Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Fabia II Hatchback

Fabian84, 14 lat temu
Silnik 1.4 i 16V 85KM 63kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Fabia II Hatchback 1.4 i 16V 85KM 63kW od 2007 - Oceń swoje auto
4,62
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Vmax 174 jest zaniżony
5,0
Całokształt
Rozumiem niezadowolenie posiadaczy wersji 1.2 wyłaniające się z tych opinii. to beznadziejny silnik, który psuje im pogląd na całe zresztą bardzo udane auto. Ze względu na bezpieczną i solidna konstrukcje auta, w tym 4 poduchy auto waży dość sporo i 1.4 16v to absolutne minimum. Poza tym Ci co chodzili do jakiejś tam szkoły to wiedzą dlaczego 3 cylindrowe silniki z założenia są do bani. 1.6 16v pali i kosztuje więcej, osiągi są tylko ciut lepsze, a 1.9 tdi jest 10000 droższe niż 1.4, wiec trzeba naprawdę dużo jeździć żeby to sobie odbić. wersja 1.4 jeździ ponad 190kmh więc to w zupełności wystarcza w naszym zaścianku europy. do tego świetne hamulce i zawieszenie w połączeniu z niskoprofilowymi oponami zapewniają świetne prowadzenie i wyczucie auta. właściciele fabii na 14 z oponami 165 marki matador nie powinni zabierać głosu na temat prowadzenia tego auta. u mnie dunlop sport 195/55/15 trzymają się w bardzo szybkich zakrętach wręcz nieprzyzwoicie. ogólnie polecam bogate wersje tego auta, które i tak są tańsze niż gołe nowe polo. polecam podłokietnik i czujniki z wyświetlaniem na fabrycznym radyjku, bo widoczność w tył jest taka sobie. lusterka są za to tak wielkie, że zbędna się wydaje ich regulacja, zawsze w nich wszystko widać.. ogólnie jest to bardzo udane, harmonijnie skomponowane auto nie tak dobre jak nowe polo ale tez nie tak drogie, auta typu yaris czy punto nie są konkurencją dla fabii, o czym można przekonać się już na jeździe próbnej. spalanie okazało się bardzo przewidywalne i jak na auto o masie dochodzącej do 1200kg bardzo niskie. komputera pokładowego nie kasowałem od ok. 1500km i pokazuje na tym dystansie 7,7 w cyklu: duże miasto/droga krajowa/szybka autostrada. miłośnik ecodrivingu bez wysiłku może zejść w tym aucie poniżej 6 na trasie. w sumie bardzo dobrze oceniam stosunek ceny do tego co auto oferuje i jego ogólnej jakości. aha serwis jest na pewno jednym z bardziej przystępnych cenowo.
Wrażenia
5,0
Silnik
Typowa konstrukcja szesnastozaworowa o dwóch obliczach: spokojnym przy niższych obrotach i szalonym przy wysokich obrotach. po mieście wystarczy jeździć do 2500obr., przy wyprzedzaniu warto mieć powyżej 3000-3500obr. Kręcenie tego motoru powyżej 5000 nie ma sensu. Przy tej prędkości motor osiąga max mocy,a nie jak np. yaris 1.3 przy 6000 cholera wie ile.. W przeciwieństwie do fabii 1.2 silnik ten ma kulturę pracy:)
5,0
Skrzynia biegów
dobrze zestopniowana, precyzyjnie i lekko pracująca skrzynia biegów oraz pedał sprzęgła. obie rzeczy pracują harmonijnie i po krótkim czasie przestaje się zwracać uwagę na ich używanie. do wyprzedzania redukujemy do czwóreczki.
5,0
Układ jezdny
w swojej klasie fabia/polo/ibiza są bezkonkurencyjne. no może jeszcze fiesta ma coś do zaoferowania i te auta można pod tym względem nazwać pełnowartościowymi samochodami. obowiązkowo do fabii felgi 15, 16 lub nawet 17 cali. ja mam 195/55/15 i trzymają się na moim ulubionym łuku przy 150kmh na luzie. w focusie na 14 przy 130kmh bylem spocony na czole, mimo ze zawias tam byl niezależny a w fabii jest belka
Komfort
4,0
Widoczność
do przodu na boki ok. do tyłu po skosie zwłaszcza - lipa. czujnik parkowania uważałem za zbędny, żona mnie namówiła ale okazuje się nieoceniony podczas parkowania. w zestawie z fabrycznym radiem pokazuje się na radyjku autko i symboliczne kreski-odległość od przeszkody. mega plus za reflektory soczewkowe, to jeszcze nie ksenon, alew połączeniu z dobrymi żarówkami nie trzeba niczego więcej w aucie tej klasy
5,0
Ergonomia
bez zarzutu. małe pokrętła nawiewów są zdecydowanie wygodniejsze niż tradycyjne kurki a\'la od kuchni gazowej. kierunki po lekkim dotyku zamigają 3 razy. polecam fabryczny regulowany podłokietnik. poza tym wszystko jest tam gdzie powinno byc
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
nie jeździłem jeszcze w zimie ale ponoć auto szybko się zagrzewa. jeśli chodzi o wentylacje jest bez zarzutu, klima chłodzi jak trzeba.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nienaganne sylwetki moja i mojej żony mają miejsca w fabii aż nadto, a fotel kierowcy wraz z kierownicą dadzą się ustawić pod każdego zaręczam. osobom o szerszych ramionach, brzuchach lub du.pach może być nieco wąsko. bagażnik na 2 osoby w sam raz. w ogóle to jest auto dla 2 osób max. dla rodzin z dziećmi radziłbym się skierować np do roomstera..
2,0
Wyciszenie
no cóż tylko 2 gwiazdki bo głośno jest w fabii. cicho jest w lexusach np..
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
definiując miasto jako miejsce gdzie mieszka powyżej 500tyś. ludzi to po takim dużym mieście fabia pali 8,5 przy czym nie trzeba się specjalnie starać żeby spalanie było tak niskie. minimum jakie uzyskałem na dystansie ok 100km drogi krajowej to 5,6 przy jeździe 90-100. wyprzedzając i jadąc nieco szybciej wynik wzrasta do 6,5 i można sobie go przyjąć jako spalanie tego auta na trasie, bo osiąga się go nie zwracając uwagi na eco driving i tego typu rzeczy. na autostradzie a4 przy prędkościach 130-180 spaliła 8,5 ale ciśnięta na max. przy tankowaniu pełnego baku jak przeliczę kilometry wychodzi mi 7,7- 8,1 przy czym dużo jeżdżę po mieście i po autostradzie:)
5,0
Stosunek jakość/cena
niemcy są bogatym krajem i jeżdżą sobie vw, a my polska biedota skodą. polecam wersje 1.4 16v jako najlepszy stosunek cena/osiągi/ekonomia odradzam wersje 1.2 ze względu na sporą masę auta. ponadto silniki 3 cylindrowe są już nieudane na desce kreślarskiej inżyniera, który je projektował ze względu na niekorzystny rozkład naprężeń blablabla
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
ostatnio wentylator nawiewu wydaje się buczeć na pierwszym biegu - do zgłoszenia przy okazji serwisu
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie mam o czym pisać

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 85KM 63kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Fabia II Hatchback 1.4 i 16V 85KM 63kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,50 zł
6,9
l/100km
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Fabia II Hatchback