Szukaj

Informacje o Skoda Fabia II Hatchback

Lata produkcji: 2007 – 2010
Segment: Auta małe
Debiutująca na rynku na początku roku 2007, druga generacja Skody Fabii pod względem wizualnym upodobniła się do modelu Roomster. Po nadwoziu auta widać także inspiracje: z nowego Suzuki Switf (tył), a także Mini (biały dach). Wygląd Fabii stał się o wiele bardziej atrakcyjny, a przy tym auto stało się nie dość że ładniejsze, to także większe od poprzednika. Skoda Fabia II oferowana była w wersjach hatchback oraz kombi. Wariant sedan wycofano z produkcji ze względu na niewielkie zainteresowanie.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz

Skoda Fabia II Hatchback – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 3992 mm
Szerokość 1642 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1886 mm
Wysokość 1498 mm
Rozstaw osi 2462 mm
Rozstaw kół - przód 1436 mm
Rozstaw kół - tył 1426 mm
Zwis przedni 851 mm
Zwis tylny 679 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 989 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 994 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1380 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1384 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1853 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1163 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 300 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 958 mm
Szerokość bagażnika 1224 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 703 mm
Kąt natarcia 15,4 stopnie
Kąt zejścia 29,5 stopnie
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Karoseria + Skrzynia biegów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Silnik - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,4
~LR_Bruce
Hatchback 1.4 i 16V 85KM 63kW
Skoda Fabia II
Tanie w zakupie i w utrzymaniu nieproblematyczne auto miejskie. To jest jego niewątpliwy atut. Jeśli kierujemy się przy wyborze samochodu właśnie tą kategorią (tanie, bezawaryjne i do miasta) to Fabia II 1.4 16V jest dobrym wyborem. Jeśli bierzemy pod uwagę również inne czynniki to wtedy lepiej rozejrzeć się za czymś innym. Przez 4 lata posiadałem to auto (kupiłem je nowe w polskim salonie) i w sumie z radością je sprzedałem w momencie, w którym powiększyła mi się rodzina zamieniając je na auto klasy D. Jazda nim w dalsze trasy jest męcząca, zwłaszcza po autostradach - powyżej 90km/h w aucie robi się bardzo głośno, a silnik pochłania benzynę w szybkim tempie. Jeździłem nim w przedziale prędkości 120-140km/h i po paru godzinach jazdy autostradą zwyczajnie bolała mnie głowa od hałasu. Wykonanie wnętrza spartańskie, mimo że nie miałem najniższej wersji wyposażeniowej (klima, radio etc.).
4,5
~kb165
Hatchback 1.4 i 16V 85KM 63kW
Skoda Fabia II
Samochód w mojej ocenie naprawdę przyzwoity. Co potrzebne posiada. Samochód kupiony przy przebiegu 103 tys kilometrów. W rok czasu przejechane ponad 50 tys kilometrów. Przez ten czas poza materiałami eksploatacyjnymi (olej, filtry) były wymienione 2 piasty i 2 cewki zapłonowe. Samochód został zagazowany przy przebiegu 117 tys kilometrów. Założona instalacja to BRC SQ32. Przejechane na gazie ponad 45 tys kilometrów i jak na razie poza przeglądami nie wymagała żadnej naprawy gwarancyjnej. Spalanie na gazie to średnio 7 litrów z hakiem przy w miarę spokojnej jeździe, przy normalniej 8,2 - 8,6 litra na 100 kilometrów
4,9
~Tomek
Hatchback 1.2 i HTP 12V 70KM 51kW
Skoda Fabia II
Posiadam Fabię II z 2007 roku z silnikiem 1.2 HTP (12 V, 70 KM) w wersji "Style". Kupiłem ją w salonie, dziś auto ma 9 lat i 103000 kilometrów przebiegu, który sam zrobiłem. Jeżdżę głównie po mieście ale czasem też zdarzają się dalsze wyjazdy. Ostatnio musiałem jechać na drugi koniec Polski (550 km.) i samochód nawet się nie zmęczył. Rozpędzenie się do prędkości autostradowej nie stanowi dla tego silnika większego problemu i wcale nie jest w środku jakoś głośno, jak to niektórzy piszą (oczywiście trzeba sobie zdawać sprawę z tego, że samochód nie ma 200 koni i nie będzie powodował wgniatania w fotel, ale jeżeli ktoś uważa, że auto z tym silnikiem nie chce w ogóle przyspieszać, albo nie daje rady pod górkę, to mogę zapewnić, że jest w błędzie) . Jeżeli chodzi o usterki związane z silnikiem, to nie działo się absolutnie nic, silnik chodzi równiutko i cichutko, jak po wyjeździe z salonu, nie bierze ani grama oleju, w zawieszeniu kiedyś wymieniłem tylko tuleje na wahaczach, jeżeli chodzi o elektrykę, to musiałem wymienić silniczek sterowania szybami i jeden spośród czterech czujników cofania, także przez 9 lat wydałem na naprawy (nie licząc rzeczy eksploatacyjnych) jakiś tysiąc złotych, także uważam, że to tyle, co nic. Jeszcze dwa słowa na temat wyglądu samochodu, bo tu też jest dużo negatywnych opinii: jeżeli ktoś jeździ służbową Fabią w najtańszej wersji, to wcale się nie dziwię, że mu się nie podoba i potem nieobiektywnie to komentuje, bo przeważnie w takich wersjach jest czarna, przytłaczająca decha z samymi otworami w miejscach schowków, ja mam deskę dwukolorową, oba schowki zamknięte, tapicerkę jasną i w życiu bym nie powiedział, że wewnątrz jest brzydko, wręcz przeciwnie. Reasumując, uważam, że trudno by było znaleźć auto z segmentu B, które dorównałoby Skodzie Fabii.
Średnie spalanie dla Skoda Fabia II Hatchback
6,5 – 7,7
l/100 km
5,2 – 5,6
l/100 km
7,4 – 8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Hatchback 1.2 i HTP 60KM 44kW
Skoda Fabia II
Samochód pali jak smok, jeżeli chciałoby się poruszać jakkolwiek dynamicznie. Przy komplecie osób na pokładzie, na krótkich odcinkach miejskich, z włączoną klimatyzacją - nietrudno przekroczyć 10l/100km. Druga strona medalu - niskie koszty napraw i eksploatacji, dobre wyposażenie, przestronne wnętrze - idealny samochód dla żony wożącej dzieci do szkoły. Gdybyśmy mogli cofnąć się w czasie - duża szansa że wybralibyśmy ten sam model, ale z wolnossącym 1.4 albo 1.6 - mniej wysilone przy tym samym stylu jazdy pewnie paliły by mniej.
6,3
Hatchback 1.4 TDI 70KM 51kW
Skoda Fabia II
wszyscy którzy tak zachwalają spalanie poniżej 4l może niech napiszą z jaką prędkością się poruszają ja napiszę w trasie 70km/h na tempomacie bez żadnego przyspieszania masakra walka ze zmęczeniem i śpiączką przy normalnej jeździe pali więcej niż 1,9 tdi bo 7 a nawet 8l nigdy więcej takiego auta sprzedałem po 6 miesiącach użytkowania myślałem że się zastrzelę . Acha i jeszcze jedno te 3,8 w trasie to dopiero osiągnąłem po chipie na 90 km i 250 niutonów bo przed tym samym stylem jazdy 4,8 masakra nie polecam tego auta na koniec jeszcze problem ze sprzedażą nikt tego nie chce
7,6
Hatchback 1.4 i 16V 85KM 63kW
Skoda Fabia II
Po początkowych problemach z elektryką (niechlujny montaż instalacji LPG) typu zapalająca się lampka kontrolna wtrysku paliwa, problemach z pracą lewej szyby (brak automatycznego podnoszenia bądź opuszczania) , kilku wizytach w serwisie i diagnozach tak różnych że myślałem iż zamiast Skodzianki kupiłem prom kosmiczny, nastąpił błogi okres korzystania z samochodu. Nadmieniam iż dużą część moja "Baśka" pokonuje na drogach szybkiego ruchu oraz pozamiejskich, spalanie uważam za zadowalające. W przyszłym tygodniu wyjeżdżam na dłuższą trasę i mam zamiar pokonać ją tylko na Pb, więc wtedy dopiszę coś na temat spalania benzynki.

Usterki Skoda Fabia II

Liczba wpisów: 36
Wentylator.
  • Skoda Fabia II
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 18
Nie 5
W Skodzie Roomster prawie zawsze stuka z prawej strony w okolicy schowka, podszybia, serwis po tygodniu szukania demontażu całej deski stwierdził, że na wentylatorze jest duży luz i to on powoduje te stuki, więc trzeba czekać na udoskanelenie tego wentylatora. Wszyscy co mają podobny problem mogą śmiało zgłaszać się w serwisie. Stuki najbardziej słyszalne na kostce brukowej, terenie piaszczystym i na innych nierównościach. Problem ten też występuje w Fabii II, ponieważ zastosowano tam ten sam wentylator.
9 komentarzy
Woda w bagażniku.
  • Skoda Fabia II Hatchback 1.4 i 16V 85KM 63kW od 2007
  • inne
W bagażniku w miejscu na koło zapasowe zbiera się woda. Pół roku temu w ASO stwierdzili, że to źle zamocowane uszczelki wywietrzników bagażnika (są pod zderzakiem). Teraz znowu mam ten sam problem - uszczelki są całkowicie utlenione, czyli muszą być poddane jakimś czynnikom, które je niszczą - może nadmiar wody. Auto suszy się w serwisie, ja jestem wkurzona, bo pozostało mi pół roku gwarancji, a co potem... Mechanicy nie wyglądają na takich co chcą ustalić prawdziwą przyczynę tej powodzi...
Oczekuje na rozwiązanie
6 komentarzy
Wentylacja i wyciszenie kabiny.
  • Skoda Fabia II
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 4
Fabia II, wersja "Style" z silnikiem 1.9 TDI. W zasadzie trudno się do czegoś doczepić (dość bogata wersja wyposażeniowa i najlepszy silnik), jednak dwie rzeczy trochę drażnią. Pierwsza to to, że w kabinie jest głośno. Fabia to niski segment, ale spodziewałem się więcej. Mam wrażenie, że jest tylko ciut lepiej niz w Seicento (a tam przecież goła blacha) i głośniej niż w poczciwej Astrze I, którą też użytkuję. Może taki urok silnika diesla - nie wiem. Druga rzecz, która mnie wkurza to "pogwizdywanie" wentylatora/nawiewu na pierwszym biegu. O ile na dwójce słychać naturalny szum powietrza to przy pokrętle na I coś irytująco świergota. Zobaczę co będzie na wiosnę (może zależy to od temperatury na zewnątrz?), na razie to tyle po przejechaniu niespełna 1,5 tys km. Poza tym wszystko jest ok, a silnik (1,9 TDI) "miodzio" - oszczędny i dynamiczny zarazem.
10 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 47
2,0
Hatchback 1.4 i 16V 85KM 63kW
Skoda Fabia II
instalacja: AG ZENIT
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Mam dwie fabie. Ten sam rocznik, te samy instalacje, ten sam przebieg, te same silniki. Jedna działa prawie OK w drugie gaz szaleje i nie wiadomo o co chodzi. Gaśnie na biegu jałowym, albo gaśnie i przeskakuje na benzynę. Po zgaśnięciu czasami w ogóle nie chce odpalić. Ostatnio na prawie pełnym baku gazu piszczy że brak gazu i przeskakuje na paliwo. Wymieniłem świece na...
5,0
Hatchback 1.4 i 16V 85KM 63kW
Skoda Fabia II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 195 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Instalacja Zavoli Winner. Zakładana dwa lata temu. Roczny przebieg ok 30 tys.km. Wymieniane filtry - za każdym razem komplet. Wtryski oryginalne, reduktor też. Silnik na tej instalacji pracuje dobrze. Przełączenie na gaz następuje szybko, nie ma żadnego szarpania. Wybór był ok, zwłaszcza że instalacja kosztowała mniej niż 2 tys.zł
4,8
Hatchback 1.4 i 16V 85KM 63kW
Skoda Fabia II
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 101 tys. km
użytkowana przez: 26 tys. km
Czasem z klimą na 2 gasnie. Spalanie ok 9-10l przy normlanej jeździe, raczej szybkiej. Bezobsługowy, nazwy instalacji dokładnie nie znam. zbiornik- wchodzi 32-35 litrów co wystarcza na ok 300-400 km. Na autostradzie 200 pare. Instalacja kosztowała 2650, stag. Przełącza się szybko. Pozatym hmm działa, jest oszczędność. Korek wlewu pod klapką.
Skoda Fabia II Hatchback