Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Fabia III Hatchback Facelifting

MEDUS@, ponad rok temu
Silnik 1.0 MPI 60KM 44kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 45 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Skoda Fabia III Hatchback Facelifting 1.0 MPI 60KM 44kW 2018-2021 - Oceń swoje auto
4,29
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Miejskie auto, które mimo wszystko trasy się nie boi. Do miasta fajnie zwinne, całkiem pojemne jak na wyjazd/podjazd na zakupy. Ekonomiczne, bo pali mniej od Matiza 0,8. Już w wersji Active sensownie wyposażone (bo z klimą manualną, czujnikiem zmierzchu i Hill Holder'em). Ja mam dodatkowo tempomat, komputer i radio BLUES.
Wrażenia
5,0
Silnik
Daję 5* bo takie auto kupiłem świadomie. 95 Nm wystarcza absolutnie do jazdy w mieście, nawet lewym pasem. Poprawnie wyciszony, jak na budżetowe auto, płynnie wkręca się na obroty, potrafi zaskoczyć oszczędnością, szczególnie przy prędkościach 80-120 km/h. Maksymalna prędkość potwierdzona na autostradzie: 160 km/h. Dla mnie jazda drogami powiatowymi i krajowymi nie stwarza problemu. Moc 60 KM absolutnie wystarcza do przemieszczania się z pktu A do B, możliwie szybko/płynnie, bezpiecznie i ekonomicznie. Dostępne są instalacje LPG do tego silnika MPI.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia średnia. Szczególnie doskwiera wsteczny w tym sensie, że czasem po prostu nie wchodzi i trzeba kilka razy popracować sprzęgłem. Długość biegów dobrze dobrana. 5 biegów. Przy wyprzedzaniu nie raz redukowałem do 4. Biegi 1-5 wchodzą bez zarzutu.
3,0
Układ jezdny
Zawsze czuję się pewnie. Zestrojone typowo dla auta miejskiego. Gdyby nie fabryczna wada tylnych bębnów polegająca na piszczeniu/charczeniu podczas hamowania w deszczowe lub dżdżyste dni. W ASO proponowano mi ich wymianę za... 1300 PLN. Ale się nie zdecydowałem. Trudno. Jak się rozgrzeją w trakcie jazdy dolegliwość znika. Nie ma to wpływu na skuteczność hamowania więc jeżdżę.
4,0
Karoseria
Jak dla mnie i mojej rodziny (5 os.), wyjeżdżając do/po mieście wystarczająco obszerna. Jadąc na urlop do Zakopanego we 3 osoby... bagażnik 330 l za mały jak na taką podróż. Torby układałem też na tylnym siedzeniu, ale pomieściliśmy się. Nic nie skrzypi poza... bębnami z tyłu.
Komfort
5,0
Widoczność
Daję 5* bo nie mam żadnych zastrzeżeń. Nie mam czujników parkowania, bo auto da się dobrze wyczuć.
4,0
Ergonomia
... i tylko czasem przy wysiadaniu przestawiam przełącznik świateł swoim kolanem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zupełnie bez zarzutu. Zaparowane szyby jesienią/wiosną załatwiam włączeniem klimy manualnej. Latem ustawienie optymalnej temperatury nie sprawia problemy mimo, że jest to klima manualna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu, przy moim wzroście 183 cm, jest mi wygodnie. Za mną, wiadomo, fajerwerków nie ma. Z tyłu kanapa mogłaby być szersza. 3 osoby z tyłu (nastolatki lub dorosłe) to tylko na krótkich przejazdach. Po prostu ciasno. Ciasno wszerz, ciasno na kolana. Ale pamiętajmy: to jest z założenia auto miejskie. Sprawdzi się jako auto rodzinne w wariancie 2+2, szczególnie w wersji kombi.
4,0
Wyciszenie
Zawsze może być lepiej, ale jak na auto budżetowe na prawdę jest nieźle. Na postoju silnika prawie nie słychać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto budżetowe to i mało kosztuje. Mało pali, jak na razie się nie psuje, części, typu filtry i oleje, są niedrogie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Myślę, że naprawdę jest nieźle. Twarde, ale dobrze spasowane plastiki, wygodne fotele, nic nie odpada bądź odstaje. Jest OK.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie nic... poza tymi hamulcami bębnowymi z tyłu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 MPI 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Fabia III Hatchback Facelifting