Szukaj

Informacje o Skoda Fabia III Hatchback Facelifting

Lata produkcji: 2018 – 2021
Segment: Auta małe
Skoda Fabia trzeciej generacji światową premierę miała podczas wystawy samochodowej w Paryżu jesienią 2014 r. Model ten powstał na platformie PQ25, na której zbudowano m.in. takie modele jak Skoda Rapid, Seat Ibiza, Volkswagen Polo czy Audi A1. Skoda Fabia III dostępna jest jako pięciodrzwiowy hatchback oraz nieco większa odmiana kombi. W 2018 r. Fabia trzeciej generacji została poddana faceliftingowi, w ramach którego zmodernizowano przede wszystkim przednią część nadwozia.
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz

Skoda Fabia III Hatchback Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,4 m
Promień skrętu 5,2 m
Długość 3992 mm
Szerokość 1732 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1958 mm
Wysokość 1488 mm
Rozstaw osi 2470 mm
Rozstaw kół - przód 1463 mm
Rozstaw kół - tył 1457 mm
Zwis przedni 847 mm
Zwis tylny 676 mm
Prześwit 135 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1021 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 963 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1401 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1386 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1150 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 330 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 960 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 716 mm
Kąt natarcia 14,6 stopnie
Kąt zejścia 17,6 stopnie
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Widoczność + Ergonomia + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Całokształt - Bezawaryjność (poważne usterki) - Silnik

Wybrane oceny

2,8
~Michal
Skoda Fabia III
Hatchback Facelifting 1.0 MPI 75KM 55kW
Samochód żre paliwo jak smok. Na jedynce aktualne zużycie komputer pokazuje zawsze pomiędzy 10 a 12 litrów , na dwójce pomiędzy 8 a 10 litrów. A to sa biegi na których się jeździ w korku w mieście. Moje Clio diesel na dwojce spalało pomiędzy 3,5 a 4 litry wg wskazan komputera. Drugi raz bym nigdy nie kupił tej Skody. Do tego tandeta z plastiku, w czasie upałów podczas otwierania drzwi plastikowa posrebrzana klamka dosłownie została mi w ręku. Żeby nawet nawet na klamce uszczędzać metal… W tylnych drzwiach też się ułamała ta sama plastikowa klamka. Do tego zawieszajacy się komputer pokładowy jako wisienka na tym czeskim torcie….nie polecam….
4,5
~rafiou
Skoda Fabia III
Hatchback Facelifting 1.0 TSI 95KM 70kW
Kupiłem Fabię jako następcę starego Golfa IV z LPG. Auto pochodziło z programu aut demo dealera. Wersja Style Color, doposażona po dach. Brakuje chyba tylko systemu monitorującego zmęczenie kierowcy. Cała reszta na pokładzie. Przed zakupem testowałem Polo, Ibize, Clio, jeździłem też Leonem i paroma innymi autami w budżecie 50-60 tys. Owszem, kompakty oferują więcej, ale już w ramach segmentu B nie zauważyłem przewag konkurentów, wręcz przeciwnie np. Ibiza zestrojona była dla mnie zbyt twardo a Clio nie prowadził się tak dobrze, jak teoretycznie starsza Fabia. Brałem to auto z pełną świadomością wad: nieco starsze technologicznie, o dyskusyjnej urodzie - choć akurat moja w zielonym metalicznym lakierze i z dwubarwnym nadwoziem - zwraca uwagę. Fabia przekonała mnie jednak stosunkiem jakość/wygoda/cena. W środku deska rozdzielcza trochę twarda, ale dobrze złożona, jest trochę gadżetów i chromów, więc prezentuje się lepiej, niż oczekuje wiele osób wsiadających do tego auta. Skórzana kierownica, fotele wygodne, zawieszenie kompromisowe, skrzynia pracuje dobrze jeśli tylko wciskasz sprzęgło do końca. W bagażniku praktyczne siatki. W mieście rzadko jeżdżę powyżej 80km/h, na trasie leci 140 i też mi wystarcza. Spalanie, jak to w TSI - jak ciśniesz, tak masz. Z lekką nogą 6l w mieście, w trasie albo niżej, albo wyżej jeśli jest presja na wynik. Ogólnie, z 95 konnym silnikiem pod maska bardzo funkcjonalne i sprytne auto do miasta. W trasy - okazjonalnie, ale da radę. Lubię Fabię za jej praktyczność i bezpretensjonalny charakter. Dobrze przemyślany samochód.
3,5
~8ucik
Skoda Fabia III
Hatchback Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW
Auto kupione nie cały rok temu w salonie Skody w Toruniu jako nowe, salonowe. Przy wyborze kierowałem się wraz z małżonką potrzebą posiadania małego pojazdu do codziennego dojeżdżania do pracy 10km i do zakupów. Przynajmniej dwa razy do roku wyjazd na wakacje w granicach Polski i to by było właściwie na tyle. Miało być małe i lekkie i co najważniejsze bez wad i problemów z którymi borykałem się wczęśniej w poprzednich autach. Miałem tę nieprzyjemność mieć seata leona z silnikiem 1.2 tsi i tam ten silnik chociaż dawał radę, to przy przebiegu 47500km rozsypał się i był naprawiany na gwarancji. W tym przypadku spodziewałem się, że będzie nieco lepiej. W końcu technologia poszła do przodu i ma być lepiej. Niestety złudne były moje odczucia. Co prawda auto jeździ i pali, ale po drodze wychodzi bardzo wiele dziwnych i naprawdę niedorzecznych problemów, że jeden z głównych celów (brak awaryjności z powodu nowego samochodu) nie został spełniony. Autem jeździ się nijak. Niby silnik ma wystarczającą moc, mały zakres obrotowy ,ale bierze od dołu. NIby jest te 10s do setki, ale właściwie na tym to się kończy. Silnik 1.0 posiada trzy cylindry i przy 4 osobach na trasie numer 10 i lekkim wniesieniu czuć, że coś nie daje sobie rady. Wtedy trzeba zrobić redukcję. Komfort podróży przy 4 osobach po mieście jest ok. W godzinnej trasie jest gorzej, gdyż auto zachowuje się jakby miało zaledwie 85km. Jest jakaś dynamika przy wyższych biegach, ale z doświadczenia wiem, że redukcja jest wymagana. Na zakrętach auto buja się na boki i o trzymanie się drogi trzeba naprawdę się postarać. Układ kierowniczy nie reaguje na zawołania kierowcy. Nie mówię o gwałtownych ruchach kierownicą. Jeszcze jedna istotna sprawa związana z prowadzeniem i silnikiem. Nie jest mi wiadome w jaki sposób prowadzić to auto. Jadąc wolno i można powiedzieć emerycko - auto i tak potrafi tańczyć po drodze, skakać i dawać w kość. Dodatkowo silnik bardzo się muli przy tego typie jazdy. Przy większych prędkościach jest tylko gorzej, bo panowania nad auto brak.
Średnie spalanie dla Skoda Fabia III Hatchback Facelifting
5,8 – 6,9
l/100 km
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Skoda Fabia III
Hatchback Facelifting 1.0 TSI 95KM 70kW
Jeżdżę fabia 2020r hatchback od roku. Spalanie rewelacyjne. Przyspieszenie w mieście wystarczające. Na trasie w 4 osoby tez daje radę. Z wyprzedzaniem w trasie tez nie ma problemu. Z usterek przy przebiegu 25tys były wymieniane hamulce tył kpl. Z irytujących rzeczy to trzeszczące plastiki na wysokości zwijacza od pasów bezpieczeństwa. Bardzo słaba powłoka lakiernicza. Po pierwszej trasie naliczyłem ok 7 odprysków lakieru na masce i zderzaku, oraz w rok użytkowania 3 odpryski na przedniej szybie. Bardzo przyzwoite i budżetowe auto w dobrych pieniądzach. Ekonomiczne
6,5
Skoda Fabia III
Hatchback Facelifting 1.0 MPI 75KM 55kW
Fajne auto i największym zaskoczeniem jest silnik, który ktoś super zaprojektował. Według mnie największą zaletą jest wysoki moment na niskich obrotach, co jest rzadkie w małych pojemnościach. Na 5 biegu przy 50-60km/h wciskamy pedał gazu i auto przyspiesza. Cichutki i nic nie drży, jest dobrze wyważony. Raz mi się zdarzyło gdy silnik był odpalony, że przekręciłem kluczyk - myślałem, że jest wyłączony:) Wysokie obroty też lubi, nie wyje jakby miało coś się rozlecieć. 75KM to nie rakieta, ale bezpiecznie wyprzedzimy ciężarówkę. Dobra stabilność przy prędkościach autostradowych, nie rzuca autem. LPG: 6.5l/100km trasa, 7.1l/100km miasto. Bez problemu trasy 800km z ciągłą prędkością 140.
5,4
Skoda Fabia III
Hatchback Facelifting 1.0 MPI 75KM 55kW
Wszystko zależy od dynamiki jazdy. Generalnie jeżdżę codziennie do pracy 50km w jedną stronę zarówno przez obszar zabudowany, jak i poza, utrzymując prędkość w zabudowanym ok. 60km/h, a poza do 100km/h i osiągam wg komputera wyniki od 4,5 do 5,2 litra na 100km, ale realnie jest to nieco ponad 5l/100km. Przy jeździe autostradowej spalanie w fabii zaczyna rosnąć do ponad 6l/100km. Ogólnie samochód wygodny, nie jest demonem prędkości, ale kupując auto z litrowym silnikiem i 75KM nie liczy się na osiągi.

Usterki Skoda Fabia III

Liczba wpisów: 13
Szarpanie zimnego silnika podczas przyśpieszania przy niskich temperaturach na zewnątrz.
  • Skoda Fabia III Kombi 1.4 TDI 105KM 77kW 2014-2018
  • silnik
  • 187 tys. km
Szarpanie zimnego silnika podczas przyśpieszania przy niskich temperaturach na zewnątrz (rownież na biegu jałowym przy zwiększaniu obrotów powyżej 1500/1600). Problem zaczął pojawiać się gdy temperatura na dworze spadała poniżej 10 stopni Celsjusza. Im chłodniej, tym szarpanie było intensywniejsze i trwało dłużej, początkowo od 100-200 metrów podczas pierwszego przyśpiesza, po 3-5 km przy temperaturze -5 stopni Celsjusza. Szarpanie pojawiało się od 1500-1600 obr/min wzwyż. Komputer samochodu nie wyświetlał błędów. Tego typu objawy, dla tego konkretnego silnika CUTA 1.4 TDI 105km są popularne, a problem wydaje się być do tej pory nierozwiązany. Do momentu znalezienia przyczyny w samochodzie był wymieniony filtr paliwa/powietrza, wymieniono olej wraz dodatkiem dwusiarczku molibdenu, został wyczyszczony przepływomierz, do paliwa dwukrotnie dodano środek Moly Liquid do czyszczenia wtrysków, tankowano Diesla Verve na przemian z Dieslem Miles Plus. Powyższe zabiegi nie rozwiązały w najmniejszym stopniu problemu.
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Zapalająca się kontrolka EPC - usterka systemu start/stop.
  • Skoda Fabia III Kombi Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW 2018-2021
  • silnik
  • 5 tys. km
Rok temu kupiłem w salonie Skodę Fabię III Kombi 1.0 TSI 110KM. Od dwóch miesięcy co jakiś czas zapala się kontrolka EPC. Kontrolka NIE gaśnie po uruchomieniu silnika lub zapala się podczas jazdy. Przez ostatnie dwa miesiące zapaliła mi się 4 razy. 2 razy zgasła sama a kolejne 2 razy wykasowali mi błąd w serwisie. Informacja jaką dostałem w serwisie jest taka, że jest to błąd oprogramowania i podobno Skoda pracuje nad rozwiązaniem. Według serwisanta jest to problem z oprogramowaniem czujnika zasysanego powietrza i jest to bardzo popularny problem w fabiach wyprodukowanych od 2019r. Dodam, że samochód przy zapalonej kontrolce działa poprawnie, jedyne co zauważyłem, to system start/stop nie działa wtedy. Czy ktoś ma podobne problemy?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Zapalająca się kontrolka EPC - usterka systemu start/stop.
  • Skoda Fabia III Kombi Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW 2018-2021
  • silnik
  • 5 tys. km
Rok temu kupiłem w salonie Skodę Fabię III Kombi 1.0 TSI 110KM. Od dwóch miesięcy co jakiś czas zapala się kontrolka EPC. Kontrolka NIE gaśnie po uruchomieniu silnika lub zapala się podczas jazdy. Przez ostatnie dwa miesiące zapaliła mi się 4 razy. 2 razy zgasła sama a kolejne 2 razy wykasowali mi błąd w serwisie. Informacja jaką dostałem w serwisie jest taka, że jest to błąd oprogramowania i podobno Skoda pracuje nad rozwiązaniem. Według serwisanta jest to problem z oprogramowaniem czujnika zasysanego powietrza i jest to bardzo popularny problem w fabiach wyprodukowanych od 2019r. Dodam, że samochód przy zapalonej kontrolce działa poprawnie, jedyne co zauważyłem, to system start/stop nie działa wtedy. Czy ktoś ma podobne problemy?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Skoda Fabia III Hatchback Facelifting