Jest to moje pierwsze nowe auto. Do tej pory były to 3-4 latki. Kupując nówkę chciałem mieć pewność że wszystko jest z nim OK, i postępować w myśl zasady Jak dbasz tak masz ( w używkach zawsze było ryzyko że poprzedni właściciel nie dbał )
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 1.5 uznawany za bardzo udany w moim egzemplarzu jest chyba wyjątkiem od reguły. Co prawda nie uległ żadnej awarii ,ale... No właśnie- w moim egzemplarzu występuje szarpanie silnikiem podczas przyspieszania na zimno ( określane chyba jako kangurowanie) oraz irytujące wibracje , drżenie przy około 3tys. obr/min. Zgłaszane na gwarancji , jeden serwis nie widzi problemu a drugi twierdzi że obroty powyżej 2 tys. obr/min nie są naturalnymi obrotami dla tego silnika ( szok!!!!). No i się męczę z tym. System ACT ( tryb dwucylindrowy) też jest irytujący - kiedy załącza się podczas jazdy po mieście ma się wrażenie jechania autem z trzy cylindrowym dieslem pokroju 1.4Tdi.
3,0
Skrzynia biegów
Jest to moje pierwsze auto z automatem , chociaż często jeździłem automatami. DSG raczej jest chwalone za płynność pracy. Mam wrażenie że w VW pracuje ona lepiej niż w Skodzie ( bynajmiej w mojej) . Bardzo często szarpie ( np. skręcając na skrzyżowaniu jeżeli w trakcie zmieni bieg) W normalnym trybie uważam że zbyt wcześnie zmienia biegi . W rybie sport jest trochę lepiej . Ale ogólnie jej działanie jest dość nieprzewidywalne , czasem zmienia biegi bez potrzeby , czasem kiedy chcielibyśmy wyprzedzić to nie zmienia biegu i się wleczemy albo redukuje o 2,3 biegi w dół i kręci powyżej 4tys. obr/min bez potrzeby skoro max. moment obrotowy jest już poniżej 2tys.
4,0
Układ jezdny
Nie jest źle, wkońcu to podwyższone auto klasy B. Jest strasznie nadsterowny . Zawieszenie bardzo dobrze wybiera nierówności , ale i tak jesteśmy informowani o tym stukami. Słychać dosłownie wszystko, nawet pęknięcie w asfalcie.
5,0
Karoseria
Wygląd rzecz gustu- mi się akurat podoba. Jak będzie z jakością czas pokaże
Komfort
4,0
Widoczność
Jest OK, widać tyle co trzeba żeby jechać bezpiecznie
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu jak w każdym VAG.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie można nażekać , sprawnie nagrzewa i sprawnie chłodzi mimo czarnego koloru i panoramicznego dachu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo wygodnie. Mam wersje Monte Carlo więc fotele kubełkowe które są wygodne jak się już w nich usiądzie. Miejsca z przodu wystarczająco jak dla osoby 185cm wzrostu. Z tyłu jest jeszcze lepiej. Siedząc sam za sobą mam jeszcze dużo przestrzeni na wysokości kolan- więcej niż w większości kompaktów
3,0
Wyciszenie
czytając komentaże przed zakupem myślałem że będzie lepiej. Powyżej 100km/h słychać już szumy , w drzwiach kierowcy nawet uszczelki. Szumy opon słychać już przy 70km/h. Być może to wina opon Goodyear. Prace zawieszenia też bardzo słychać- to samo było w Fabii III
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zero awarii, niskie spalanie . Spalanie zależne od stylu jazdy i .... w sumie nie wiem czego ale raz przy jeździe 120km/h autostradą na tempomacie pali 5,5 l a innym razem na dokładnie tym samym odcinku 6,4.
Najniższy wynik 4,6l na odcinku 420km ekspresówką i krajówkami jadąc max 115km/h.
3,0
Stosunek jakość/cena
W wersji Monte Carlo drogi a w środku jakość auta klasy B. Ale wybierałem świadomie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez rok nic się nie wydarzyło poza zgłoszonymi wibracjami i drganiami
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI 150KM 110kW
[l/100km]