Inne
: Skrzypiące plastiki w drzwiach kierowcy wokół panelu do sterowania szybami ( głównie przy głośniejszej muzyce) oraz plastik dookoła virtual cocpit ( głównie na nierównościach ).
5,0
Całokształt
Ogólna ocena na 5 gwiazdek. Przesiadłem się z 1 generacji Skody Superb z LPG do Kamiq'a. Na ten moment w każdym aspekcie zauważam pozytywy i samochód jest w stanie mnie pozytywnie zaskoczyć. Więcej w oceny w poszczególnych działach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Moc w zupełności wystarczająca. Samochód chętnie się odpycha, nie ma problemów z wyprzedzaniem. Jedyny irytujący ( aczkolwiek da się przyzwyczaić ) aspekt - system ACT. Gdy w mieście uruchomi się tryb 2 cylindrowy słuchowo ma się wrażenie jakby samochód niedomagał - i nagle cyk dołączają się ponownie 2 cylindy. Najwidoczniej tak działa ten system - kwestia przyzwyczajenia.
4,0
Skrzynia biegów
Dlaczego 4/5 - otóż mimo posiadania wystarczającej mocy w stosunku do gabarytów auta, wydaje się, że 6-ty bieg mógłby być dłuższy, aby przy prędkościach w okolicy 120/h obniżyć obroty. Na plus ogólna długość poszczególnych biegów. Biegi są dłuższe niż w automacie. Sama skrzynia chodzi precyzyjnie, bez żadnych niepokojących dźwięków. UWAGA opinia dotyczy skrzyni manualne MQ250 ( nowsze modele mają MQ281).
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się jak osobówkę, mimo że to crossover. Sztywny, precyzyjny. Jedynie mógłby być promień skrętu większy.
5,0
Karoseria
Wygląd - kwestia gustu. Podobno jest zabezpieczenie antykorozyjne podwozia. Nadwozie bez oznak zużycia ( rysy, odpryski ).
Komfort
5,0
Widoczność
Nie wliczając czujników i kamery cofania - widoczność bardzo dobra w każdym kierunku. Lusterka wystarczająco duże
3,0
Ergonomia
Tak jak inni opisali - panel klimatyzacji to porażka. Brakuje fizycznych przycisków i pokręteł ( do regulacji nawiewu i wyboru kierunku szyba/nogi/tułów ). Dodatkowo podłokietnik ma możliwość regulacji na długość, lecz brakuje na wysokość. Przyciski od systemu eCall na wierzchu i jest możliwość przypadkowego kliknięcia gdy chce się otworzyć schowek na okulary w podsufitce.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa, szybko się chłodzi. Szyby nie parują. Klimatyzacja bardzo wydajna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak to Skoda ma w zwyczaju - samochód duży w środku w stosunku do konkurencji w tym segmencie.
5,0
Wyciszenie
Bardzo duże zaskoczenie. Słychać głównie opony całoroczne. Jedynie potrafi zaskrzypieć plastik sterowania szybami w drzwiach kierowcy oraz plastik obudowy virtual cocpit.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie ogólnie małe. W mieście w granicach 7-9 litrów ( zależy od warunków i korków ). Jazda poza miejsca okolice 5 litrów. Jazda z prędkościami około 120/h spalanie 5.5-6 litrów. Minimalne spalanie 4.5l osiągnięte w jeździe pozamiejskiej przy prędkościach w granicach 60-90/h.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak na dzisiejsze ceny samochód jest dobrze / bardzo dobrze. Początkowo miała być Toyota RAV-4. Była by w biednej wersji a jest Skoda dosyć dobrze doposażona.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Podczas zakupu w salonie u dealera Skody, zostałem poinformowany o usterce systemu Ecall. Naprawiona na koszt Skody - wymiana anteny i złącza.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 70 tysięcy nic nie było zgłaszane do serwisu. Ani przez moją osobę, ani przez poprzedniego właściciela.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI 150KM 110kW
[l/100km]