Szukaj

Informacje o Skoda Kodiaq

Lata produkcji: 2016 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2016 crossover SUV klasy średniej (segment I) był, po niewielkim Yeti, pierwszym pełnoprawnym modelem Skody w segmencie SUV. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, przedstawiony w roku 2015, prototyp noszący nazwę Vision S. Skoda Kodiaq powstała na platformie podłogowej Volkswagen Group MQB Platform, podobnie jak m.in. VW Tiguan II generacji oraz Seat Ateca. Model został zaprojektowany przez głównego stylistę Skody, Jozefa Kabana. Nazwa Kodiaq wywodzi się od niedźwiedzia kodiackiego, który zamieszkuje wyspę o nazwie Kodiak położoną u wybrzeży Alaski. Z początku brano pod uwagę także takie nazwy auta jak Snowman oraz Polar.
czytaj więcej
Powagosław

Debiut Skody w klasie dużych SUV-ów lepszy niż przewidywali najwięksi optymiści. A już pomijając same walory tego modelu – czeska marka zaczyna specjalizować się w ciekawych samochodach pozycjonowanych na pograniczu poszczególnych segmentów.

~Powagosław
Luzacjusz

Może i to Audi Q7 dla ubogich, ale czy serio wolałbyś, żeby Kodiaq przypominał np. SsangYonga? Może to mało oryginalny design, ale też przyzwoity i całkiem konsekwentny - to przecież Skoda. Gdyby w Polsce ktoś wskrzesił Tarpana jako elektrycznego SUV-a i tak by on wyglądał, cały kraj piałby z radości.

~Luzacjusz

Skoda Kodiaq – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Skoda Kodiaq - wyceny aut używanych

Sprawdź zanim znajdziesz wymarzone auto

Oceny Skoda Kodiaq

Liczba ocen: 28
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Marek
SUV 2.0 TSI 180KM 132kW
Skoda Kodiaq
Bardzo dobre auto za rozsądne pieniądze biorąc pod uwagę doposażenie samochodu. Niemiecka "trójca" spod znaku gwiazdy, 4 kółek i szachownicy zażyczyłaby sobie kilkadziesiąt tysięcy więcej za takie doposażenie auta. Ta pełna piątka za całokształt nie jest taka jednoznaczna oczywiście, bo jakieś mankamenty są, ale są to rzeczy drugorzędne. Ideałów nie ma. A jeśli samochód wozi swoich pasengerów komfortowo, silnik przyspiesza rewelacyjnie, skrzynia przełącza biegi właściwie nieodczuwalnie, w środku jest cichutko i czujemy się bezpiecznie w czasie jazdy..i jeszcze więcej...no to 5 gwiazdek za całokształt!
3,8
~Paderek
Scout 2.0 TDI SCR 190KM 140kW
Skoda Kodiaq
Jak na samochód praktycznie ze wszystkimi dodatkami z opcji jestem zawiedziony (za ponad 180 tys. zł) spodziewałem się czegoś lepszego. Auto słabo wyciszone. Do 10 tys. km było ok ale potem zaczęły się problemy z gwizdaniem uszczelek w drzwiach już od prędkości 90 km/h. Po wymianie gwarancyjnej zmienił się dźwięk z gwizdu na szum jakby szyba była nie domknięta, szum okna panoramicznego (jak jest zamknięte), świsty z podłokietnika po rozłożeniu. Jedyne wyjście to głośniejsza muzyka ale po dłuższej jeździe jeszcze większe zmęczenie.
3,0
~Marcin, Kraków
SUV 2.0 TSI 180KM 132kW
Skoda Kodiaq
Auto przewartościowane, tzn. nie powinno kosztować więcej niż 120 - 130 tys. PLN. Wnętrze miało być wygodne, a siedzenia z przodu są ciut za wąskie, dla 3 dzieci z tyłu brakuje trochę miejsca na szerokość (na długość jest aż nadto ... tylko po co?). Jak chcę mieć napój dla siebie i żony z przodu to już z podłokietnika nie skorzystam bo musi być odsunięty do tyłu! Kieszenie w drzwiach wąskie, schowki jakieś trochę za małe - szkoda bo miał być autem rodzinnym. No i jakość plastików bardzo słaba (mam najwyższą wersję wyposażenia) - zdecydowana większość to twarde, rysujące się powierzchnie, niemiłe w dotyku i nieadekwatne do zapłaconej ceny za auto. Silnik razem ze skrzynią przyjemny, choć te 180 KM jakoś w nim ginie, może przez gabaryty auta ...? Całkiem nieźle wyciszone - do 150 pojedziemy rozmawiając normalnie w środku. Radio z Navi w połysku się nie sprawdza - w słońcu niewiele widać. Mała przednia i tylna szyba, małe lusterka (powierzchnie szklane) co wprost przekłada się na bardzo słabą widoczność. Bardzo dobra kamera cofania. Auto, przy wyższych prędkościach, pływa po drodze, jest trudne do wyczucia i wyjeżdża z zakrętów na drugi pas - trzeba na to uważać. Napęd na 4 koła niby działa, ale czasami nie daje rady i auto myszkuje na śliskich nawierzchniach. Podsumowując jestem rozczarowany i spodziewałem się znacznie lepszego, bardziej funkcjonalnego i przyjaznego rodzinie auta ...

Raporty spalania Skoda Kodiaq

Liczba raportów: 53
Średnie spalanie dla Skoda Kodiaq
6,7 – 10,6
l/100 km
6,6 – 8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
SUV 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Skoda Kodiaq
Przejechane 4000 km. Droga krajowa, tempomat bez jakiegokolwiek wyprzedzania, bagażnik dachowy, auto załadowane, ok. 7,5. Autostrada 140 km/h, bez szarpania, auto załadowane, bagażnik dachowy, ok. 9,5. Warszawa w korkach bez szarpania ok. 9., dynamicznie ok. 10. Wersja lekka - 5 miejscowa / FWD / DSG. Wyciszenie dachu jest słabe - przy prędkościach autostradowych mocno słychać box dachowy. W pozostałym zakresie wyciszenie jest ok (przy zamontowanych belkach thule przy 130-140 km/h jest jeszcze akceptowanie, chociaż je słychać, do 110 km/h nie słychać). Dynamika jest odpowiednia dla auta rodzinnego, dla mnie wystarcza w zupełności w każdych warunkach.
6,5
SUV 2.0 TDI 150KM 110kW
Skoda Kodiaq
Wymieniłem olej po 1.000 km, następnie po 15.000 km. Trasy po całej Polsce, autostrady jak i zwykłe drogi. Na autostradzie do 140 km/h - średnia 7,3-7,5. Po normalnych drogach i prędkościach 80-120 km/h, dynamicznym wyprzedzaniu lecz płynnej jeździe - 6,0-6,5 l/100 km bez problemu. Jadąc przepisowo poza autostradami, płynnie i w miarę przepisowo lecz nie przekraczając 100 km/h - 5,5 l/100 km uzyskane w nocy. Uwaga - podane wyniki uzyskałem po tych pierwszych 15.000 km. Wcześniej spalanie wynosiło prawie 1 l/100 km więcej. Dotarcie i wymiana oleju, w jakimś stopniu zapewne też kwestia wyczucia samochodu. Bardzo fajny samochodzik, ale tak do 150 km/h.
9,3
SUV 1.4 TSI 150KM 110kW
Skoda Kodiaq
Rekordowo zszedłem do 4,6 ale tylko ze wzgledu na to, że auto było zagrzane i trasa 10km non stop minimalnie w dół przy minimalnym deptaniu gazu, generalnie auto nie licząc spalania rewelacyjne, ale jeśli ktoś liczy ile wydaje na paliwo to tylko i wylacznie 2 litrowy silnik lub z systemem ATC. Przy jezdzie w korku spalanie rośnie jak szalone, jadąc z Tarnowa w kierunku na Śląsk dwupasmówką przy szybkiej jeździe 170-190km/h spalanie wyszło 13,5-14 litrów. Generalnie po uruchomieniu samochodu zaraz wyskakuje 10,5-11 dopiero po jakiś 20 km da się zejść poniżej 9 litrów. Po doświadczeniach z Kodiaqem mega doceniam komfort podróży i potępiam downsizing poniżej 2 litrów pojemności silnika w SUVach.
Skoda Kodiaq