Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Fabia III Hatchback Facelifting

MEDUS@, 4 lata temu
Silnik 1.0 MPI 60KM 44kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Fabia III Hatchback Facelifting 1.0 MPI 60KM 44kW 2018-2021 - Oceń swoje auto
3,93
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Zużycie paliwa
4,0
Całokształt
Przyjazny towarzysz miejskich wojaży. W porównaniu do innych maluchów przestronny w środku, cichy, oszczędny. Dla wahających się, którym przyda się auto do miasta, w korki, do marketu, do podwózki dzieci do szkoły, do dojazdu do pracy, do wypadu na działeczkę pod miastem - polecam. A osiągów silnika nie należy demonizować. Radzi sobie całkiem dzielnie.
Wrażenia
3,0
Silnik
Pracuje harmonijnie. Nie jest to demon prędkości. Trzycylindrówka chodzi równomiernie, płynnie wkręca się na obroty. Niestety przyspieszeniem od 0 do 100 czy też elastycznością specjalnie nie ma się co chwalić, widać to w danych katalogowych, ale w ruchu miejskim daje radę. Na trasie dla rozważnego i w miarę cierpliwego kierowcy również dramatu nie ma. Trzeba wiedzieć czego się szuka. Jak ktoś stawia na osiągi to niech szuka TSI. Duży plus za zużycie paliwa. Na trasie mijałem TIR'y bez problemu, tylko manewr trzeba zaplanować - trasa krajówką na Mazury w 5 osób (2+3).
3,0
Skrzynia biegów
Wchodzą płynnie, bez problemów za wyjątkiem wstecznego. Tu czasem trzeba "przesprzęglić". Marzeniem byłaby "6" na autostradzie przy 130 km/h. Kwestia jeszcze mniejszego zużycia paliwa. Znajdą się i tacy co popukają się w głowę na te słowa o "6", bo ciągu to by chyba nie miało to auto na tym biegu.
5,0
Układ jezdny
Pewne zachowanie w każdych warunkach. Brak stuków. Jest bardzo OK.
3,0
Karoseria
Nic nie denerwuje. Duży bagażnik, Haczyki do wieszania siatek. Półka montowana na dwóch poziomach, wedle życzenia. Plastiki jak to w aucie budżetowym. Mnie nie rażą, nie odpychają.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra. Bez zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Tylko czasem przy wysiadaniu kolanem potrafię zahaczyć o przełącznik świateł przednich.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydaje mi się, że wolno się nagrzewa, ale przecież to litrowy silniczek. Klima OK.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak to segment B. Homologacja 5-cio osobowa, przy tylko 1 foteliku z tyłu to chwyt marketingowy. Szału nie ma. Tragedii również.
5,0
Wyciszenie
Bardzo cichy. Ktoś powie żem głuchy, bo w BMW... itd. Wiadomo to autko miejskie klasy B.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie leję i jadę. Leję całkiem niedużo. W mieście od 5,0 do 8,5 (mega, mega korki), a średnio to 6 l. W trasie ok. 5,3 l. Jak szybsza jazda to nawet 6 (autostrada).
5,0
Stosunek jakość/cena
Dla mnie rewelacja. Super auto do miasta: w miarę obszerne, oszczędne, ciche, zwrotne, o ciekawej stylistyce.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
NIC
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIC

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 MPI 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Fabia III Hatchback Facelifting