,15
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : zawieszenie i bezpośredni układ kierowniczy, przestronność wnętrza
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : konfiguracja instalacji LPG w silniku 3 cylindrowym
Zawieszenie : stuki z przodu
4,0
Całokształt
Kluczem do zadowolenia jest wybór silnika 1.4 16V, 1.6 16V lub najlepiej któregoś 1.2 TSI (85 lub 105 KM) Silniki TSI są genialne mogą być bardzo oszczędne ale można nimi też jeździć bardzo dynamicznie dzieki nisko położonemu max momentowi obrotowemu! Wybierając TSI (bezpośredni wtrysk benzyny) trzeba się liczyć z tym, że ewentualna instakacja gazowa to koszt 6000zł (taka, która działa jak należy i nie jest to Lando Renzo). Więc jesli myślicie o założeniu gazu to tylko 1.4 16V lub 1.6 16V
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik ożywa od 3000 obr/min. W zakresie 3 / 4 tys. obr/min ładnie jedzie. Niestety jest to bardzo głośna jednostka a jej kultura pracy jak przystało na silnik 3 cylindrowy jest denna (choć dużo !!! lepsza niż oploskie 3 cylindry lub VW/Skoda 1.4 TDI). Łańcuch rozrządu obniża koszta eksploatacji ale zwiększa głośność pracy silnika. Jeśli chcecie być zadowoleni z tego auta to wybierać TYLKO silniki 4 cylindrowe (1.4 16V, 1.6 16V, 1.2 TSI, 1.9 TDI, 1.6 TDI) omijać 1.2 60 KM i 1.2 70 KM a zwłaszcza klekota 1.4 TDI (choć bardzo oszczędnego (nadaje się tylko dla ludzi z poważną wadą słuchu)
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze jak na tę klasę samochodu
5,0
Układ jezdny
Obok przestronności nadwozia układ jezdny jest najmnocniejszym punktem Fabii II, doskonale zestrojone zawieszenie do użytku codziennego (względny komfort, bardzo dobre prowadzenie w łukach - oczywiście nie na oponach Matador 165/70 R14 bo to jest pomyłka!!!, bardzo dobry bezpośredni układ kierowniczy)
Komfort
4,0
Widoczność
szeroki tylny słupek przeszkadza przy cofaniu - polecam czujniki cofania (2 razy wkomponowałem zderzak w słupek na parkingu zawsze w taki sam sposób)
5,0
Ergonomia
REWELACJA, prosty przykład: plazma 42\" w kartonie oryginalnym na tylnym siedzeniu na stojąco w poprzek i jeszcze zostało miejsce (nie zmieściła się w żaden sposób do Laguny II)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
wersje z klimą (manualną lub automatyczną) bez zastrzeżeń. Bardzo duży hałas przy uchylonym w czasie jazdy tylnym oknie w drzwiach powyżej 70 km/h
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Konkurenci klasy B nie oferująwięcej a już na pewno na tylnych siedzeniach! Mam 193cm wzrostu i nie mogę narzekać na brak miejsca. Niektórzy konkurenci segmentu B na pewno oferują więcej miejsca na szerokość w swoich autach (np. Pug 207)
2,0
Wyciszenie
Tragedia, największy minus Fabii II i Roomstera!!!! W przypadku silnika 1.2 70KM jadąc w okolicy 2000 obr / min jest bardzo przyjemnie ale od 3000 obr/min zaczyna się masakra nie do zniesienia (domyślam się, że wersja 1.2 60KM lepsza w tej kwestii nie jest). Polecam auta z silnikami 4 cylindrowymi - mają lepszą kulturę pracy przez co jest nieco ciszej w aucie (zauważalnie ciszej)!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieśicie na LPG rewelacja 7L LPG / 100km, w trasie jadąc w tylu eko w okolicy 70 km/h w pełni przepisowo 6L LPG / 100km W trasie na niemieckiej autobanie :) jadąc stale 140 / 160 km/h obciążonym autem 10 do 11L LPG / 100km a przy tym hałas jak podczas startu Airbusa A320 ;)
4,0
Stosunek jakość/cena
Przyczepić się na prawdę można tylko do tragicznego wyciszenia wnętrza. Tłumaczę sobie to tym, że Fabia musi być w czymś gorsza od VW Polo bo inaczej sporo droższe Polo (nowy model) by się nie sprzedawało :) Kupił bym to auto jeszcze raz ale zdecydowanie nie z silnikami 1.2 (60 lub 70 KM)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To tylko Skoda zdarzają się jakie stuki czy trzeszczenia ale ogólnie OK. Większość moich problemów wiązała się z regulacją instalacji LPG (trzeba ustawić czas dotrysku gazu na 1.8 m/s żeby nie wyskakiwał check engine - uboga mieszanka i wypadanie zapłonu). Nie chcę Was zrażać bo auto na prawdę jest gone polecenia. Co ciekawe oryginalne tarcze hamulcowe zużywają się szybciej od oryginalnych klocków (tarcze prawie do wymiany a klocki prawie jak nowe a wszystko po 60 000km!)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Rewelacja, żadnych poważnych problemów

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i HTP 12V 70KM 51kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 12V 70KM 51kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
6,9
l/100km
7,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Fabia II Hatchback