Karoseria
: Bardzo mi się podoba wygląd auta i póki co jakoś wykończenia
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Dużo pracy czeka grupę VW aby wyeliminować pierdyliard awarii związanych z układem elektrycznym i czujnikami
5,0
Całokształt
Generalnie bardzo dobry samochód, wygodne fotele, pozycja za kierownicą, możliwość regulacji w wielu zakresach, dużo miejsca z tyłu, przodu. Silnik akceptowalnie dynamiczny.
Spalanie przy eko-drivingu da radę ale w mieście i na krótkich odcinkach smok.
MINUSY:
- ciągłe usterki elektroniki - komunikaty wyskakują praktycznie co kilka dni
Awaria układu napędowego - ogranicza obroty do 4000 i każe jechać do serwisu. Z autem nic się nie dzieje, przechodzi po restarcie. Front assist niedziała, czujniki deszczu, parking asist, lane assist. Awaria dynamicznej zmiany świateł.
Z reguły albo zaczyna działać wszystko po 20 minutach jazdy albo po ponownym wyłączeniu i włączeniu.
- brak możliwości stałego wyłączania czujników parkowania. Auto potrafi brutalnie zahamować (najczęściej przy cofaniu) bo sobie coś ubzdura. Jak będziesz niezapięty w pasy przy manewrowaniu z 5-10 km/h możesz uderzyć w kierownicę, fotel itp.
Dziadostwo można wyłączyć ręcznie ale trzeba każdorazowo pamiętać
- auto samo hamuje bo uzna że coś stanowi dla Ciebie zagrożenie, lub czasem widzi coś czego niema. W niektórych sytuacjach możesz zrobić komuś break check i będzie Twoja wina za kolizję jeśli gość będzie mieć kamerkę.
Użyłbym tutaj wielu wulgarnych określeń tego jak to oceniam.
- lane assist - to wyłączam zawsze po ruszeniu. Albo nie działa i nie widzi żadnej z wyraźnych linii, albo widzi za dużo i sam ocenia co powinien zrobić. Bardzo brutalnie zmienia kierunek ruchu i stawia za mocny opór na kierownicy - czasem przy wyprzedzaniu mocno odbija,
- MHEV - to tylko start/stop na skrzyżowaniach i czasami "jazda na luzie" jak puścimy gaz z górki lub odpuścimy na prostej
- auto samo hamuje wg. swojego uznania kiedy zbliżymy się do pojazdu przed nami. Np. zjeżdżam z górki i chcę dojechać do końca na luzie dla oszczędności paliwa. Przed nami ponad 50-80 metrów jest pojazd i doskonale oceniamy że nie będziemy musieli hamować, gdyż to auto zdąży przyspieszyć i pojechać dalej. Niestety nasza Skoda uznaje inaczej i zaczyna hamowanie wytracając prędkość co finalnie przekłada się na konieczność przyspieszania z mniejszej prędkości i większe zużycie paliwa. Niema żadnej opcji tego wyłączyć.
- HAMOWANIE ze zmienną siłą wg uznania czujników. Dojeżdżając do skrzyżowania, oceniamy siłę hamowania i nacisku na pedał. Niestety samochód nie będzie hamował tak jak tego chcemy. Sam zmienia siłę hamowania pomimo stałego nacisku na pedał. Finalnie w niektórych sytuacjach normalnie bym wiedział czy, jak i ile przed przeszkodą się zatrzymam. Tutaj niestety nie mam tej wiedzy i czasami czuję się mocno niekomfortowo, tak że w ostatnim odcinku muszę bardzo mocno reagować. Nie byłoby tego gdyby hamulce działały tak jak w każdym samochodzie bez asysty tego "cudownego" EJajka (AI)
- Asystent głosowy to dalej dno. Jechałem w Jaecoo 7 i tam potrafi to normalnie działać.
- Kamer 360 raczej mało intuicyjna. Widok z góry 360 raczej za wiele nie pomoże. Konieczne przeklikiwanie pomiędzy poszczególnymi stronami auta, jednak nie zawsze jest możliwość powrotu do widoku głównego i w sumie pozostajemy przy klasycznych lusterakach
PLUSY
- SMART - fajna ilość schowków, złączy USB-C, nawet na podszybiu na potrzeby podłączenia kamerki.
- bardzo wygodne fotele
- dobrze wykonana deska rozdzielcza i obicia. chociaż na filmikach widziałem że z tym potrafi być różnie w innych modelach
- dobrze wygłuszony, we wnętrzu jest cicho
- światła matrix rewelacyjnie oświetlają drogę nocą
- dosyć dynamiczny silnik, chociaż czasem z nieznanych mi powodów silnik pozostaje na wysokich obrotach i trzyma je przez dłuższy czas nawet w sytuacjach kiedy jedziemy już na "luzie"
- płynne ruszanie (ale bez autohold - ten czasem powoduje szarpnięcia)
Wrażenia
5,0
Silnik
Dobra dynamika jednostki zarówno od 0 jak i od wyższych prędkości. Brzmienie nie irytuje i w środku raczej odbieram je pozytywnie. Minusem jest spalanie w mieście i na krótkich odcinkach.
3,0
Skrzynia biegów
Chyba nie jestem fanem tych skrzyń DSG. W mojej ocenie sporo szarpią i są mało precyzyjne.
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się bardzo pewnie, jednak na nierównościach bywa dosyć twarde.
5,0
Karoseria
nie mam do czego się doczepić
Komfort
5,0
Widoczność
Duża przeszklona powierzchnia, bardzo dobra widoczność i niewielka ilość martwych pól.
4,0
Ergonomia
We wnętrzu jednak preferowałbym kilka dodatkowych fizycznych guzików, np. włączenia-wyłączenia klimatyzacji, autoholda, Bo tego brakuje a szukanie na ekranie jednak stwarza niebezpieczeńśtwo
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
generalnie bardzo fajnie i sprawnie działa.
Szybko grzeje, szybko odparowuje szyby.
Ogrzewanie przedniej szyby trwa dłużej niż w poprzedniku ale skutecznie działa. Ogrzewanie foteli, kierownicy bardzo ok
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Po prostu wystarczająco miejsca dla każdego. i z przodu i z tyłu
5,0
Wyciszenie
Jak dla mnie bardzo dobrze wyciszony pojazd, nawet przy 140 można rozmawiać przez telefon w trybie głośnomówiącym i nie trzeba zwalniać
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na tym etapie nie będę w pełni obiektywny. Jest to SUV więc i koszt opon większy niż przy jakimś sedanie, koszt ubezpieczenia też jakby z deka wyższy niż przy klasycznym kompakcie czy sedanie w tej samej cenie. Koszty serwisowe na tą chwilę na bazie przekazanych orientacyjnych cen z serwisu podobnie. Rzadki interwał wymiany oleju co 30 tyś. (i tak będę robił to co 10).
4,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby cena zaczynała się 25-30 tyś niżej, zdecydowanie wyrywałby tort chińczykom, które naprawdę potrafią pozytywnie zaskoczyć
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bardzo dużo ciągłych komunikatów o niesprawności systemów.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
ciężko mi tutaj coś więcej powiedzieć. Póki co 5 tyś km. Technicznie nic się nie dzieje ale już 2 razy wyskoczył komunikach o awarii jednostki napędowej co ogranicza moc jednostki i bezpieczeństwo podróży np. na autostradzie nie dając szans na pewne i szybkie wyprzedzenie.
Usterka na pewno nie jest odosobniona. Kilku moich znajomych w tych pojazdach potwierdziło występowanie tego błędu. Niektórzy mieli problem z uruchomieniem auta.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI mHEV 150KM 110kW
[l/100km]